Suzuki Baleno 1.0T - Naštvaný pitbull

Peter Mihálik, 05.05.2017
Netreba motor, ktorý roztrhá prevodovku na kusy. Netreba ani prevodovku, ktorá rýchlosťou preradenia zatieni aj žmurknutie. Na zábavu niekedy stačí naozaj málo. 

Všetci chcú medzigeneračne viac. Najmä pri výkone motorov sa to veľmi príjemne počúva. Podobne ako aj parameter, že síce výkon stúpol, no spotreba klesla. Geniálne! Avšak nie vždy sa takáto kombinácia javí do premávky ako optimálna. Výkon síce je, no akosi (neraz) chýba dynamika. Suzuki však ukazuje, že sa všetko dá parádne skĺbiť bez toho, aby človek vnímal nejaké obmedzenia.

Suzuki Baleno s litrovým motorom Boosterjet je hmatateľná ukážka toho, že keď sa chce, všetko sa dá. S manuálnou päťstupňovou prevodovkou sa pohotovostná hmotnosť hýbe okolo jednej tony (!) – na porovnanie, populárna Škoda Fabia s obdobne výkonným motorom je cca o sto kíl ťažšia. Sto kíl je v triede malých áut slušné číslo. Nízka hmotnosť so slušne výkonným motorom sa pretavili do ďalších vecí. Hodnota priemernej spotreby sa nám hýbala okolo 5,2 l/100 km. A to sme sa na konci týždňa prestali obmedzovať, lebo ručička palivomera bola ako prikovaná.

Jazda bez obmedzení mala však za následok druhý aspekt – hromadu prekvapených vodičov. Litrový trojvalček si s Balenom pohráva. Parádne ide do otáčok, nechýba mu chuť do „života“. A vo vyšších otáčkach má aj celkom drsne chlapský zvuk. Absenciu šiesteho prevodového stupňa sme ani nevnímali. Päť stupňov plne postačuje.

Z nášho pohľadu má Baleno len jeden malý „neduh“ – trošku uskackanejší podvozok. Inak nič výrazné. Veľmi nás zaujali zobrazovacie možnosti združených ukazovateľov. Medzi inými sme našli napríklad „budík“ ukazujúci výkon motora, aktuálny stav Nm a podobne. Celkom zábava. Až sme sa cítili ako v nejakom superšportovom aute. Baleno je totiž aj veľmi obratné. Smer mení takmer na počkanie, čo sa v meste parádne hodí.

Záver Baleno, Suzuki Baleno. S litrovým preplňovaným trojvalcom je s tebou naozaj veľká zábavam, ktorú dopĺňa veľmi slušná výbava.