Peugeot 508 2.0 HDi: dostal čo potreboval

Miloš Remenár, 17.08.2015
Modernizácia priniesla Peugeotu 508 niekoľko potrebných zmien. Jeho najsilnejšou stránkou naďalej zostáva komfortné brázdenie ciest na dlhých trasách.

Na pohľad je vynovenú verziu pohľad spredu podľa nového nárazníka so zvislou maskou chladiča a novým LED denným svietením. Elegantná bočná línia sedanu zostala zachovaná, koncové osvetlenie s troma pazúrmi má mierne pozmenenú grafiku. Tmavej limuzíne s chrómovými doplnkami nechýba honosnosť.

V podobnom duchu sa nesie aj interiér. Biela koža a obklady dverí aj palubnej dosky pôsobia luxusne, o to viac si budú nárokovať na údržbu. Ergonómia je tu podriadená dizajnu, treba si zvyknúť na štartovanie motora tlačidlo naľavo od volantu, aj ovládanie nastavenia head-up displeja v tlačidlami ukrytými v skrinke hneď vedľa. Klimatizácia sa našťastie reguluje samostatnými tlačidlami na paneli a nie na obrazovke dotykového displeja ako v 308. Pohyb na centrálnej obrazovke urýchľujú tlačidlá rýchlej voľby.

Nové Full-LED svetlá majú funkciu automatického prepínania diaľkových svetiel, kvôli pomalým reakciám systému a častému oslňovaniu protiidúcich áut sme sa ich používaniu vyhýbali. Funkcia sa aktivuje na stredovom tuneli, štandardne je však vypnutá. Klasické ukazovatele v prístrojovom štíte sú ľahko čitateľné a prehľadné, aktuálnu rýchlosť, nastavenie tempomatu a navigačné inštrukcie môže zobrazovať aj head-up displej. Vodiča ani posádku nepoteší jedine nedostatok odkladacích priestorov na veci, ktoré nosíme po vreckách.

Priestoru v kabíne je pomerne dostatok na predných aj zadných sedadlách, skôr ako voľným miestom pred kolenami a nad hlavami pasažierov však budú posádku tešiť veľké rozmery a príjemná výplň sedadiel. Vo štvorici sa dajú na palube 508-ky absolvovať komfortne aj presuny dlhé stovky kilometrov bez veľkej telesnej únavy z dlhého sedenia.

Komfortné zameranie korešponduje aj s nastavením podvozku. Dokáže veľmi dobre tlmiť nerovnosti vozovky a cestovanie je primerané plavné, poddajnosť podvozka však vodiča neznepokojuje pri prejazdoch zákrut, kde sa auto správa pri správnej voľbe stopy pomerne stabilne a prehnane sa nenakláňa.

Presne na dlhé pokojnejšie presuny je ideálna aj kombinácia naftového dvojlitra s automatickou prevodovkou. Tá radí rozumne a snaží sa šetriť palivo tým, že motor nevytáča, na diaľničnom maxime má agregát iba 2 100 otáčok, celkovú spotrebu mierne nad 6 litrami na 100 km považujeme za veľmi dobrú. Zmeny prevodov sú však pomerne citeľné, konkurenti radia podstatne hladšie. Rýchlosť radenia je na manažérsky sedan dostatočná, nechýba ani možnosť manuálneho radenia páčkami pod volantom, na ktoré zvyčajne asi nikto nesiahne.

Záver Facelift priniesol modelu 508 potrebné oživenie a novú techniku. V konkurencii, ktorá prišla s novými generáciami svojich modelov, ako napríklad Ford Mondeo či Volkswagen Passat, dokáže osloviť skôr svojím zameraním na komfort a férovou cenou. Absencia najmodernejšej techniky však už prezrádza vyšší vek, ktorý nezakryla ani modernizácia.