TEST Hyundai ix35 2.0 CRDi 4WD

Slovenky sú najkrajšie ženy na svete a preto si zaslúžia aj pekné autá. Hyundai ix35 však nechce byť len dizajnovým skvostom.
Vydané  Text: 

**Dámska volenka** Keby sme mali v redakcii nejakú kolegyňu, určite by kľúče od Hyundai ix35 pristáli na jej stole. Keďže sme však čisto mužský kolektív, musí nový produkt žilinskej automobilky zvládnuť trocha iný prístup. Vizuálnej stránke však nemáme ani ako zástupcovia mužského pohlavia čo vytknúť. Mierne komplikované zaoblené línie nie sú vo svete SUV úplnou samozrejmosťou a ix35 vyzerá jednoducho dobre z každej strany. Kompaktné rozmery vodič pomerne rýchlo dostane „do oka“. Cúvacia kamera a parkovacie senzory testovaného modelu nám však rozhodne pomohli, pretože výhľad dozadu nie je optimálny. Ani v interiéri nešetrili kórejskí vývojári na dizajnéroch. Škoda len, že po vyplatení ich honoráru nezostali peniažky aj na trochu kvalitnejšie interiérové plasty. Rozvrhnutie ovládačov sa nevyhlo niektorým kórejským nuansám ako napríklad prepínač palubného počítača vľavo dole pod prístrojovým panelom, regulácia sklonu svetiel vpravo dole pod prístrojovým panelom či archaicky stvárnené koncernové páčky pod volantom. Pochváliť však musíme umiestnenie ovládačov okien na dverách v štýle VW Golf, prehľadnú navigáciu s dotykovým displejom či dobré umiestnenie tlačidiel na volante. Priestoru je vpredu tak akurát. Necítili sme sa nejako zvlášť stiesnene, no ani sme sa nemohli rozvaľovať. Podobne je na tom aj druhý rad, ktorý navyše v testovanom modeli ponúkal na tento segment exkluzívny doplnok v podobe vyhrievania sedadiel. Príjemným bonusom je aj napriek pohonu všetkých kolies takmer nulový stredový tunel vzadu. Batožinový priestor so základným objemom 465 litrov je tiež viac ako dostatočný. Trochu nás sklamalo, že Hyundai tu neponúka žiadne prefíkané riešenia. Po sklopení deleného zadného operadla vznikne takmer rovná plocha bez schodíkov. Fanúšikovia posúvania sedadiel, nastavovania operadiel či dvojitého dna budú musieť siahnuť napríklad po výrazne kreatívnejšej Škode Yeti. Z pohľadu pohonného ústrojenstva sme mali k dispozícii to najdrahšie. Mimoriadne silný naftový dvojliter (135 kW/184 k) roztáčal cez šesťstupňovú automatickú prevodovku všetky štyri kolesá. To by stačilo aj na o triedu väčšie Santa Fé. Najslabším článkom sa ukázala byť prevodovka. Hoci ide o modernú skriňu so šesticou vcelku dobre vyskladaných prevodov, zladenie s motorom nie je dobré. Prevodovka drží agregát väčšinou zbytočne v otáčkach, čo neprospieva spotrebe. Jej radenie je skôr komfortné, no nie úplne hladké. Reakcie na kick-down sú pomalé, s čím treba počítať pri predbiehaní. Silný diesel ovplyvňuje aj pocit na pedáli brzdy a komplikuje dávkovanie účinku. Subjektívne tak auto občas spomaľuje trochu neochotne, no pri poriadnom dupnutí sa tento efekt stráca. Pohon v štandardnom režime pripája zadnú nápravu podľa potreby. Jeho činnosť sme väčšinu času neregistrovali, no napríklad pri prudkom výjazde z križovatky spojenom s odbočením môžete pocítiť jeho mierne oneskorenú reakciu a presun momentu dozadu. Hoci ix35 disponuje viacerými systémami do terénu, ako je možnosť uzamknúť pohon všetkých kolies či asistent