Nedeľný transformer Volvo C70

Fakt, že model C70 ešte neodchádza do starého železa, naznačil jeho minuloročný facelift. Vyskúšali sme si ho so základným motorom.
Vydané  Text: 
Dvojfarebnosť je pri kupé-kabrioletoch v móde. Pri C70 si môžete zvoliť striebornú strechu a rám čelného skla k vybraným farebným odtieňom za 340 €. Testovaná kombinácia s tmavomodrou metalízou pôsobila elegantne, pritom prehnane nevytŕčala z radu. Facelift sa dotkol najmä prednej časti, ktorá teraz pôsobí viac dynamicky. Zadné línie zadnej časti zostali skôr konzervatívne a dobre maskujú veľké veko, pod ktoré sa musí zmestiť trojdielna strecha. Jej zloženie či rozloženie trvá približne pol minúty a musíte pri tom stáť. Ak sem presadnete z nejakého klasického kabria s plátennou strechou, bude sa vám to zdať ako celá večnosť. Tuhosť karosérie otvoreného auta je vždy limitovaná a ani Volvo si s tým nedokázalo celkom poradiť. Krútenie a vlnenie je citeľné už na stredných nerovnostiach, všetko sa však odohráva v únosných medziach. Volvo sa snaží svoj kabriolet nasmerovať proti BMW radu 3 či Audi A5, technicky však ide o nižšiu strednú triedu. Podvozok totiž pochádza z už nevyrábaného sedanu S40, čo je v podstate Ford Focus predchádzajúcej generácie. Švédi mu doprialo podstatne komfortnejšie naladenie a celkovo viac mäkkosti. Riadenie ide zľahka a poskytuje minimum spätnej väzby, je však až prekvapivo citlivé okolo stredovej polohy. Pri manévrovaní na parkovisku túto ľahkosť oceníte, v zákrutách okresných ciest však strácate pocit kontroly. Volvo je pritom prvotriedne stabilné, veď jeho kolesá tlačí k zemi vyše 1 800 kilogramov. Vysokú hmotnosť a najmä jej prenos do jednotlivých rohov sme výrazne vnímali najmä pri dynamickejšej jazde. Pojem základný motor našťastie pri C70 znamená dvojlitrový naftový päťvalec s výkonom 110 kW (150 k) a najmä krútiacim momentom 350 Nm. Pomerne ťažkému autu to poskytuje dostatok dynamiky, navyše jeho zvukový prejav evokuje podstatne väčší motor a je výrazne vzdialený od klepotu štvorvalcov. Šesťstupňová dvojspojková prevodovka radí pri bežnom tempe hladko a pomerne svižne. Športovú jazdu sme jej však celkom nedokázali naordinovať. Volvo C70 je však najmä o pohodlí, preto odporúčame doložiť výrobcom požadovaných 1 700 € za túto opciu. Z pohľadu spotreby to neznamená výraznejší mínus. Volvom deklarovaných 5,1 l/100 km sme však nedokázali dosiahnuť, náš priemer sa pohyboval okolo siedmych litrov na 100 km. Kabriolet by mal byť štvormiestny, avšak väčšina z nich pohodlne ubytuje len dvojicu pasažierov vpredu. Podobne je na tom aj Volvo, vzadu sme subjektívne mali menej priestoru ako v Golfe Cabrio. Výstuhy karosérie aj tu citeľné zužujú tento priestor oproti uzavretým karosériám. Palubná doska z kvalitných materiálov pôsobila na nás trochu stroho. Obsluha je po základnom zorientovaní sa vcelku prehľadná, aj keď zhluky tlačidiel na stredovom paneli tak nepôsobia. Nepríjemne na nás pôsobili výstražné zvuky parkovacích senzorov či signalizácie nezapnutých bezpečnostných pásov v štýle starých počítačov Commodore 64, Volvo by si zaslúžilo jemnejší tón. Priestoru je vpredu dostatok, akurát páka ručnej brzdy tlačí vodiča do stehna. Praktickou výhodou kupé-karioletov je ich pevná skladacia strecha, ktorá ma lepšie izolačné vlastnosti ako klasické plátno. Daňou za toto je však obmedzený prístup do batožinového priestoru. Hoci mechanizmus strechy v C70 ponúka aj možnosť podvihnutia, vstupný otvor so zloženou strechou stačí tak na tašku s notebookom či zloženú deku. Piknikový košík vyberiete až po zatvorení strechy, ak sa vám na výšku vôbec zmestí pod oddeľovaciu konštrukciu. Golfový bag sme neskúšali, teoreticky by na to malo 200 litrov stačiť. Víkendové výlety krajinou budú v C70 skutočným potešením. Užívať si pokojné tempo s vetrom vo vlasoch, to je pre toto Volvo ideálny stav. Text a foto: rum HODNOTENIE: \* \* \* \+ Komfort cestovania, slušná dynamika, bezpečné jazdné vlastnosti, dostatok priestoru vpredu, hladké radenie, kultivovaný prejav motora, citlivo reagujúce riadenie. \- Mäkká karoséria, prístup k batožine so zloženou strechou, vysoká hmotnosť, pomalšia manipulácia so strechou, obmedzený priestor na zadných sedadlách, nepríjemné výstražné zvuky. Technické údaje: Volvo C70 D3 Karoséria Dĺžka x šírka x výška (mm) 4 615 x 1 836 x 1 400 Rázvor (mm) 2 640 Objem batožinového priestoru (l) 200/404 Prevádzková hmotnosť (kg) 1 828 Celková hmotnosť (kg) 2 150 Podovozok Predná náprava McPherson Zadná náprava multilink Brzdy vpredu/vzadu kotúčové/kotúčové Prevodovka A6 Pohon predných kolies Motor Usporiadanie/palivo R5/nafta Zdvihový objem (cm3) 1 984 Výkon (kW/k) 110/150 pri ot./min. 3 500 Krútiaci moment (Nm) 350 pri ot./min. 1 500-2 750 Jazdné výkony Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 10,9 Maximálna rýchlosť (km/h) 205 Spotreba (l/100 km) 8,7/5,1/6,4 Emisie CO2 (g/km) 169 Cena Základná cena verzie (€) 37 740 Testovaný exemplár (€) 45 170








Pokračujte na ďalší príspevok »



Vyberáme najlepšiu verziu

Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň

  • Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!

     Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX!