Audi A6 uspokojí vysoké nároky

Redakcia, 04.10.2011
Krátky TEST: Audi A6 zaznamenalo aktuálnou generáciou výrazný technický pokrok. Až taký, že si kladieme otázku, či potrebujeme väčšiu A8. (testovaná verzia je s motorom 3.0 TDI)

Spoločné využívanie technických vymožeností vo viacerých modeloch nie je ničím novým. V podstate všetky prvky, ktoré sa dodávajú do reprezentatívnej limuzíny A8, si môžete objednať aj v menšej A6.

Interiér rozmaznával vyberanými materiálmi - jelšovým drevom, hliníkom a kvalitnými koženými poťahmi, okrem toho nechýbal ani dostatok priestoru. Limity v priestore na nohy sa objavili iba v momente, keď si za seba sadli dvojmetroví chlapi. Stredovú konzolu pokrýval akceptovateľný počet tlačidiel, ešte viac potešili odkladacie miesta v okolí vodiča, takže nemusíte rozmýšľať, kam s drobnosťami. Ovládanie rozhrania MMI si vyžaduje trochu cviku, ale viete sa s ním zžiť. Milovníci techniky ihneď prelúskajú a s radosťou objavia veľmi dobre fungujúci touchpad na stredovej konzole, cez ktorý buď prepínajú rozhlasové stanice, alebo na ňom prstom píšu adresu do navigácie. Napriek počiatočnej skepse nás jeho fungovanie presvedčilo a používali sme ho s radosťou rovnako ako LED svetlomety za 3 094 eur.

Posunutie motora za prednú nápravu sa podpísalo pod veľmi dobré jazdné vlastnosti, ktoré navyše podporoval systém quattro a športový diferenciál na zadnej náprave za 1 182 eur. Prejazd zákrutami vyvolával úsmev na tvári a chceli sme, aby ich bolo čo najviac. Spolupráca trojlitrového šesťvalcového naftového motora a 7-stupňovej dvojspojkovej prevodovky dostatočne vyhovovala charakteru auta. Na preradenie prevodových stupňov sme nemuseli čakať a pri pokojnej jazde sme si ich zmenu takmer ani nevšimli, pričom spotreba sa pohybovala pod 8 l/100 km. Nepríjemným spoločníkom bolo iba búchanie náprav pri prejazde nerovnosťami, pod čo sa podpísali aj 20-palcové pneumatiky. S rozumnejším obutím očakávame pohodlnejšiu a pokojnejšiu jazdu.

Audi A6 stiera rozdiely medzi vyššou strednou a luxusnou triedou. Z hľadiska priestoru a výbavy ponúka toho naozaj veľa a hornú cenovú úroveň ohraničuje iba váš vkus a konto.

Text: Martin Šebesta

Foto: PANER

HODNOTENIE *****

Plusy

Spotreba paliva, jazdné vlastnosti, kvalita spracovania, ponuka a funkčnosť prvkov výbavy, priestranný interiér.

Mínusy

Búchanie od náprav, cena príplatkových prvkov, hlučnejší chod motora.

Karoséria

Dĺžka × šírka × výška: 4 915 × 2 086 × 1 455 mm, rázvor 2 912 mm. Pohotovostná/celková hmotnosť 1 795/2 330 kg. Batožinový priestor 530 l. Objem palivovej nádrže 75 l.

Podvozok

Vpredu dvojité priečne ramená, vzadu viacprvkové zavesenie, vzduchové odpruženie. Vpredu aj vzadu kotúčové brzdy s vnútorným chladením. Rozmer pneumatík 255/35 R20. Pohon všetkých kolies, 7-stupňová dvojspojková prevodovka.

Pohon

Prepĺňaný naftový šesťvalec, zdvihový objem 2 967 cm3, výkon 180 kW (245 k) pri 4 000 - 4 500 ot./min., krútiaci moment 500 Nm pri 1 400 - 3 250 ot./min.

Jazdné výkony

0 – 100 km/h 6,1 s

Max. rýchlosť 250 km/h

Spotreba 7,2/5,3/6,0 l/100 km

Emisie CO2 158 g/km

Cena

Základná cena verzie 51 280 €

Testovaný exemplár 92 268 €