pre jazdu z kopca, jeho doménou budú predovšetkým asfaltové cesty. Očakávali sme preto, že Hyundai prispôsobí podvozok práve takémuto povrchu. Výsledok je však rozpačitý. Pruženie sa stará o citeľné bočné náklony a tiež o vertikálne pohyby pri zmene dynamického zaťaženia. Auto však nerovnosti prakticky nefiltruje, o každej jednej jamke či hrbole na ceste sa posádka dozvie. V teréne je to trochu príjemnejšie, no treba počítať s hojdaním. Navyše sa na nerovnostiach predovšetkým zo zadnej časti pravidelne ozývali vŕzgavé pazvuky a karoséria nepôsobí zvlášť tuho. V meste sme ocenili veľmi dobrú obratnosť a manévrovateľnosť, riadenie však vďaka výraznému účinku posilňovača dáva nulovú spätnú väzbu. Výrobca v kolónke spotreba uvádza celkom slušný priemer 7,2 l/100 km. V teste sme ho však preskočili o dobré dva litre. Prijateľné hodnoty pod sedem litrov na 100 km dosahoval Hyundai predovšetkým na okresných cestách, v meste však na nás z palubného počítača neustále žmurkalo číslo 12. V rámci cenníka sa testovaný exemplár nachádzal úplne na konci. V porovnaní s konkurenciou ako Nissan Qashqai, Škoda Yeti či VW Tiguan je základná cena výbavy Premium 27 999 € veľmi zaujímavá. Navyše, najvýkonnejší Qashqai má len 110 kW (150 k) a koncern VW nedodáva k najsilnejšiemu dieselu samočinnú prevodovku. Priplatiť si môžete už len panoramatické strešné okno (700 €), navigáciu s cúvacou kamerou (900 €) či metalický lak (490 €), naopak, márne sme vo výbave hľadali xenónové svetlomety. Nissan priznal, že hlavným kritériom na kúpu modelu Qashqai je dizajn. V tomto smere má Hyundai ix35 výborné karty, ku ktorým sa pridáva aj vnútorný priestor. Najsilnejší diesel by sme však pokojne vymenili za jeho slabšieho dvojlitrového brata (100 kW/136 k), prípadne by sme počkali na nové agregáty 1.7 CRDi či 1.6 GDI. Určite by sme tiež ušetrili 1 500 € za automatickú prevodovku. A biela farba mu skutočne sekne, všakže, milé dámy. Text: Martin Ruisl Foto: PANER **Motor:** Kvapalinou chladený naftový radový štvorvalec uložený vpredu priečne prepĺňaný turbodúchadlom s medzichladičom stlačeného vzduchu, štyri ventily na valec, priame vstrekovanie paliva typu common-rail, filter pevných častíc. Max. výkon – 135 kW (184 k) pri – 4 000 ot./min. Litrový výkon – 67,7 kW/l (92,2 k/l) Zdvihový objem – 1 995 cm3 Vŕtanie x zdvih – 84,0 x 90,0 mm Kompresný pomer – 16,0:1 Krútiaci moment – 392 Nm pri – 1 800 ot./min. Olejová náplň motora – 8,0 l **Prevodový systém** Pohon všetkých kolies, šesťstupňová automatická prevodovka s hydrodynamickým meničom krútiaceho momentu. **Podvozok** Nezávislé zavesenie všetkých kolies, vpredu náprava typu McPherson, vzadu viacprvková náprava, teleskopické tlmiče a vinuté pružiny vpredu aj vzadu, stabilizátor vpredu aj vzadu. Hrebeňové riadenie s elektrickým posilňovačom, počet otáčok volantu medzi dorazmi 2,5. Hydraulický dvojokruhový brzdový systém s posilňovačom a ABS, vpredu kotúčové brzdy s vnútorným chladením, vzadu kotúčové brzdy, mechanicky ovládaná parkovacia brzda pôsobiaca na zadné kolesá. Veľkosť diskov kolies 6,5 J x 18, rozmer pneumatík 225/55 R18, pneumatiky Hankook Optimo K415. **Servisné intervaly a garancie** Servisné prehliadky30 000 km alebo 1 rok