Fotogaléria:Kia cee´d: Stop & Go

Pôsobí nezničiteľne a zrejme aj je nezničiteľné. Opäť sme si požičali Volvo XC70, aby sme si overili, či je švédska klasika ešte stále švédskou klasikou.


Tvary Volvo V70 a jeho terénnej verzie XC70 zrejme navrhli drevorubači vo nekonečných švédskych lesoch motorovou pílou. A podaril sa im nadčasový kvadratický dizajn, ktorý aj po rokoch vyzerá rovnako staromódne ako keď model XC70 prišiel v roku 2007 vo svojej druhej generácii na trh. Klasický štýl však patrí k jeho hlavným lákadlám a veríme, že pre niektorých motoristov zostane navždy v móde. Alebo ešte aspoň najbližšie dva roky, kým Volvo tento model nenahradí novou generáciou.

Interiér však modernizáciu prešiel a teraz disponuje digitálnym prístrojovým panelom v štýle menších súrodencov a aj vcelku moderným navigačným systémom. Prístroje sa dajú nastaviť v troch režimoch Eco, Classic a Sport, najviac nám svojou eleganciou sedel stredný. Navigácia s 3D zobrazením budov tiež nie je nič neznáme, nepáčil sa nám negatívny sklon displeja a svojské ovládanie tlačidlami. Tie na stredovej konzole tvoria organizovaný chaos, pri ktorom účel ustupuje dizajnu. Za najnešťastnejšie v systéme, ktorý sa pochlapil aspoň na češtinu, však považujeme ovládanie posuvu po mape. Ten majú na starosti numerické tlačidlá, takže pri zobrazení mapy zabudnite na priamu voľbu rádia z pamäte.

Po úvodnom zoznámení a nastavení prichádza azda to príjemnejšie. Pohodlne sa rozvalíte v príjemných sedadlách, ktoré v rámci luxusného balíka Inscription (fajnová koža aj na palubnej doske, drevený obklad a mäkučké koberce, svetlú rozhodne neodporúčame) zvládajú vyhrievanie i ventiláciu. Súčasne. Priestoru na šírku i dĺžku je veľa, nad hlavou by však mohlo byť viac vzduchu a nenahneval by nás ani vysúvací sedák. Pasažieri vzadu majú k dispozícii už len vyhrievanie. Batožinový priestor pôsobí veľkoryso a je vyzbrojený rôznymi praktickými čačkami ako napríklad výklopná priečka s popruhom či pevná sklopná mriežka za hlavami zadných pasažierov. Elektricky ovládané veko? Samozrejme. Možnosť zamknúť auto tlačidlom na veku či otvorenia gestom? Kdeže…

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Vo Volve XC70 máte pocit veľkého auta. Je až hanbou, že Volvo si pri tých metrových previsoch pýta extra peniaze za parkovacie senzory. Bez nich to na parkovisku bude skutočne náročné, pretože XC70 je neprehľadné a navyše aj dosť neobratné. Zrejme bolo stvorené na luxusnú garáž nejakej vily s veľkým dvorom a nie na našu panelákovú realitu.

Jazda s naftovým päťvalcom D4 (133 kW) pokojne plynie. Tento tradičný motor s charakteristickým bublavým prejavom je jedinou zmysluplnou verziou s pohonom všetkých kolies. Alternatívou je silnejší D5 so 158 kW, v čom však nevidíme veľký prínos, a potom mimoriadne výkonný a doslova nenažraný benzínový T6. Načo sa však naháňať s týmto pohodlným podvozkom, mäkkým šesťstupňovým automatom a riadením, ktorého aktivitu vypozorujete skôr očami ako rukami. Zákruta? Jemne prosím, žiadne zverstvá. Akoby ste viezli vašu 85-ročnú ó-mamu, dámu v pravom zmysle slova, ktorá v nedeľu poobede nevyjde z domu bez bielych čipkovaných rukavičiek. Šoférsku čiapku a úzku tmavomodrú kravatu nechajte doma, toto je poloterénne kombi.

A do terénu sa aj môžete vybrať, pohodlný podvozok vám poskytne pevnú pôdu pod nohami. Svetlá výška 210 mm nie je najhoršia, dlhočizné previsy však likvidujú nájazdové uhly na 19 resp. 24 stupňov. Na ryby či poľovačku sú určené iné autá. Rozhodne lacnejšie.

Inzercia

Inzercia

Volvo veru nie je lacný špás. Toto testovacie sa zo základných 45 190 € vďaka luxusnej výbave i bezpečnostným systémom ako je sledovanie mŕtveho uhla (využíva ešte starú technológiu s kamerou pod vonkajším spätným zrkadlom) či adaptívny tempomat vyškriabalo na 63 420 €. Pridajte si k tomu takých 8,5 litra nafty na každých 100 km a zistíte, prečo takého auto nevidíte na našich cestách zvlášť často.

Záver Za tú sumu však dostanete svoj vlastný mikrosvet, ktorý je napriek nejednej chybičke krásy ťažké nemilovať. Porovnanie s konkurenciou vo vyššej strednej triede by nebolo na mieste, všetci už poskočili o jednu generáciu. Toto XC70 je však dostatočne nadčasové na to, aby ho to nemuselo trápiť. A ani jeho majiteľa, keď si vychutnáva fajočku na terase svojej vily pri jazere.

Pokračujte na ďalší príspevok »