Ford Fusion 1.25i: Kríženec

Redakcia, 10.10.2007
Ford Fusion výrobca rád označuje za mikrovan, no v skutočnosti je to len zodvihnutá Fiesta. V praxi však funguje výborne.

Časy, keď boli autá zatriedené do presne stanovených kategórií, sú dávno preč a na trhu sa objavujú modely, ktoré nevieme jednoznačne zatriediť. Jednou z prvých subsegmentových lastovičiek bol aj Ford Fusion. Dodnes nie je jasné, či je výsledkom marketingového cvičenia, alebo to bol nápad technikov, no v praxi sa táto zodvihnutá Fiesta osvedčila veľmi dobre a zákazníci Fusion prijali. Ako nový, tak aj na trhu s jazdenými autami. Na test sme si vybrali len minuloročný kúsok s benzínovým motorom 1.25i a overili sme si, čo s autom urobilo najazdených 30 000 km.

Ako sa dalo predpokladať, interiér bol na nerozoznanie od nového. Trošku nás zarazilo len dosť opotrebované vnútorné madlo vodičových dverí. Inak ani veniec volantu, ani hlavica radiacej páky neboli nijako ošúchané.

Motor šiel ako hodinky a s ochotou sa nechal vytáčať až do červeného poľa. Na ľahký Fusion je jeho výkon dostatočný, pričom jeho spotreba vás pri rozumnej jazde nepoloží na kolená. Testovali sme pomerne holú verziu s manuálnym ovládaním okien a bez klimatizácie, čo síce niekomu môže pripadať ako príliš chudobný model, no na druhej strane sa na ňom nemá čo pokaziť.

Podvozok bol tiež v dobrom stave a ani na rozbitej ceste sa neozýval hlasnejšie, ako to predvádzal za nova. Fusion zdedil konštrukciu podvozka z Fiesty, čo mu zaručuje mimoriadne agilné jazdné vlastnosti a obratnosť, z ktorej budete žasnúť. Znesie aj tvrdší prístup a odmení sa vám jazdnými zážitkami, ktoré by ste od auta tejto konštrukcie rozhodne neočakávali.

Ako sme teda zistili, 30 000 km neznamená pre Fusion žiadnu výzvu. Auto by sa dalo pokojne označiť za nové. Napriek tomu ho už dokážete získať za podstatne prijateľnejšiu cenu, ktorá sa rovná jeho skutočnej trhovej hodnote. Ako nový sa totiž tento nenápadný, no praktický Ford, predával dosť draho.

Plusy:
odolná konštrukcia, priestranná kabína, jazdné vlastnosti

Mínusy:
lacný interiér, s naloženým autom obmedzená dynamika, tvrdé sedadlá

Časté poruchy:
Korózia výfukového potrubia, opotrebované komponenty podvozka vplyvom častej jazdy po rozbitých cestách, vôle v prevodovke riadenia, opotrebované zámky dverí a spínacej skrinky.

Naše odporúčanie:
Testovaný benzínový štvorvalec 1.25i je veľmi pružným a dostatočne výkonným motorom, ktorý má rád vďaka športovej charakteristike vysoké otáčky. Dobre sa dopĺňa s výborným podvozkom auta.
Dobrou voľbou je aj naftový agregát 1.4 TDCi s priamym vstrekovaním common-rail. Je to však nový motor, a tak je ich na trhu s jazdenými vozidlami ako šafranu.

Vozidlo zapožičala na test spoločnosť AAA Auto.