BMW 428i xDrive Gran Coupé: Stratené v preklade

Martin Ruisl, 20.11.2014
BMW pridalo do strednej triedy ďalší model. Vedľa radu 3 ako sedan, GT i kombi Touring a radu 4 ako kupé a kabriolet je tu ešte 4 Gran Coupé.

Prikrčená silueta agresívneho predku prechádza do pretiahnutej zadnej časti, ktorá by s veľkými piatymi dverami mohla byť aj trošku praktická. Pri neustálom meditovaní nad dizajnom tohto BMW sa nemôžeme ubrániť pocitu, že sa tu spojili dva nesúrodé štylistické tímy. Purizmus tu ide jednoducho bokom.

Skúsime mu dať druhú šancu v interiéri, ktorý už azda nemá čím prekvapiť. Aj s plnou výbavou sa zžijete veľmi rýchlo, v oblasti obsluhy môže ísť BMW príkladom. Vpredu je tak príjemne športovo tesno, vzadu tak skutočne nepríjemne tesno. Druhý rad máme v aute akoby do počtu, navyše cez malé dvere sa sem nenastupuje zvlášť pohodlne. Veko batožinového priestoru sa ovláda elektricky, na otvorenie mu stačí kývnuť nohou pod nárazníkom. Na batožinu je miesta celkom dosť, pre rodinu však voľte radšej napríklad GT.

Štvorvalec 28i so 180 kW v kombinácii s automatom a pohonom všetkých kolies je výbornou voľbou, keď hľadáte kultivovaný, dynamický a bezpečný agregát a radšej do hrdla nádrže zasúvate zelenú pištoľ než čiernu. Tradičným mínusom tejto kombinácie je mierne otupené riadenie, inak sú jazdné vlastnosti na špičkovej úrovni. Okrem pocitu v rukách sme boli mierne rozladení aj zo spotreby 9 l/100 km, s ťažšou pravou nohou je to však nie veľmi príjemná realita. Ešte menej príjemný je syntetický zvukový sprievod z audiosystému, ktorý má kompenzovať výborné utlmenie agregátu. Žiaľ, v žiadnej z položiek menu sme neobjavili magický vypínač tejto čoraz rozšírenejšej funkcie.

Záver Priveľa demokracie v automobilovom priemysle je občas na škodu. Pri novom Gran Coupé máme presne ten pocit akejsi štatistickej roly, ktorú jej prisúdili excelovské tabuľky so záplavou zelených riadkov v počítačoch mníchovských ekonómov. Možno sa však mýlime a v ďalšej generácii si to na základe takej tabuľky odskáče niektorý iný derivát.