BMW 220d Coupé: GT pre 21. storočie

Martin Ruisl, 21.04.2015
Gran Tourismo je auto, v ktorom chcete precestovať celý kontinent za pár dní. Prečo by to malo byť práve kompaktné naftové kupé 220d od BMW?

História pri kategórii GT spomína značky ako Aston Martin či Maserati. Veľké luxusné kupé s adekvátnym benzínovým motorom, výkonné a pohodlné zároveň. Auto, pre ktoré je diaľnica a horský priesmyk stále len kusom asfaltu na ceste k cieľu, počas ktorej vodiča viac zabaví ako unaví.

Veľa z týchto charakteristík sa dá aplikovať aj na 220d Coupé, čas však pokročil, opulenciu nahrádza predstieraná skromnosť a benzín už tiež nestojí päť korún. Sympatické BMW je tak najmä v meste príjemne malým autom. Šikovnosť, s akou dvojkové kupé manévruje medzi autami sa stará vodičovi o veľké potešenie. A nemusíte sa obávať, že by ho malé rozmery rozhodili na diaľnici. Aj mimo mesta je podvozok s tvrdším naladením potešením pre ruky a zadok. BMW sa ľahkosťou smeruje do oblúkov a príjemne sa kontroluje. Drifty od naftového štvorvalca nečakajte, radšej má menej zúrivé tempo, pri ktorom zadná časť výborne drží stopu aj na snehu.

Spontánnosť nie je silnou stránkou naftového dvojlitra, jeho prednosti sú predovšetkým v spotrebe. Keď sa zahreje a skrotí svoj spočiatku drsný prejav, drží sa s pomocou osemstupňového automatu v nižších otáčkach a tak mu stačí aj 6 litrov nafty na 100 km. A ak ho chcete podporiť, zapojte režim Eco Pro, ktorý napríklad škrtí klimatizáciu či dovolí prevodovke pri uvoľnení plynového pedálu režim plachtenia, čiže akési vyradenie do neutrálu.

Od 220d Coupé sa neočakávajú schopnosti rodinného auta. Dozadu však zmestíte detskú sedačku a v batožinovom priestore sa nájde aj sieť na fixáciu batožiny. Dôležitejšia je však perfektná opora tela v príplatkových športových sedadlách, pri ktorých si však musíte zvyknúť na trochu zvláštny režim nastavania. Snažia sa totiž držať vodičov zadok čo najnižšie pri zemi, preto sa výška reguluje formou akejsi kolísky. Interiér je inak bavorská klasika s čistými líniami, prehľadnými prístrojmi a intuitívnym ovládačom iDrive.

Záver Áno, M235i má väčšiu príťažlivosť, no 220d s M balíkom (modré brzdové strmene) a zbavené svojho identifikátora na veku batožinového priestoru však môže byť splnením individualistických snov o šikovnom aute pre dvoch, ktorí radi cestujú a majú na to primeraný rozpočet. Na 220d Coupé potrebujú aspoň 32 100 eur, prípadne 50 607 na špecifikáciu, v akej sme sa z neho chvíľu tešili my.