Peugeot 208 z domáceho regálu

Prezrádza ho nápis na zadnom nárazníku, bez veľkého technického preukazu však skutočný pôvod neodhalíme. Zostáva preto veriť, že v rukách máme 208 z Trnavy.
Vydané  Text: 

Päťdverový hatchback priťahoval pohľady ako nejaká sexi kosť na pláži pri Dubrovniku. Dizajn sa nemusí páčiť každému, zmena tvarov však pri malom Peugeote bola viac než vítaná. Nový model 208 je o čosi menší oproti predchodcovi nie len opticky, ale aj podľa čísel. Aj bez dizajnových čačiek trojdverovej verzie tak pôsobí športovejšie než 207. Na interiéri by sa menšie rozmery mali podpísať len minimálne, pretože rázvor je rovnaký a Peugeot použil riešenia, ktoré šetria miesto. Tak napríklad prístrojový panel umiestnený na vrchu palubnej dosky, ktorý umožnil zmenšiť zástavbovú hĺbku. Umiestnenia ukazovateľov sa netreba obávať, pohľad na ne je už od prvého naštartovania intuitívny. Mierne nás hneval len displej medzi ciferníkmi, ktorý sa vždy po vypnutí tvrdohlavo vrátil na prvú stránku. Po opätovnom naštartovaní sme sa tak museli preťukať k želanému zobrazeniu znova a znova. Ďalšou dominantou interiéru je centrálny dotykový displej, ktorým sa obsluhuje rádio a multimédiá. Áno, dostanete ho aj bez navigácie, avšak nie v základnej výbave. Grafická podoba menu zvádza k ovládaniu gestami, to však systém nepozná a tak musíte do neho iba klasicky ťukať. Na jeho vrchnej časti vidno, že Francúzi si nedali veľa námahy so spracovaním interiéru. Hrany plastových dielcov by mali byť čistejšie a rozhodne menej ostré. Veľmi pozitívne hodnotíme až dve dobre prístupné USB prípojky. Klasický prehrávač CD je na palube tiež, nezvyčajne schovaný v schránke pred spolujazdcom. Miesta v malom Peugeote nie je nazvyš, úplne pohodlie sme nedosiahli ani vpredu, tobôž na zadnej lavici s klasicky tenkým sedákom. Priestor okolo vodiča mierne obmedzuje aj lakťová opierka, ktorá zavadzia najmä v momente, keď sa naťahujete za parkovacou brzdou. Poteší aspoň batožinový priestor, ktorý sa nezľakol ani dovolenkovej batožiny na desať dní do Turecka. Plató síce úplne nedoľahlo, avšak krátku cestu na letisko to nijako neobmedzilo. Nepríjemným mínusom karosérie sú stĺpiky, ktoré výrazne obmedzujú výhľad najmä šikmo dopredu. Pri odbočovaní doľava si dávajte pozor. Podvozok malého Peugeotu mal čo naprávať, preto sme s potešením zistili, že zadná časť už prakticky nereaguje na zmenu dynamického zaťaženia v zákrute. A aj keby chcela, stabilizačný systém je veľmi prísny. Na športové jazdenie však mäkko naladený Peugeot veľmi nie je. Môže za to najmä riadenie bez spätnej väzby, ktoré vodičovi dáva nedostatočný pocit kontroly a precíznosti nasmerovania do zákruty. Ešte nepríjemnejšie nás však prekvapilo krútenie karosérie, ktoré výrazne cítiť a aj počuť. Vlažný dojem zanechal tiež motor. Štvorvalec 1.4 VTi (70 kW) prevzal Peugeot z predchádzajúceho modelu a veľa na ňom nezmenil. Hoci je novinka ľahšia, a to až do tej miery, že si vystačí s litrovým základom (50 kW), výraznejší temperament od testovanej verzie nečakajte. Zato sa pripravte na priemernú kultivovanosť a apetít zo starej školy. Nami dosiahnutých 6,5 l/100 km nie je aj napriek záťaži primeraný výsledok. Prsty v tom má aj prevodovka s len piatimi priemerne od seba odsadenými stupňami, ktoré sa radia pákou s dosť nepresným chodom. Akustický komfort tak má ďalšieho nepriateľa. Okrem motora sa totiž nie veľmi príjemnými zvukmi prezentujú aj nápravy a pruženie. Zaujímavý dizajn Peugeotu 208 skrýva techniku a interiér, ktoré nezanechajú presvedčivý dojem. Francúzi tento model považujú za auto, ktoré ich má vytiahnuť z mizérie padajúcich predajov. Na to si však mali dať viac záležať na celkovej kvalite tohto vozidla. Zdá sa, že Fabia a Polo môžu mať aj naďalej pokojný spánok. Teda aspoň vrčanie leva ich trápiť nemusí. Text a foto: rum HODNOTENIE: 3/5\* \+ Pohodlné sedadlá, dostatok miesta vpredu, prehľadná obsluha, bezpečné jazdné vlastnosti, prísny stabilizačný systém, slušný komfort pruženia. \- Hluk od náprav, slabšia tuhosť karosérie, výhľad z miesta vodiča, svojská logika palubného počítača, vláčne riadenie, nepresné dráhy radenia. Technické údaje: Peugeot 208 1.4 VTi Karoséria Dĺžka x šírka x výška (mm) 3 962 x 1 829 x 1 460 Rázvor (mm) 2 538 Objem batožinového priestoru (l) 285/882 Prevádzková hmotnosť (kg) 1 205 Celková hmotnosť (kg) 1 590 Podovozok Predná náprava McPherson Zadná náprava torzná priečka Brzdy vpredu/vzadu kotúčové/kotúčové Prevodovka M5 Pohon predných kolies Motor Usporiadanie/palivo R4/benzín Zdvihový objem (cm3) 1 397 Výkon (kW/k) 70/95 pri ot./min. 6 000 Krútiaci moment (Nm) 136 pri ot./min. 4 000 Jazdné výkony Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 10,5 Maximálna rýchlosť (km/h) 188 Spotreba (l/100 km) 7,5/4,5/5,6 Emisie CO2 (g/km) 129 Cena Základná cena verzie (€) 11 790 Testovaný exemplár (€) 15 030








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.