Audi A6 uspokojí vysoké nároky

Krátky TEST: Audi A6 zaznamenalo aktuálnou generáciou výrazný technický pokrok. Až taký, že si kladieme otázku, či potrebujeme väčšiu A8. (testovaná verzia je s motorom 3.0 TDI)
Vydané  Text: 

Spoločné využívanie technických vymožeností vo viacerých modeloch nie je ničím novým. V podstate všetky prvky, ktoré sa dodávajú do reprezentatívnej limuzíny A8, si môžete objednať aj v menšej A6. Interiér rozmaznával vyberanými materiálmi – jelšovým drevom, hliníkom a kvalitnými koženými poťahmi, okrem toho nechýbal ani dostatok priestoru. Limity v priestore na nohy sa objavili iba v momente, keď si za seba sadli dvojmetroví chlapi. Stredovú konzolu pokrýval akceptovateľný počet tlačidiel, ešte viac potešili odkladacie miesta v okolí vodiča, takže nemusíte rozmýšľať, kam s drobnosťami. Ovládanie rozhrania MMI si vyžaduje trochu cviku, ale viete sa s ním zžiť. Milovníci techniky ihneď prelúskajú a s radosťou objavia veľmi dobre fungujúci touchpad na stredovej konzole, cez ktorý buď prepínajú rozhlasové stanice, alebo na ňom prstom píšu adresu do navigácie. Napriek počiatočnej skepse nás jeho fungovanie presvedčilo a používali sme ho s radosťou rovnako ako LED svetlomety za 3 094 eur. Posunutie motora za prednú nápravu sa podpísalo pod veľmi dobré jazdné vlastnosti, ktoré navyše podporoval systém quattro a športový diferenciál na zadnej náprave za 1 182 eur. Prejazd zákrutami vyvolával úsmev na tvári a chceli sme, aby ich bolo čo najviac. Spolupráca trojlitrového šesťvalcového naftového motora a 7-stupňovej dvojspojkovej prevodovky dostatočne vyhovovala charakteru auta. Na preradenie prevodových stupňov sme nemuseli čakať a pri pokojnej jazde sme si ich zmenu takmer ani nevšimli, pričom spotreba sa pohybovala pod 8 l/100 km. Nepríjemným spoločníkom bolo iba búchanie náprav pri prejazde nerovnosťami, pod čo sa podpísali aj 20-palcové pneumatiky. S rozumnejším obutím očakávame pohodlnejšiu a pokojnejšiu jazdu. Audi A6 stiera rozdiely medzi vyššou strednou a luxusnou triedou. Z hľadiska priestoru a výbavy ponúka toho naozaj veľa a hornú cenovú úroveň ohraničuje iba váš vkus a konto. Text: Martin Šebesta Foto: PANER HODNOTENIE \*\*\*\*\* **Plusy** Spotreba paliva, jazdné vlastnosti, kvalita spracovania, ponuka a funkčnosť prvkov výbavy, priestranný interiér. **Mínusy** Búchanie od náprav, cena príplatkových prvkov, hlučnejší chod motora. **Karoséria** Dĺžka × šírka × výška: 4 915 × 2 086 × 1 455 mm, rázvor 2 912 mm. Pohotovostná/celková hmotnosť 1 795/2 330 kg. Batožinový priestor 530 l. Objem palivovej nádrže 75 l. **Podvozok** Vpredu dvojité priečne ramená, vzadu viacprvkové zavesenie, vzduchové odpruženie. Vpredu aj vzadu kotúčové brzdy s vnútorným chladením. Rozmer pneumatík 255/35 R20. Pohon všetkých kolies, 7-stupňová dvojspojková prevodovka. **Pohon** Prepĺňaný naftový šesťvalec, zdvihový objem 2 967 cm3, výkon 180 kW (245 k) pri 4 000 – 4 500 ot./min., krútiaci moment 500 Nm pri 1 400 – 3 250 ot./min. **Jazdné výkony** 0 – 100 km/h 6,1 s Max. rýchlosť 250 km/h Spotreba 7,2/5,3/6,0 l/100 km Emisie CO2 158 g/km **Cena** Základná cena verzie 51 280 € Testovaný exemplár 92 268 €








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.