Audi A6 Allroad quattro 3.0 TDI: Alternatíva

Redakcia, 21.10.2007
Móda SUV drví trhy a láka ako fatamorgána. Po kúpe vysnívaného „teréniaka“ však mnohí zistia, že neohrabaného mamuta vlastne ani nepotrebovali. Menili by za Audi A6 allroad?

Pohon všetkých kolies a veľký vnútorný priestor. Majitelia SUV sa radšej vzdajú vlastného života ako týchto dvoch vlastností ich miláčikov. Napriek tomu, že sa im s neobratnými karosériami ťažko hľadá parkovacie miesto, z diaľnice ich ide sfúknuť silnejší závan bočného vetra a v zime musia vyliezť na rebrík, aby si oškriabali zamrznuté predné sklo.

Tromfy SUV, avšak bez na ne nalepených negatív, môže ponúknuť veľké kombi menom Audi A6 allroad. Technicky vychádza z modelu A6 Avant, ktorý tiež dostanete so šesťvalcom 3.0 TDI, šesťstupňovou automatickou prevodovkou tiptronic i pohonom všetkých kolies quattro. V čom je teda rozdiel? Prvý je optický. Mohutný predný gril pritiahne pohľad aj proti vašej vôli, vystúpené hliníkové lemy na spodnej časti dverí dávajú siluete auta eleganciu. Plastový oblek vám rozviaže ruky a pomôže nabrať odvahu dať kolesám ochutnať bahno i kamene.

Najzásadnejšou odlišnosťou je vzduchové odpruženie s piatimi režimami práce. Prostredníctvom ovládacieho systému MMI auto jednoducho nadvihnete do výšky, akú potrebujete – či už na dynamickú jazdu alebo prejazdy väčšími nerovnosťami – prípadne necháte navolenie potrebnej hodnoty na automatike. Vo všetkých režimoch je podvozok veľmi komfortný, zároveň poskytuje istotu výbornej trakcie a skvelej ovládateľnosti.

Samozrejme, allroad nie je určený do ťažkého terénu a na offroad sa ani nehrá. Dlhý rázvor a veľké previsy limitujú jeho schopnosti, ale koncepcia auta oslobodzuje vodiča od závislosti od asfaltových ciest. A v niektorých momentoch sme boli prekvapení, ako suverénne auto zvládlo strmé stúpania po kamenistých lesných cestičkách. Nezaškodilo by však riadenie so silnejšou spätnou väzbou, ako ho poznáme z iných modelov značky. Allroad je ideálnym spoločníkom aj na asfalt, veď iný podklad pneumatiky väčšiny týchto áut (a čo si budeme hovoriť, aj drvivej väčšiny esúvéčiek) nepoznajú. K pohode cestovania prispieva kvalita a odhlučnenie interiéru i hladké radenie automatu.

HODNOTENIE: * * * *

Plusy:
Jazdné vlastnosti, režimy a fungovanie vzduchového odpruženia, radenie prevodovky, kvalita vypracovania, vnútorný priestor.

Mínusy:
Menšie terénne schopnosti oproti predchodcovi, ceny príplatkovej výbavy.

Technické údajeMotorprepĺňaný naftový 3.0 V6Zdvihový objem2967 cm3Výkon171 kW/233 k pri 4000 ot/minKrútiaci moment450 Nm pri 1400-3250 ot/minKarosériaDĺžka x Šírka x Výška4934x1862x1519 mmRázvor2620 mmBatožinový priestor565/1660 lJazdné výkonyMaximálna rýchlosť230 km/hZrýchlenie 0-100 km/h7,8 sSpotreba počas testu9,6 l/100 kmCenaZákladná cena verzieod 1 894 300 Sk s DPH