Ford Tourneo Connect 1.8 TDCi: Ryba aj rak

Redakcia, 10.10.2007
Auto na podnikanie i voľný čas. Hoci tento slogan s obľubou používajú mnohé značky, Ford Tourneo Connect ho spĺňa na sto percent. A ponúka i čosi navyše.

Ford Tourneo Connect je reprezentantom triedy vozidiel, ktoré pomôžu podnikateľovi prepraviť ľudí i materiál, pričom si s autom môže pokojne vyraziť na víkendový výlet či dovolenku k moru. Testovali sme „civilnejšiu“ z dvoch verzií karosérie – s kratším rázvorom a dohora výklopnými piatymi dverami. Dvojica zadných posuvných dverí však zostala a na rozdiel od iných značiek je k dispozícii bez príplatku. Rovnako ako obrovský priestor pre náklad a veľmi slušná užitočná hmotnosť 600 kg.

Auto sme mali k dispozícii vo verzii N1, ktorej výhodou je odpočet DPH na vstupe, nevýhodou zasa znížená variabilita pre pevnú mrežu, namontovanú za zadnými sedadlami. Tie síce jednoducho sklopíte za predné, rovnako ľahko ich z auta vyberiete, ale pri preprave dlhších predmetov mreža jednoducho nepustí. Navyše vydáva nie celkom príjemné zvuky, čo je však pri tomto type N-jednotiek bežným javom.

Kabína je priestraná, časť ovládacích prvkov poznáme z Fiesty. Naše auto nemalo príplatkovú odkladaciu policu nad čelným sklom, takže partia pracantov by sa o miesto na odloženie drobností musela pobiť. Investíciu 2500 Sk rozhodne odporúčame.

Tvrdšie vyladený podvozok skvele filtruje nerovnosti našich ciest bez akýchkoľvek pazvukov od náprav. Aj jazdné vlastnosti sú typicky forďácke – napriek vysokej kabíne presne predvídateľné, s autom sa jazdí naozaj dobre. Ocenili sme obratnosť na pohľad rozmernej karosérie, manévrovanie pri nakladacích rampách či v úzkych uličkách nerobí vodičom vrásky na čele.

Testované auto poháňal motor 1.8 TDCi v osemventilovej verzii (66 kW/90 k), ktorý mu úplne stačil. Sprevodovanie je prispôsobené úžitkovému charakteru: krátka jednotka a dvojka na utiahnutie rozbehu s nákladom, ďalšie tri stupne na úspornú jazdu. Treba s tým však rátať a s dvojkou ísť viac do otáčok – tie po preradení na trojku výrazne padnú dolu a ak ste predtým šetrili plyn, auto zalapá po dychu.

HODNOTENIE: * * * *

Plusy:
Priestor pre posádku i náklad, možnosť vybrať zadné sedadlá, jazdné vlastnosti, obratnosť, úsporný motor, presné radenie, odhlučnenie kabíny.

Mínusy:
Variabilita znížená pevnou mrežou, vŕzgajúcou na nerovnostiach, slabšia trakcia prednej nápravy pri zaťaženej zadnej časti, ťažké piate dvere.

Technické údaje Motorprepĺňaný naftový 1.8 R4Objem:1573 cm3Výkon:66 kW/90 k pri 4000 ot/minKrútiaci moment220 Nm pri 1750 ot/minKarosériaDĺžka x Šírka x Výška:4278 x 1795 x 1814 mmRázvor2664 mmBatožinový priestor-Jazdné výkonyMaximálna rýchlosť155 km/hZrýchlenie 0-100 km/h16,3 sSpotreba počas testu6,7 l/100 kmCenaZákladná cena verzieod 519 900 Sk bez DPH