Opel Corsa OPC á la Nürburgring

JAZDA: Opel Corsa OPC Nürburgring Edition. Napriek jej názvu nemusíte s novou verziou modelu Opel Corsa OPC ísť len na Nürburgring, aby ste ocenili jej kvality. Aj keď, na pretekárskom okruhu sa cíti ako ryba vo vode!
Vydané  Text: 
Už štandardný Opel Corsa OPC so svojimi 141 kW patrí medzi najvýkonnejšie malé hatchbacky. Konštruktérom to však bolo málo a vyladením riadiacej jednotky, turbodúchadla a výfukového potrubia pridali ďalších 13 kW, takže výsledkom je výkon 154 kW. Tým Corsa o 2 kW prekonáva nový Citroën DS3 Racing a o 5 kW aj Renault Clio RS. Corsu v tejto disciplíne porazí Mini John Cooper Works, aj to len o 1 kW. Aby bolo možné preniesť krútiaci moment 280 Nm (pôvodne 266 Nm) na predné kolesá, umiestnili medzi ne nový diferenciál s obmedzenou svornosťou. Zlepšenia sa dočkal aj podvozok. Bilstein sa postaral o zníženie 20 mm a o niečo tvrdšiu charakteristiku. Spomaľovanie zabezpečujú nové brzdy od Bremba. To všetko Opel doplnil agresívnejším predným spojlerom, originálny centrálny výfuk bol nahradený klasickou dvojicou koncoviek umiestnenou po stranách. Pomenovanie Corsa OPC Nürburgring Edition zvolil Opel podľa miesta, kde prebiehala hlavná časť testovania. My sme sa na vyskúšanie novinky, ktorá, bohužiaľ, vznikne len v obmedzenej 50-kusovej sérii, vypravili aj na okruh, a to na Lausitz v blízkosti Berlína. Už pri vychádzaní z boxov si všímame naladenie zvuku – Corsa teraz znie ešte lepšie ako predtým. Určite by ste pod kapotou hádali najmenej dvojliter a nie jednašestku. Naše obavy z turboefektu vplyvom do ešte vyššieho výkonu vyhnaného relatívne malého turbomotora sa nepotvrdili. Corsa ide za plynom bez váhania a poriadne ťahá až takmer do 6 000/min. Pravda je, že na športový motor je charakteristika možno až príliš plochá a trocha výbušnosti okolo 4 000/min. by agregátu neuškodila. Ide však len o pocitovú záležitosť, nijako neznižujúcu kvality auta. Tie podčiarkuje údaj výrobcu o priemernej spotrebe len 7,6 l/100 km, ktorú sme si však na okruhu, samozrejme, overiť nemohli, tu sme jazdili za dvojnásobok. Pri výjazde z prvej ostrej zákruty podraďujeme na dvojku a dávame plný plyn, nech sa diferenciál ukáže – a nesklamal. Trakcia predných kolies, častý problém ostrých hatchbackov, je vynikajúca. Vonkajšie koleso sa zakusuje do asfaltu celou silou, pretože vnútorné koleso do preklzu prakticky nedostanete. Báli sme sa, že vplyvom športového diferenciálu bude dochádzať k strhávaniu volantu, s ktorým sa bude musieť vodič neustále biť podobne, ako to bolo vo väčšej Astre OPC. Corsa má tento jav potlačený na minimum. Riadenie je dostatočne presné aj citlivé, hoci za kvalitami Renaultu Clio RS stále mierne zaostáva. Znížený a pritvrdený podvozok nedáva karosérii príliš možností na náklony. Otázkou je, ako si zavesenie kolies poradí s bežnými cestami, ktoré majú k dokonalému povrchu okruhu ďaleko – a to obzvlášť na – vzhľadom na veľkosť auta obrích – osemnásťpalcových príplatkových kolesách, ktorými boli vybavené testovacie automobily. Na Nürburgring Edition je dobre nastavená aj citlivosť stabilizačného systému, ktorý zasiahne skutočne až v okamihu, keď už hrozí nebezpečenstvo pretočenia vozidla, inak necháva vodičovi stále dostatok priestoru na „sebavyjadrenie“. Interiér je prakticky rovnaký ako pri „bežnej“ Corse OPC. Rovnako ako v nej by sme však uvítali o niečo nižší posed. Inak k športovým sedadlám nemáme najmenšie výhrady. Poskytujú dobré bočné vedenie aj vo výške ramien. Tučný veniec volantu padne výborne do ruky, čo sa však nedá povedať o hranatej hlavici radiacej páky, ktorú by sme vymenili za klasickú s okrúhlym tvarom. Text: Jiří Steiger Foto: archiv **Na okraj** **Sila bez limitu** „Darček“ dostala aj väčšia Insignia OPC, a to verziu Unlimited. Ako už názov prezrádza, zmenou je odblokovanie obmedzovača maximálnej rýchlosti, ktorá tým stúpne z 250 na 270 km/h. Za 20 km/h navyše zaplatíte 2 000 €, k tomu však ako bonus dostanete aj školenia na testovacom okruhu automobilky v Dudenhofene. Novinkou v Insignii OPC je aj verzia so šesťstupňovou automatickou prevodovkou s radením na volante, ktorá, ako sme si vyskúšali, k charakteru vozidla pasuje veľmi dobre. Škoda len, že ústrojenstvo neumožňuje manuálne zásahy aj v samočinnom móde (ako býva obvyklé), vždy je nutné najprv presunúť páku voliča. **Technické údaje** **Motor 1.6 Turbo Ecotec** **Usporiadanie/palivo** R4/benzín **Prevodovka/počet stupňov** M/5 **Zdvihový objem** cm3 1 598 **Maximálny výkon** kW (k) 154 (210) **pri ot.**/min. 5 850 **Maximálny krútiaci moment** Nm 250 (280)\* **pri ot.**/min. 2 250 – 5 850 **Dĺžka × šírka × výška** mm 3 999 × 1 713 × 1 488 **Rázvor** mm 2 511 **Batožinový priestor** l 285/1 050 **Zrýchlenie 0 – 100 km/h** s 6,8 **Maximálna rýchlosť** km/h 230 **Kombinovaná spotreba** l/100 km 7,6 **Emisie CO2** g/km 178 **Cena** € **26 400**








Pokračujte na ďalší príspevok »



Vyberáme najlepšiu verziu

Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň

  • Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!

     Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX!