Opel Antara 2.4: Na počiatku

Redakcia, 17.06.2008
Drvivú väčšinu kompaktných SUV dnes predávajú ich naftové motory. Tie ale niečo stoja, preto má teoreticky aj taký Opel Antara 2.4 šancu.

Základný model s benzínovou dvaštvorkou je jediným, ktorý v cenníku Antary podlieza psychologickú hranicu jedného milióna korún. Čo však za svoje peniaze dostanete? Pozrime sa najprv práve na spomenutý motor 2.4 Ecotec. Pomer jeho objemu a výkonu je priam výsmechom moderného trendu zvaného downsizing, na druhej strane sú však štyri pomerne veľké valce schopné vyprodukovať vyrovnaný a lineárny priebeh ťahu. Nezažijete síce žiadne dynamické kopance ako pri typických turbodieselových pohonoch takéhoto typu áut, motor však zároveň nemá žiadne vyslovene slabé pásmo.

Ako slabina sa jednoznačne ukázala spotreba, ktorou sme údaj sľubovaný výrobcom prekročili v celkovom priemere o vyše dva litre. Nepomohol ani dobre odstupňovaný päťrýchlostný manuál. Napriek tomu každopádne nelámeme nad Antarou palicu, akurát konštatujeme, že táto verzia to zrejme má s hľadaním zákazníkov ťažké: podarí sa jej prilákať asi len tých, čo najazdia ročne málo kilometrov, z nejakého dôvodu majú averziu voči nafte a auto si dajú poistiť podľa výkonu, nie podľa objemu. V takom prípade tu predsa len je šanca, že zafunguje relatívne nízka obstarávacia cena základného modelu.

Aj v ostatných oblastiach má Antara čo ponúknuť. Podvozok je vyladený do bezpečných jazdných vlastností a zároveň slušného komfortu pruženia. Pripájanie zadného pohonu je trochu ospalé, ak však nemáte extra dynamické ambície, možno si to ani nevšimnete. Vnútorný priestor poteší najmä cestujúcich, tak vpredu ako aj vzadu. S ich batožinou je to horšie, najmä základný objem kufra iba 370 litrov je ozaj malý. Kompenzuje ho aspoň celkových 1420 litrov a dokonalo plochá podlaha po sklopení zadných sedadiel, zarovno s nakladacou hranou. Kvalitatívne je interiér solídny, i keď akosti niektorých materiálov a spracovania by sa dalo čo-to vytknúť.

Text: Ladislav Malák
Foto: PANER (2) a Martin Ruisl

HODNOTENIE: * * *

Plusy
Lineárny ťah motora, jazdné vlastnosti, celkový batožinový priestor, priestor pre cestujúcich, relatívne priaznivá cena.

Mínusy
Spotreba, základný batožinový priestor, kvalita niektorých materiálov a spracovania.

Technické údajeMotorbenzínový 2.4 R4Zdvihový objem2405 cm3Výkon103 kW/140 k pri 5200 ot/minKrútiaci moment220 Nm pri 2400 ot/minKarosériaDĺžka x šírka x výška4575x1850x1704 mmRázvor2707 mmBatožinový priestor370/1420 lJazdné výkonyMaximálna rýchlosť175 km/hZrýchlenie 0-100 km/h11,9 sSpotreba počas testu11,8 l/100 kmEmisie CO2229 g/kmCenaZákladná cena verzieod 979 900 Sk s DPH