Záruka 5 rokov na celé vozidlo bez obmedzenia kilometrov Záruka 12 rokov na neprehrdzavenie karosérie **Spotreba (Údaje výrobcu podľa ECE)** Mesto – 9,1 l/100 km Mimo mesta – 6,1 l/100 km Kombinovaná – 7,2 l/100 km **Emisie (stanovené limity)** Emisná norma – Euro 5 CO2 – 189 g/km **Technické údaje a rozmery** Päťmiestne päťdverové SUV Dĺžka/šírka/výška – 4 410/1 820/1 670 mm Rázvor – 2 640 mm Pohotovostná hmotnosť – 1 678 kg Celková hmotnosť – 2 140 kg Užitočné zaťaženie – 462 kg Rozloženie hmotnosti – 60,5/39,5 % Hmotnosť prívesu nebrzdeného/brzdeného – 750/1 600 kg Objem palivovej nádrže – 58 l Objem batožinového priestoru – 465/1436 l **Jazdné výkony** **Zrýchlenie** 0 – 50 km/h = 2,8 s 0 – 80 km/h = 6,1 s 0 – 100 km/h = 9,2 s 0 – 130 km/h = 16,1 s 0 – 160 km/h = 26,0 s Maximálna rýchlosť – 195 km/h **Spotreba nafty počas testu** Najnižšia = 6,2 l/100 km Najvyššia= 12,3 l/100 km Priemer = 9,4 l/100 km Dojazd = 617 km **Brzdná dráha** zo 100 km/h za studena prázdne = 39 m zo 100 km/h za studena naložené = 39 m zo 100 km/h za tepla naložené = 34 m zo 140 km/h = 77 m **Cena a výbava** Základná cena= 18 599 € Základná cena verzie = od 27 099 € Testovaný exemplár = 29 599 € **Sériová výbava** (vybrané prvky): ABS, ESP, asistent pre rozjazd do kopca, asistent pre jazdu z kopca, systém proti prevráteniu vozidla, airbag vodiča, airbag spolujazdca, bočné airbagy, hlavové airbagy, aktívne opierky hlavy vpredu, úchyty ISOFIX, palubný počítač, elektrické ovládanie a sklápanie vonkajších zrkadiel, elektrochromatické vnútorné zrkadlo, elektrické ovládanie okien vpredu a vzadu, vyhrievanie sedadiel vpredu a vzadu, tempomat, dvojzónová automatická klimatizácia, kožené čalúnenie sedadiel, rádio s CD, MP3 a vstupmi USB a AUX s ovládaním na volante, bluetooth, disky z ľahkých zliatin, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, bezkľúčový vstup a štartovanie, zadné parkovacie senzory, cúvacia kamera, dažďový senzor, automatické zapínanie svetiel. **Vybrané príplatkové doplnky** Panoramatické strešné okno = 700 € Metalíza = 490 € Zabudovaná navigácia = 900 € **Hodnotenie \* \* \* \* (4/5)** Model ix35 rozvíri hladinu segmentu kompaktných SUV už len svojím dizajnom a práve to mu v spolupráci s dobrou cenou a s dostatkom vnútorného priestoru môže priniesť spokojných zákazníkov. Škoda však, že podvozok a ani kombinácia najsilnejšieho naftového motora a automatu nás nepresvedčili. **Karoséria** \+ solídne spracovanie \+ dostatok priestoru aj vzadu \+ dostatok odkladacích priestorov \+ batožinový priestor \- priemerná variabilita \- horší výhľad smerom dozadu **Jazdný komfort** \+ prehľadná obsluha \+ dobrá klimatizácia \+ pohodlné sedadlá \- slabý komfort pruženia \- vyšší vnútorný hluk **Pohon** \+ silný ťah \+ dobré sprevodovanie \- priemerná kultúra chodu motora \- hektická prevodovka **Jazdné vlastnosti** \+ bezpečné jazdné vlastnosti \+ dobrá trakcia \+ dobrá manévrovateľnosť \- citeľné náklony karosérie **Bezpečnosť** \+ rozsiahla bezpečnostná výbava \+ odolné brzdy \- xenóny ani za príplatok **Náklady** \+ päťročná záruka bez obmedzenia km \+ pomer ceny a výbavy \- každoročný povinný servis








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.