Audi S8 stačí len 8 valcov

Jazda: Po reprezentatívnej limuzíne Audi A8 prichádza na trh aj jej ostrá verzia S8. Síce už bez jedinečného desaťvalca, ale aj tak so vzrušujúcimi 382 kW (520 k).
Vydané  Text: 

Keramické brzdy vás oprú do bezpečnostných pásov a vy máte pocit, že ste práve vyhodili kotvu. Ostrá pravá, plný plyn. Dve turbodúchadlá uprostred radov valcov sa nadýchli a vystrelili dvojtonové auto zo zákruty. Až počas ostrých jázd na okruhu sme zistili, že ani aktívnemu stredovému a zadnému diferenciálu a 21-palcovým nízkoprofilovým pneumatikám sa nepodarí zamaskovať pohotovostnú hmotnosť 1 975 kg. Veľmi rýchlemu korábu bolo oveľa lepšie na okreskách. Vďaka veľmi dobrému riadeniu sa presvedčivo pretiahol aj cez úzke kľukaté cesty. Zákruty, zrýchlenia či brzdenia sme si v ňom užívali plnými dúškami. Aj štarty. S krútiacim momentom 650 Nm stihnete stovku za 4,2 sekundy. Audi S8 sa najlepšie cíti na diaľnici. Nastavte tempomat, obsaďte rýchly pruh a zrazu sa ocitnete v cieli. Špičkové odhlučnenie spolu s aktívnou redukciou hluku spôsobujú, že pokým sa nepozriete na rýchlomer, nemáte absolútne žiadny pojem o rýchlosti. Okrem dynamiky sa v Audi zamerali aj na znižovanie spotreby. Zberné výfukové potrubie uprostred radov valcov zlepšuje prúdenie plynov a systém vypínania valcov vie znížiť spotrebu o desať percent. Udávaná priemerná spotreba 10,2 l/100 km nie je úplne nereálna. Pri ustálenej 130 sme s ňou veľmi intenzívne koketovali. Vypínanie štyroch valcov si ani nevšimnete. Systém je k dispozícii pri nižšom až strednom zaťažení motora. Horná hranica predstavuje približne 25 až 35 percent maximálneho krútiaceho momentu. Chladiaca kvapalina motora musí mať vyššiu teplotu ako 30 stupňov a v prevodovke musí byť zaradený tretí alebo vyšší stupeň a otáčky motora musia byť v rozpätí od 960 do 3 500 ot./min. Priemerný vek majiteľov športovej limuzíny Audi S8 je o desať rokov nižší než majiteľov bežných A8 a oveľa častejšie sedia za volantom. Aj vzadu je to ono, priestoru je dosť vo všetkých smeroch, ale za volantom je to úplne iná káva. V Audi S8 najlepšie chutí na dlhých cestách – sériové vzduchové pruženie a kožené sedadlá vyhladia takmer všetky nerovnosti. Na Slovensku si ju vychutnáte od druhej polovice budúceho roka. Text: Martin Šebesta Foto: Audi Technické údaje Audi S8 Motor 4.0 TFSI Usporiadanie/palivo V8/benzín Prevodovka/počet stupňov A/8 Zdvihový objem cm3 3 993 Max. výkon kW/k 382/520 pri ot./min. 5 800 Max. krútiaci moment Nm 650 pri ot./min. 1 700 – 5 500 Dĺžka × šírka × výška mm 5 146 × 1 949 × 1 458 Rázvor mm 2 994 Batožinový priestor l 510 Max. rýchlosť km/h 250 Zrýchlenie 0 – 100 km/h s 4,2 Kombinovaná spotreba l/100 km 10,2 Emisie CO2 g/km 237 Základná cena € 111 900








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.