NEPREHLIADNITE: V najbližších rokoch nás na diaľnici D1 pri Bratislave čakajú rozsiahle dopravné obmedzenia a kolóny

Prepojenie diaľnic D1 a D4 je opäť o krok bližšie k sfinalizovaniu. Tri roky trvajúce stavebné práce si ale vyžiadajú výrazné dopravné obmedzenia.
Vydané  Text: 
Najbližšie roky by sa na diaľnici D1 pri Bratislave mali niesť v znamení dopravných obmedzení. Dôvodom má byť plánované prepojenie našej hlavnej dopravnej tepny s obchvatom metropoly Slovenska, diaľnicou D4. Samotná križovatka prepájajúca tieto dva úseky mala byť hotová už pri dávnejšie. Avšak veci nešli podľa plánov, a preto sa musíme na najbližšie roky obrniť výraznou dávkou trpezlivosti.

Zhotoviteľ je jasný

Ako informuje portál teraz.sk, Ministerstvo dopravy a výstavby SR by malo v najbližších dňoch podpísať zmluvu s firmou Budimex. Ide o poľskú spoločnosť, ktorá sa má postarať o prepojenie diaľnic D1 a D4. Problémom ale je, že samotné stavebné práce na tomto úseku budú prebiehať za plnej prevádzky a tým pádom je potreba počítať s rozsiahlymi dopravnými obmedzeniami a kolónami predovšetkým v časoch dopravnej špičky. Minister dopravy a výstavby Andrej Doležal (Sme rodina) potvrdil, že práce budú prebiehať počas obmedzenej premávky. Konkrétne v livestreame, ktorý sa uskutočnil vo štvrtok 27. októbra 2022 povedal: „Najväčším problémom je fakt, že je to v plnej prevádzke, je to najvyťaženejšia diaľnica na Slovensku. Určite tam budú kolóny, určite tam bude obmedzená doprava.“ Z jeho slov je jasné, že rezort dopravy počíta s obmedzeniami a bude sa ich snažiť čo najviac eliminovať.

Náročné terénne úpravy

Samotné stavebné práce na napojení týchto dvoch úsekov by mali trvať približne tri roky. Začať majú prvou etapou, v ktorej je naplánované rozšírenie mosta ponad Šúrsky kanál a následné vybudovanie obchádzkových trás a presmerovanie dopravy z D1 práve cez ne. Rozšírenie mosta by malo umožniť sprejazdnenie smeru od Jaroviec na D1 a z Trnavy smerom na Raču. Práce na tomto úseku by mali byť hotové približne do dvoch rokov. Súčasťou pripravovanej križovatky D1 a D4 je taktiež aj zrekonštruovanie diaľnice D1 na úseku Bratislava – Triblavina. 3,6 kilometra dlhý úsek diaľnice navyše okrem rekonštrukcie prejde aj výraznými terénnymi úpravami. Malo by dôjsť k jeho zdvihnutiu a rozšíreniu. Taktiež sa počíta aj s implementáciou moderného informačného systému pre uľahčenie dopravy.

Zdroje:  AUTOVINY.SK








Pokračujte na ďalší príspevok »



Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.
  • SERVIS

    Inovatívny rad legálnych žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED W5W je dostupný už aj na Slovensku

  • ams OSRAM, svetový líder v oblasti optických riešení, rozšíril rodinu na Slovensku legálnych LED žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED o žiarovku W5W.

     Osvedčenie Ministerstva dopravy SR o vnútroštátnom typovom schválení komponentu je aktuálne udelené pre náhradné LED svetelné zdroje typu: H1-LED, H4-LED, H7-LED, H7-LED (24 V), a novo aj pre W5W-LED.