TEST: Volvo V40 R-Design – Športovec iba naoko?

V40 s balíkom R-Design vyzerá na poriadneho divocha, ostrosť však spočíva najmä v dizajne. Pod kapotou totiž diktuje tempo dvojlitrový naftový päťvalec.
Vydané  Text: 

Neopozerané švédske tvary atraktívneho kompaktu dostali v rámci balíka R-Design množstvo prvkov, ktoré autu pridávajú poriadnu dávku korenia. V prednej časti sa od štandardnej V40 odlišuje nárazníkom s integrovaným LED denným svietením a lesklou čiernou maskou chladiča. Vzadu je zase výrazný difúzor a dve koncovky výfuku po jeho stranách, profil zdobia matné chrómové zrkadlá. Už v základe dobre vyzerajúca V40 tak vyzerá ešte lepšie. Zvlášť s metalickou farbou Rebel Blue, okrem nej je na výber ďalších šesť odtieňov. Výhodou je, že pre balík R-Design nemusíte siahnuť po výkonnom motore či vysokej výbave, objedať sa totiž dá ku každej verzii okrem základnej výbavy Base. Rovnako ako vonku, aj vnútri je poznať prvky R-Design na prvý pohľad. Sedí sa v športových sedadlách s kombináciou textilu a kože, vodič stúpa na hliníkové pedále, stupne volí podsvietenou pákou a v rukách drží trojramenný volant, ktorý by však mohol mať menší priemer. Veľké kormidlo typické pre Volvo sa k športovej náture auta veľmi nehodí. Kabína má čierne čalúnenie stropu a dozdobená je niekoľkými hliníkovými a chrómovými doplnkami. Prístrojový štít pozostáva z TFT displeja s troma rôznymi voliteľnými ukazovateľmi, teplota kvapaliny a stav paliva sa vždy zobrazuje po jeho stranách. Na rozdiel od štandardnej V40, kde si možno zvoliť farbu prístrojov, sú v R-Designe vždy ladené do modra, rovnako ako aj atmosférické osvetlenie kabíny. Typickou pre elegantné a špičkovo spracované interiéry vozidiel Volvo je plávajúca stredová konzola. Na logiku ovládania si treba zvyknúť, avšak po chvíli sa s ňou vodič ľahko zžije. Štvorčlennú posádku štandardnej konfekčnej veľkosti čaká v interiéri príjemný posed, celkom komfortná je aj samotná jazda. Menšie nerovnosti absorbuje podvozok vynikajúco, tie väčšie je už cítiť, vzhľadom na kolesá obuté na príplatkových 18-palcových diskoch nejde o žiadne prekvapenie, v základe sa dodávajú 17-palcové disky. Alternatívou, ktorú naše testované auto nemalo, je tuhší športový podvozok so zníženou svetlou výškou o 1 cm. Na našich cestách sa mu bude lepšie vyhnúť. Hoci Volvo ponúka balík R-Design ku každému motoru, dynamicky vyzerajúcemu autu pristane niečo výkonnejšie. Testovaný model poháňal najvýkonnejší naftový paťvalec D4 s príjemne bublavým zvukovým prejavom. Má objem dva litre, výkon 130 kW a krútiaci moment 400 Nm. Priebeh výkonu je lineárny, bez citeľnej turbodiery. Záťah motora je naozaj razantný a postará sa o dobrú zábavu s rýchlymi reakciami na plyn. Agregát bol spojený so šesťstupňovou automatickou prevodovkou Geartronic. Automat môžeme za jeho reakcie iba pochváliť, za normálnych okolností sa snaží držať nízke otáčky v záujme minimálnej spotreby, pri ostrejšej jazde dobre predvída úmysly vodiča a vždy volí vhodné prevody. Možné je aj manuálne radenie, no využívali sme ho minimálne. Jeho logika na páke je opačná ako je zvykom, vyšší prevod sa radí pohybom od seba a podradenie k sebe. K zábavnému jazdeniu prispieva aj príjemné riadenie, ktoré sa síce nedá označiť za športové, ale presnosťou určite neurazí a k cestovnému charakteru auta sa hodí. Na dlhých výjazdoch poteší aj spotreba, počas testu sme dosiahli priemer 5,7 l/100 km, teda len o pol litra viac ako uvádza výrobca. Volvo V40 je určite cestou, ako sa odlíšiť od hlavného prúdu, balík R-Design zachádza ešte o pár krokov ďalej bez akýchkoľvek negatívnych dôsledkov spojených so športovejším charakterom. Ten zostáva iba v optickej rovine. S balíkom R-Design sa z V40 nestane hot-hatch, ostáva autom na každý deň s dávkou športovej individuality. Jediným výraznejším mínusom pre uspokojivú každodennú využiteľnosť tak môže byť len kufor, s objemom 335 dm3 je podpriemerný. Nadpriemerná je naopak bezpečnostná výbava, v základne systém automatického núdzového brzdenia do 50 km/h City Safety a airbag pre chodcov. \+ Výkonný motor, elegantný interiér, jazdné vlastnosti \- Malý kufor, opačné radenie páky automatickej prevodovky Text a foto: MIR








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.