Svojský Saab 9-5 Turbo 6 AWD

Test: Saab si napriek neľahkému obdobiu zachoval svojský štýl, najsilenejšia verzia modelu 9-5 aj preto bude patriť k raritným zjavom.
Vydané  Text: 
Čierna vraj zoštíhľuje, no skryť veľkoryso dimenzované proporcie zadnej časti Saabu sa len tak nepodarí. Pasažieri na zadných sedadlách však majú prvotriedny priestorový komfort predovšetkým v oblasti nôh. Kým sa oni pohodlne usadia a pripravia film na cestu, vodič by sa mal zoznámiť s netradičnou palubnou doskou. Tu a tam objaví tlačidlo či páčku z katalógu značky Opel, nájdu sa aj tradičné „saabovske“ nuansy ako štartovanie na stredovom tuneli a vypínanie podsvietenia Night Panel. Predovšetkým druhý prvok je fantastický pri nočných cestách, keď sa trochu agresívne zelené podsvietenie obmedzí len na tie najpodstatnejšie informácie. Nástup ukončený, batožina naložená, môžeme vzlietnuť. Prepĺňaný šesťvalec 2.8 (Opel, ako inak) s tým nemá najmenší problém. Jeho výkon je návykový, o suverénny prenos na cestu sa stará pohon všetkých kolies. Zákruty však odhalia limity veľkého Saabu. Podvozok totiž vychádza z Insignie, ktorá je predsa len o segment nižšie. Tam patrí k najlepším, no takých 250 kilogramov extra váhy a na vyššiu strednú triedu to nestačí. Vývojári navyše volili tvrdšie nastavenie pre stabilitu, komfort cestovania tak aj napriek adaptívnym tlmičom zaostáva za očakávaniami. Dojem navyše kazí aj pomerne výrazný hluk od náprav. Medzipristátia budú patriť k frekventovaným činnostiam. Napriek dlhšiemu sprevodovaniu pokojnej šesťstupňovej automatickej prevodovky nepatrí tento Saab k premiantom v oblasti ekológie. Prevaha mestského jazdenia vytlačila náš priemer nad 14 l/100 km, s hodnotami pod 10 však ani pri mimomestských trasách nepočítajte. Individualita a imidž však niečo stoja. Text: Martin Ruisl Foto: PANER **HODNOTENIE\* \* \*** **Plusy** Vnútorný priestor, výborný head-up displej, silný motor, dobrá stabilita a trakcia. **Mínusy** Slabší komfort, vysoká spotreba, pomalé radenie, odhlučnenie podvozku. **Karoséria** Dĺžka × šírka × výška 5 008 × 1 868 × 1 467 mm, rázvor 2 837 mm. Prevádzková/celková hmotnosť 2 025/2 440 kg. Batožinový priestor 515 l. Objem palivovej nádrže 70 l. **Podvozok** Vpredu modifikované zavesenie typu McPherson, vzadu viacprvková náprava. Vpredu aj vzadu kotúčové brzdy s vnútorným chladením. Rozmer pneumatík 245/40 R19. Pohon všetkých kolies, šesťstupňová automatická prevodovka. **Motor** Prepĺňaný benzínový šesťvalec do V, zdvihový objem 1 968 cm3. Výkon 221 kW (300 k) pri 5 500 ot./min., krútiaci moment 400 Nm pri 2 000 ot./min. **Jazdné výkony** 0 – 100 km/h 6,9 s Max. rýchlosť 250 km/h Spotreba 16,2/7,3/10,6 l/100 km Emisie CO2 244 g/km **Cena** Základná cena verzie 50 990 € Testovaný exemplár 66 725 €








Pokračujte na ďalší príspevok »