Nissan Pulsar: Objavená AtlanTiida

Miloš Remenár, 21.10.2014
Po odstavení modelu Tiida chýbal Nissanu v portfóliu kompaktný hatchback. Almeru či Sunny zo segmentu C prichádza teraz nahradiť Pulsar.

Meno Pulsar je v Európe novinkou, v Japonsku a mimo nášho kontinentu je však známe už dlhé roky. Karoséria novinky na sebe nenesie žiadne dizajnové výstrelky, pôsobí však neopozerane a na prvý pohľad vidno, že auto s vyššou stavbou kladie dôraz na vnútorné rozmery. Praktickú stránku podčiarkuje aj otváranie veľkých dverí do širokého uhla.

Po nastúpení nás Pulsar o jeho silnej stránke presvedčil okamžite, predovšetkým na zadných sedadlách nemá priestor na kolená cestujúcich v segmente rovnocenného konkurenta. Toho by sme museli hľadať minimálne o triedu vyššie. Jemne klesajúca nemá tendenciu prichádzať do kontaktu s hlavami pasažierov, ani ak majú výšku okolo 1,9 metra. Uskromňovať sa pritom nemusia ani osoby na rozmerných predných sedadlách. Chýba im výraznejšia opora tela, ani jedna verzia však neoplýva výkonom, komfort si teda ceníme.

Palubná doska nám najviac pripomína väčší Qashqai. Je samozrejme položená nižšie ako v SUV, volant a prístroje sú však totožné, ergonómii ani prehľadnosti ovládania tak nemáme čo vyčítať. Medzi ciferníkmi rýchlomera a otáčkomera je veľký a dobre čitateľný displej s údajmi palubného počítača a nastaveniami vozidla. Na stredovej konzole sme mali audio a navigačný systém Nissan Connect, jeho dotyková obrazovka s uhlopriečkou 5,8‘‘ by však mohla byť o niečo väčšia. Počet odkladacích priestorov je dostatočný, batožinový priestor s objemom 385 dm3 je mierne nad priemerom tejto triedy vozidiel.

Správanie auta na ceste je dobre čitateľné a predvídateľné, hoci má vzadu iba jednoduchú zadnú nápravu. Napriek tomu je veľmi komfortné a prejazdy koľajníc, kanálov a dier v ceste sú až prekvapivo hladké, pod čo sa podpísalo aj obutie s rozmerom 195/60 R16. Pochvalu si zaslúži aj presné riadenie s primeraným účinkom posilňovača, ktoré auto vedie po zvolenej stope a jeho prevodový pomer nevyžaduje výrazné krútenie volantom.

Testovaný Pulsar bol poháňaný jediným naftovým motorom v ponuke – tisícpäťstovkou od Renaultu, spojenou s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou. Tú chválime za presnosť radenia, prevody sú dlhšie, pri 90 km/h točí motor 1 500 otáčok, na diaľničnom limite iba príjemných 2 200. S úsporným motorom tak Nissan dosiahol v teste spotrebu 4,6 l/100 km. Slabšou stránkou agregátu je jeho odhlučnenie, v kabíne počuť jeho jemné klepanie v podstate neustále. Okrem toho motor trpí dlhým oneskorením nástupu turbodúchadla, pre lepšiu akceleráciu je nutné držať ho nad hranicou dvoch tisícov otáčok. Vytáča sa však s nadšením a ani s naloženým autom nemá problémy.

Záver Pulsar boduje ergonómiou a obrovským vnútorným priestorom, ako aj kompromisnými, no istými jazdnými vlastnosťami so zachovaním dobrého komfortu. Pulz sa vám však z neho nezvýši, za čo môže hlavne ponuka motorov, ktorých prioritou je viac ekonomická prevádzka než výrazná dynamika. Ako celok je Nissan Pulsar veľmi vyvážené auto, ktorého kúpa určite nie je krokom vedľa.