Renault Laguna Grandtour 2.0 dCi: Umenie zladenia

Redakcia, 10.06.2008
Úsporný naftový motor a automatická prevodovka? Štýlovo strihnuté zadné partie a veľký batožinový priestor? Renault sa to pokúsil zladiť a výsledok nám predviedla nová Laguna Grandtour.

Nie je problém vyrobiť kombi s objemom kufra vyše 500 litrov a obaliť ho zadnými partiami karosérie s dizajnom typu „pohrebák“. Umením je vyformovať štýlový zadoček, do ktorého dokážete aj niečo poriadne naložiť. Tvorcom novej Laguny sa to podarilo. Jej zadná časť je minimálne taká šmrncovná ako u predošlej generácie, pritom sa však batožinová kapacita zväčšila zo 475 na 508 litrov. Okrem základného narástol aj celkový objem, z 1515 až na 1593 litrov.

Potešilo nás aj dno kufra zarovno s (nízkou) nakladacou hranou, rovná batožinová podlaha po sklopení zadného deleného sedadla, či jednoduchý systém sklápania, ktorý dokážete ovládať aj z batožinového priestoru. Nechýba ani odkladací priestor na maličkosti pod dnom, či háčiky na zavesenie tašiek s nákupom.

Presuňme sa teraz na opačný koniec auta, pod prednú kapotu. Tam mal nami testovaný kus ukrytý dvojliter dCi vo výkonovej verzii 110 kW (150 k). Ak by sme nevedeli, že to je jediná naftová alternatíva, ktorá sa kombinuje s automatickou prevodovkou, na základe subjektívneho pocitu z dynamiky by sme určite tipovali ešte silnejšiu 172-koňovú.

Motor ťahá ozaj ako o dušu, aj vďaka tomu, že je dobre zladený s odstupňovaním automatickej šestky. A nestráca pritom zmysel ani pre kultúru. Už trochu horšie je to s jeho odhlučnením, najmä na voľnobehu sa kabína napĺňa nepríjemným nízkofrekvenčným dunením. Nepotešila nás ani spotreba: k litrovému rozdielu medzi manuálom a automatom sme pridali ďalší liter. Ak vám to však za komfort jazdy bez nutnosti radiť stojí, tak nech sa páči....

Text: Ladislav Malák
Foto: PANER (1) a autor

HODNOTENIE: * * * *

Plusy
Dynamika, kultúra chodu motora, radenie automatickej prevodovky, jazdné vlastnosti, komfort pruženia, objem a využiteľnosť batožinového priestoru, kvalita materiálov v interiéri

Mínusy
Odhlučnenie motora, automat zvyšujúci spotrebu

Technické údajeMotornaftový 2.0 R4Zdvihový objem1995 cm3Výkon110 kW/150 k pri 4000 ot/minKrútiaci moment340 Nm pri 2000 ot/minKarosériaDĺžka x šírka x výška4801x1811x1445 mmRázvor2756 mmBatožinový priestor508/1593 lJazdné výkonyMaximálna rýchlosť205 km/hZrýchlenie 0-100 km/h10,0 sSpotreba počas testu8,1 l/100 kmEmisie CO2188 g/kmCenaZákladná cena verzieod 1 001 900 Sk s DPH