Toyota Corolla Verso 1.6 VVT-i: Pekne od začiatku

Redakcia, 08.04.2008
Základné motorizácie pomáhajú prilákať zákazníkov priaznivejšou cenou. Toyota Corolla Verso 1.6 VVT-i nám však potvrdila, že tu sa jej príťažlivosť iba začína.

Zďaleka nie vždy platí, že je základná pohonná verzia vyslovene podmotorizovaná. Rozumný človek však vie, že na dolnej priečke cenového rebríčka nemôže čakať zázraky. Tak sme sa aj snažili pristupovať k tomuto testu. Začali sme zvoľna, vyslovene tatkovským štýlom jazdy.

A neboli sme sklamaní. Všetky bežné nároky pri zaradení sa do automobilového davu či už v meste alebo mimo neho benzínová jednašestka dokázala splniť. A navyše, pri takýchto praktikách sa reálne dokážete dostať k priemeru spotreby, ktorý sľubuje výrobca. Okrem iného aj preto, že mu nahráva k nemu vhodne dopasovaná charakteristika prevodovky.

Pridávame na obrátkach a skúšame, čo dokáže štvorvalček s variabilným časovaním ventilov keď sa ho snažíte popreháňať. Tu už to taká sláva nie je, najmä preto, že Corolla Verso je pomerne robustný kus auta. A keď mu naložíte nejaké dva-tri centy záťaže, dýchavičnosť sa ešte viac zvýrazní. Raz darmo, 110 koní (81 kW) a 150 Nm nie je práve veľa ani na 1,4 tony pohotovostnej hmotnosti. Netreba vari ani pripomínať, že ak chcete od motora niečo, na čo nemá, tak sa vám „odmení“ povážlivo sa zvyšujúcou spotrebou, v prípade nášho testu aj o dva litre na 100 km.

Ak vás predošlé riadky neodradili, tak sa určite zamerajte na mnoho ďalších zaujímavých vecí, ktoré Corolla Verso dokáže ponúknuť. Jednou z nich je zladenie jazdných vlastností a komfortu pruženia: jedného aj druhého je akurát dosť na bezpečnú a pritom pohodlnú jazdu.

Nami testovaná verzia bola päťsedadlová a musíme poznamenať, že nám číslo 6 a 7, na ktoré sa pohodlne zmestia len deti, ktoré by aj tak mali byť v detskej sedačke, vôbec nechýbali. Akurát nás trochu sklamal základný kufor, ktorý majú mnohí konkurenti s týmto usporiadaním sedadiel omnoho väčší. Slušnou náplasťou na túto boliestku je aspoň maximálna batožinová kapacita.

Text: Ladislav Malák
Foto: autor

HODNOTENIE * * * *

Plusy:
Kultúra chodu motora, pri miernom štýle jazdy prijateľné nároky na palivo, tri samostatné sedadlá druhého radu, vnútorný priestor, jazdné vlastnosti a komfort pruženia.

Mínusy:
Slabšia dynamika, výhľad dopredu cez vysokú palubnú dosku, podpriemerný základný kufor.

Technické údajeMotorbenzínový 1.6 R4Zdvihový objem1598 cm3Výkon81 kW/110 k pri 6000 ot/minKrútiaci moment150 Nm pri 3800 ot/minKarosériaDĺžka x šírka x výška4360x1770x1620 mmRázvor2750 mmBatožinový priestor397/1563 lJazdné výkonyMaximálna rýchlosť175 km/hZrýchlenie 0-100 km/h12,7 sSpotreba počas testu7,6 l/100 kmEmisie CO2178 g/kmCenaZákladná cena verzieod 694 900 Sk s DPH