Dacia Logan MCV 1.5dCi: Dostavník

Redakcia, 18.03.2008
Odviezť sedem dospelých dnes dokáže hocikto, na pôdoryse menšom ako mala prvá Octavia to však zvládne len dostavník z krajiny grófa Draculu.

Dacia Logan MCV je obrovské auto. Bodka. Proti tomuto tvrdeniu skrátka nemajú argument ani najradikálnejší antiloganisti. A bodaj by nie. Kombi verzia MCV totiž nie je tak celkom čistokrvné kombi, ale veľmi komfortná a zušľachtená dodávka, ktorej pracovná verzia sa čo nevidieť objaví na trhu. Vývoj každej platformy stojí nemalé peniaze, tak prečo nevyužiť jednu pre viac karosárskych verzií? Z tohto nápadu koniec koncov ťažia zákazníci, ktorí dostanú auto s rázvorom 2900 mm (!), so strechou zvýšenou o 110 mm (v porovnaní s východiskovým sedanom) a s obrovským batožinovým priestorom s objemom 700 litrov.

Tento objem však nie je samoúčelný. Od začiatku sa počítalo aj s výrobou sedemmiestnej verzie a tretí rad sedadiel predsa potrebuje svoje miesto. Vyskúšali sme teda, ako sa Loganu páči v teritóriu sedemmiestnych MPV a skúsili jeho verziu s troma radmi sedadiel a silnejším naftovým motorom 1.5 dCi s výkonom 63 kW (80 k).

Hoci sa to zvonku nezdá, na dvojmiestnej lavici tretieho radu sa naozaj pohodlne usadia aj dvaja dospeláci vysokí 180 cm, pričom budú mať dosť miesta aj na kolená aj na hlavu. Priestor, aký predvádza Dacia, vám neponúkne nikto z konkurentov, pretože sedem miest nie je v tomto prípade len marketingová fráza, ale praktická realita. Prístup cez zadné bočné dvere je síce trochu akrobatickejší úkon, ale so zatajeným dychom ho zvládne aj neobratné nemehlo.

Batožinový priestor za tretím radom je skôr symbolický, stačí však zložiť operadlo aj sedák a máte z Dacie MCV opäť polododávku s telocvičňou za druhým radom. Výkonnejší naftový motor dodal Dacii MCV prepotrebný život a tak s ňou konečne môžete na diaľnici opustiť pravý pruh a vydať sa na predbiehacie manévre aj pri rýchlostiach okolo 130 km/h. Počítajte však s výrazným aerodynamickým hlukom, ktorému pri vysokých otáčkach smelo asistuje slabšie odhlučnený motor.

Pri bežných rýchlostiach je však príkladne tichý a pružný. Päťstupňová manuálna prevodovka je stále nepresná a páka má gumový chod. Vzhľadom na určenie auta jej to však nezazlievame. Za veľmi slušnú dynamiku si Logan MCV s týmto motorom pýta necelých 6 l/100 km, pričom ekológov poteší len 137 gramov emisií CO2 na každý kilometer.

Text: Václav Lipavský
Foto: PANER (2), autor

HODNOTENIE * * * *

Plusy:
Pružný a úsporný motor, sedem miest, veľký vnútorný priestor, pomer ceny a úžitkovej hodnoty, odolný podvozok.

Mínusy:
Lacno pôsobiaci interiér s malými ergonomickými nedostatkami, nepresná päťstupňová prevodovka.

Technické údajeMotorprepĺňaný naftový 1.5 R4Zdvihový objem1461 cm3Výkon63 kW/85 k pri 3750 ot/minKrútiaci moment200 Nm pri 1900 ot/minKarosériaDĺžka x šírka x výška4450x1740x1636 mmRázvor2900 mmBatožinový priestor200/700/2350 lJazdné výkonyMaximálna rýchlosť163 km/hZrýchlenie 0-100 km/h14,6 sSpotreba počas testu5,9 l/100 kmEmisie CO2137 g/kmCenaZákladná cena verzieod 421 900 Sk s DPH