TEST: Škoda Superb Combi 2.0 TDI

Škoda Superb patrí medzi vozidlá, ktoré vždy radi vítame na testy. Tentoraz vo verzii kombi a s najsilnejším dvojlitrovým naftovým motorom.
Vydané  Text: 
**Grandiózny majster priestoru** Škoda Superb je vozidlo, na ktoré si robí názor množstvo ľudí. A pohybuje sa v celom spektre. Od obdivu a vynášania na piedestál, až po chytanie sa za hlavu a rozmýšľanie nad zmyslom jeho existencie. Neprikláňame sa k ani jednému z týchto extrémov, skôr tvrdíme, že sa na ňom nájde mnoho dobrého, ale aj nedostatky. Ale to asi na každom vozidle. Superb je už dostatočne známe vozidlo, my sa zameriame na to, čo sme zistili za týždeň spoznávania Škody Superb kombi. Najmä to, že dizajnovo sa zaraďuje do kategórie vozidiel, ktoré vyzerajú lepšie vo verzii kombi. Pri nej zmizne zvláštne tvarovanie zadnej časti, ktorá tentoraz získala za zadnými sedadlami obrovskú jaskyňu s objemom 633 litrov. Do nej vpracete azda všetko, na čo si zmyslíte. A ak náhodou nie, tak sklopíte zadné sedadlá, získate objem 1 865 litrov a dĺžku 1 916 mm, čo je pomaly na úrovni sťahovacieho vozidla. Superb kombi dostal niekoľko technických vychytávok, na ktoré nemá sedan, alebo ako si nazvete limuzínu s prevratným ovládaním a otváraním zadných dverí, nazvete, nárok. Prvým z nich je panoramatická strecha. Vďaka nej budete mať interiér neustále plný svetla, nebude vám hroziť klaustrofóbia a deti umlčíte tým, že budú môcť pozerať von všetkými smermi. No a druhou nemenej podstatnou drobnosťou je elektronické otváranie piatych dverí. Medzi prémiovými kombíkmi žiaden zázrak, no škodovka to doteraz nemala. A pokiaľ rozmýšľate nad zmysluplnosťou takéhoto elektronického prvku, tak vedzte, že v spolupráci s diaľkovým ovládaním to vie veľmi príjemne uľahčiť život. Už len v momente, keď prichádzate s plným nákupným vozíkom. Naozaj, dobré. V najvyššej výbave Elegance dokonca v sérii. K dobrým bodom batožinového priestoru pridávame aj koľajničky vo vysúvacej podlahe so zadržiavacím systémom. Popruhy a priečku si nastavíte tak, aby vám nelietal nákup po celom batožinovom priestore a aby sme boli aktuálni, tak aby sa vám neporozbíjali pred Veľkou nocou vajcia. Ale aby sme neospevovali iba batožinový priestor. Verzia kombi prispela k väčšiemu pohodliu zadných pasažierov. Hodnota informácie asi taká, ako tá, že hudba zvyšuje dojivosť kráv. Možno pre toho, komu príroda nenadelila centimetre na výšku. Ten sa musel v obyčajnom Superbe trochu scvrknúť. Natiahnutá línia strechy rieši aj tento problém. O mieste na nohy zadných pasažierov sa už popísali romány, preto sa pridáme iba stroho – je ho mnoho. Inak je to z miesta vodiča. Pokiaľ ste doteraz nezaregistrovali problém so širokou stredovou konzolou, ktorá tlačí vodiča do pravého predkolenia, tak ho nezaregistrujete ani teraz. Ale pokiaľ ste o ňom vedeli, no zabudli naň, tak sa vám pripomenie v plnej kráse a nahote. To je asi aj najväčší ergonomický prehrešok, ktorý patrí medzi motivácie na odstránenie v rámci faceliftu. Pod kapotou nám pracoval dvojlitrový naftový motor so vstrekovaním common rail, výkonom 125 kW (170 k) a krútiacim momentom 350 Nm. Veľmi príjemná kombinácia na akékoľvek cesty, ktorá aj pri naháňaní strateného času skonzumuje menej ako 8 litrov nafty na 100 km. K tomu dopomohla aj 6-stupňová prevodovka DSG. Radenie stupňov prebieha primerane plyunlo, keď s ním ale nie ste spokojní, stále ostáva možnosť radiť páčkami pod volantom. Od ich stlačenia po samotné preradenie síce uplynie nejaký čas, ktorý sa dá skrátiť zaradením športového režimu, ale nie je to taká tragédia, aby vás to muselo zaskočiť v nevhodnom momente ako napríklad predbiehanie kamióna v kopci. Pri jazdných vlastnostiach sa prejavil rázvor 2 761 mm. Drvivú väčšinu nerovností pohltal bez toho, aby o tom musel informovať posádku. Diaľničný presun sa tým pádom zmenil na pokojnú plavbu. V sérii serpentín prekvapila ľahkosť, s akou sa auto nechalo voziť sprava doľava, akurát občas sa prejavila váha agregátu nad prednou nápravou a na rad prišlo mierne presviedčanie prednej časti do zákruty. Ale vieme si predstaviť, že mnoho majiteľov sa s takýmto prejavom nestretne. A ak, tak iba veľmi zriedka. Škoda Superb sa za týždeň ukázala ako veľmi príjemný spoločník. Ochotný, pripravený splniť mnohé rodinné aj reprezentačné povinnosti a pritom skromný v nárokoch na palivo. A tu prichádza azda najväčšia otázka. Treba si kupovať Superb (spomínané vozidlo stojí od 28 229 €), keď takmer to isté splní aj lacnejšia Octavia? Pokiaľ sa na vec pozeráte cez peniaze, tak nie. Ale pokiaľ hľadáte čosi viac, viete, že s rodinou alebo v práci využijete takmer nekonečné prepravné možnosti a navyše potrebujete aj reprezentovať svoje postavenie, tak rozhodne odporúčame Superb. Verte, že na ňom nájdete aj oveľa viac zaujímavých drobností ako iba elektronické ovládanie piatych dverí či obrovské panoramatické strešné okno! Text: Martin Šebesta Foto: autor Technické údaje: Škoda Superb Combi 2.0 TDI**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška (mm)4 838 x 1 817 x 1 510Rázvor (mm)2 761Objem batožinového priestoru (l)633/1 865Prevádzková hmotnosť (kg)1 594Celková hmotnosť (kg)2 157**Podovozok**Predná nápravaMcPhersonZadná nápravamultilinkBrzdy vpredu/vzadukotúčové/kotúčovéPrevodovkaDSG 6Pohonpredných kolies**Motor****prepĺňaný naftový R4**Zdvihový objem (cm3)1 968Výkon (kW/k)125 kW (170 k)pri ot./min.4 200Krútiaci moment (Nm)350pri ot./min.1 750 – 2 500**Jazdné výkony**Zrýchlenie 0-100 km/h (s)8,9Maximálna rýchlosť (km/h)218Spotreba (l/100 km)8,0/5,2/6,2Emisie CO2 (g/km)162**Cena**Základná cena verzie (€)28 229 €








Pokračujte na ďalší príspevok »