Jazdená Honda Civic VII: Revolučný počin

Redakcia, 05.06.2008
Prechod zo športovo nízkej na vyššiu rodinnejšie zameranú karosériu, má od revolúcie ďaleko, v prípade Hondy Civic však ozaj znamenal radikálnu zmenu štýlu.

Hondy boli vždy povestné svojim športovým charakterom, dokonca aj v prípadoch rodinných hatchbackov. Techniku jeho siedmej generácie sa však konštruktéri rozhodli zaodieť do vyššej karosérie vzdialene pripomínajúcej MPV a lákajúcej tak rodinnejšie založených zákazníkov. Kto sa však nedal oklamať vzhľadom a nasadol za jej volant, okamžite spoznal, že je všetko v poriadku a autu športový duch zostal.

My sme po dlhšom pátraní narazili na „sedmičkový“ Civic z roku 2001 vybavený tým najlepším motorom, aký mala Honda pre tento model v ponuke, teda atmosférickým benzínovým štvorvalcom 1.6i 16V s výkonom 81 kW (110 k). V čase testu svietila na tachometri nášho auta číslica 116 000 najazdených kilometrov.

Civic siedmej generácie poskytuje posádke úžasný vnútorný priestor, najmä priestorom nad hlavami víťazí nad akoukoľvek konkurenciou. Interiér testovaného jazdeného auta bol v pomerne slušnom stave, prekážali nám len škrabance na palubnej doske a stopy po manipulácii s ňou. Nevieme prečo ju predošlý majiteľ dával dole, ale keď to robil, mohol byť opatrnejší. Sedadlá vysedené neboli a volant a hlavica radiacej páky odolávali zubu času takisto veľmi dobre.

Benzínová jednašestka je povestná svojim hladom po otáčkach, v našom aute sa až tak odhodlane do otáčok nevrhala. Problémom môže byť jej únava z jazdného štýlu predošlého majiteľa, ktorý od nej viac chcel, ako jej servisnou starostlivosťou dával. Motory Hondy sú veľmi spoľahlivé, keď však zanedbávate ich pravidelný servis a naivne si myslíte, že im môžete ísť bez rozmýšľania po krku, skoro narazíte na tvrdú realitu unaveného motora.

Podvozok so zadnou viacprvkovou nápravou sa dokáže držať cesty ako prilepený a skôr ako jemu dôjde dych vám. Aj tu však platí, že rozbité cesty mu dávajú zabrať. Pri kúpe tejto Hondy si dobre preverte, či nebolo auto havarované a opravované na vyrovnávacej stolici. Civic je na to citlivejší ako autá na jednoduchšom podvozku a ľahko sa vám potom môže stať, že hoci bude vaše auto krásne, pri brzdení a v zákrutách bude s vami zametať ako s malým dieťaťom.

Kto má rád autá pre šoférov, ale nemôže sa vzdať priestoru a rodinných výletov, pre toho je Honda Civic ideálnou voľbou. Pozor len na jej technický stav. Ako volant tak môžete mať nakoniec častejšie v rukách servisné faktúry.

Text: Václav Lipavský
Foto: Peter Michalec

Plusy
+ úsporné benzínové motory
+ vnútorný priestor
+ vysoká životnosť

Mínusy
- kvalita plastov v interiéri
- horší naftový motor
- hlučný podvozok

Časté poruchy
Hlučná predná náprava (do roku 2003), stuhnutá regulácia variabilného turbodúchadla (naftový motor Isuzu), hlučná prevodovka (do roku 2004), zlý softvér riadiacej jednotky motora 1.6 16V (do roku 2001), zamrznutý naftový filter, zarosené predné svetlomety (do roku 2004), zvlnené brzdové kotúče.

Naše odporúčanie
Výborným motorom je pre Hondu Civic testovaný benzínový štvorvalec 1.6 16V (81 kW/110 k). Je pružný, tichý, za každých okolností dostatočne výkonný a napriek vysokootáčkovej charakteristike nespotrebováva takmer žiadny motorový olej. Navyše je zázračne spoľahlivý. Vyhnite sa naftovému motoru od Isuzu, ktorý je vo všetkých parametroch nanajvýš priemerný. Pokrivkáva aj v oblasti spoľahlivosti.

Vozidlo zapožičala na test spoločnosť AAA Auto.