TEST: Škoda Octavia 1.8 TSI

Niekto by povedal, že je to len obyčajná škodovka. S 1,8 litrovým motorom, nekonfliktným exteriérom, priateľským, útulným a dobre vybaveným vnútrom je však veľmi príjemná.
Vydané  Text: 

**Tichá voda** Škoda Octavia sa z generácie na generáciu mení len v detailoch. Zdá sa, že jemne kórejský nádych aktuálnej Octavie potenciálnych klientov vôbec neodstrašil a tak Škoda môže v zbieraní predajných čísel spokojne pokračovať ďalej. Ostatné línie sa od predchodkýň takmer nelíšia. Interiér je veľkorysý najmä batožinovým priestorom. Octavia tradične trocha potrápi dospelých pasažierov sediacich na zadných sedadlách. Najmä ak sedí pred niektorým z nich vyšší človek. Vzadu sa však sedí celkom pohodlne, sedadlá poskytujú dostatočnú oporu a ani pri dlhšej ceste neunavujú. Predné sedadlá upokojujú a intuitívne ovládanie všetkých dôležitých prvkov tiež nebude počas šoférovania nikoho rušiť. Vyšší členovia testovacieho tímu sa sťažovali na kontakt nohy so stredovým tunelom, naopak celkom pozitívne ocenili ľahko nájditeľnú správnu pozíciu za volantom. Dvojfarebné spracovanie interiéru nepôsobí rušivo, smotanové zafarbenie si však nepotyká so zafúľanými topánkami a nemá rado nezbedné raňajkujúce deti. Riadenie kladie primeraný odpor, je presné, no ani náhodou sa nehrá na športovca. V strednej polohe je trocha mŕtve. Radenie je presné, jednotlivé stupne zaradíte bez zbytočného odporu prevodovky, čo za volantom len prispieva k pohodliu. Podvozok sa v tandeme so zvolenými pneumatikami správa dostatočne komfortne, pričom auto ani trocha nestráca na stabilite a neutralite. Odhlučnenie interiéru a priemerná spätná väzba však odrežú vodiča od priameho zážitku a i rezké tempo na okresnej ceste sa zdá byť nudné a fádne. Nech sa budete akokoľvek agresívne snažiť tlačiť nohu na pedál plynu, inak trocha bojazlivý na okamžitú reakciu, sem-tam si zrejme pri tom zívnete. Prekvapení však budete, ak sa vám podarí s prepĺňanou jednaosmičkou len tak mimochodom vytrieť zrak príliš chtivému tunerovi, ktorému neostane nič iné len zvlhnuté oko nad tým, ako mu nejaká šedivá škodovka zmarila jeho nočný adrenalínový výlet. Počas testu sa Octavia vyfarbila ako príjemný spoločník, ktorý si počas náročnejšieho tempa nevypýta nezvládnuteľné „výpalné“. S neutrálnym podvozkom a energickým agregátom za to statočne potrápi aj rýchlosti chtivých spoluvodičov. Text: Samuel Vanko Foto: PANER, Martin Ruisl Technické údaje**Motor****benzínový 1.8 R4**Zdvihový objem1 798 cm3Výkon118 kW (160 k) pri 4 500 – 6 200 ot./min.Krútiaci moment250 Nm pri 1 500 – 4 500 ot./min.**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška4 569 x 1 769 x 1 449 mmRázvor2 575 mmBatožinový priestor560/1350 l**Jazdné výkony**Maximálna rýchlosť223 km/hZrýchlenie 0-100 km/h7,8 sSpotreba udávaná výrobcom9,5/5,5/6,9 l/100 kmEmisie CO2158 g/km**Cena**Základná cena verzieod 21 469€








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.