TEST: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Kým si človek nájde spoľahlivého a nenáročného priateľa na život, trvá to roky. Toyota ponúka časovo menej náročnú cestu hľadania.
Vydané  Text: 

**Kamarát do dažďa** Model Avensis je rokmi overené vozidlo, ktoré svoje kvality prezentuje najmä v rebríčkoch hodnotenia spoľahlivosti. So slabším naftovým agregátom síce neohúri emóciami, no spoľahlivo dovezie posádku do cieľa a pritom je priateľsky nenáročný. Dizajn je o niečo extravagantnejší ako pri predchodcoch, napriek tomu sme na ulici nevzbudzovali toľko pozornosti, aby sme zodpovedne povedali, že Avensis je auto, za ktorým sa každý otočí. Vonkajší výzor je prísne jednoduchý a konzervatívny. Proti predchádzajúcemu modelu karoséria narástla o pár centimetrov, čo privítali hlavne užívatelia vnútorného priestoru. Interiér Toyoty je účelový a neponúka pasažierom priveľa priestoru na špekulovanie… ovládanie je intuitívne a jednoduché, nenašli sme jediný prvok výbavy, ktorý by vyžadoval zdĺhavé štúdium manuálu. Jedinou zvláštnosťou je umiestnenie elektrohydraulickej parkovacej brzdy, ktorej ovládanie je ukryté pod štartovacím tlačidlom. Počas prvých dotykov s testovacím vozidlom sme ju hľadali ako ihlu v kope sena. Pri dlhších cestách sme ocenili pomerne pohodlne tvarované sedadlá, ktoré síce neoplývali bočným vedením, no ani po 400 kilometroch za volantom sme nevystúpili z auta extrémne „použití“. Do batožinového priestoru sme bez problémov pobalili štyroch pasažierov smerujúcich za oddychom počas predĺženého víkendu. Pod kapotou pracoval základný naftový agregát 2.0 D-4D s výkonom 93 kW. Aj relatívne menej výkonný motor si s Avensisom dokázal celkom slušne poradiť a za svoje spoľahlivé služby si vypýtal takmer výrobcom udávanú dávku nafty. Spotreba 5,4 litra je len o dva decilitre vyššia ako vypočítala Toyota počas oficiálnych meraní. Vďaka dobrej výchove a kultúre chodu sa do interiéru prenáša minimum vibrácií a hluku, čo oceníte práve pri presúvaní sa na dlhšie vzdialenosti. Priebeh výkonu a krútiaceho momentu je kontinuálny a neprekvapí výraznými prepadmi či rastom ani pri zmene rýchlostného stupňa. Neutrálne naladený podvozok je konzervatívne nedotáčavý a razantnú jazdu nemá príliš v láske. Navyše, odťažité riadenie a neosobná komunikácia kolies s vodičom predurčujú Avensis na pokojné každodenné spolužitie s človekom, pre ktorého je auto hlavne dopravný prostriedok. Text: Samuel Vanko Foto: PANER **Hodnotenie \*\*\*\*** Plusy Priestranný interiér, nízka spotreba, kultúra chodu motora, komfort pruženia. **Mínusy** Ovládanie parkovacej brzdy, bočné vedenie sedadiel, obmedzený prístup do batožinového priestoru. Technické údaje **Motor****naftový 2.0 R4** Zdvihový objem1 998 cm3 Výkon93 kW (126 k) pri 3 600 ot./min Krútiaci moment310 Nm pri 1 800 – 2 400 ot./min **Karoséria** Dĺžka x šírka x výška4 695 x 1 810 x 1 480 mm Rázvor2 700 mm Batožinový priestor509 l Pohotovostná hmotnosť1 565 kg **Jazdné výkony** Maximálna rýchlosť200 km/h Zrýchlenie 0-100 km/h9,7 s Spotreba uvádzaná výrobcom6,6 l/100 km **Cena** Základná cena modelu25 100 € (756 162,6 Sk)








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.