TEST: Opel Insignia Sports Tourer 1.5 TURBO Dynamic – Reklama na ticho

Malý benzínový turbomotor v manažérskom kombi? Prvotné obavy sa po niekoľkých kilometroch rozplynuli a my sme si začali naplno užívať výhody, ktoré táto motorizácia prináša.
Vydané  Text: 
Opel Insignia Sports Tourer klame telom. S nami testovanou motorizáciou váži toto veľké kombi len niečo nad 1 400 kilogramov. Benzínová Insignia je tak zhruba o 100 kilogramov ľahšia než verzia s porovnateľne výkonným naftovým motorom 2.0 CDTI, za ktorú si Nemci pýtajú o 3 000 eur viac.
Pozitívna nálada nám zostala aj po naštartovaní. Chod motora v kabíne prakticky necítite, prezrádza ho len otáčkomer. Ticho v Insignii je návykové a má priam terapeutické účinky. Je však potrebné si pravidelne kontrolovať rýchlosť, pretože ju nevedomky veľmi jednoducho prekročíte. Nízku hmotnosť cítiť v zákrutách, ktoré auto zvláda ľavou zadnou aj vďaka lepšiemu rozdeleniu hmotnosti medzi prednou a zadnou nápravou. Celok tak pôsobí veľmi živým dojmom najmä na okresných cestách a diaľniciach, kde benzínový turbomotor decentne a bez veľkého zaváhania dávkuje potrebný výkon a krútiaci moment, ktorý si poradí aj s plne obsadeným autom. Pochvalu si zaslúžia aj vyvážený podvozok a riadenie. Vyslovene športový zážitok však nečakajte. Okrem iného má dynamická jazda priamy vplyv na spotrebu, ktorá sa môže vyšplhať až k deviatim litrom na sto kilometrov. Pokojní vodiči sa pri dodržovaní rýchlostných limitov bez väčších problémov zmestia do 7 l/100 km.
Na Insignii sa nám najviac páči priestorová ponuka a pohodlie. Relatívne nízky posed a mohutná palubná doska vytvárajú za volantom príjemný pocit bezpečia. Kvalita spracovania je na dobrej úrovni, niektorí konkurenti sú však o malý krôčik ďalej. To isté by sme mohli napísať aj o systéme infotainmentu, ktorý nie vždy fungoval úplne stopercentne. Pri pohľade do cenníka sme sa však rozhodli Insignii tieto drobnosti odpustiť. Za rozumné peniaze totiž dostanete veľké kombi s bohatou výbavou a so živým motorom, ktorému neprekážajú ani časté štarty a krátke trasy.

Technické údaje: Opel Insignia Sports Tourer 1.5 TURBO Motor: prepĺň. benzínový R4, 1 490 cm3 Výkon: 121 kW (165 k) pri 5 600 ot./min. Krútiaci moment: 250 Nm pri 2 000 – 4 500 ot./min. Pohon a podvozok: Pohon prednej nápravy, 6-st. manuálna prevodovka, vpredu zavesenie typu McPherson, vzadu viacprvkové zavesenie kolies. Brzdy kotúčové vpredu aj vzadu, vpredu s vnútorným chladením. Pneu 245/55 R18 vpredu aj vzadu. Batožinový priestor: 660/1 665 dm³ Rozmery: 4 986 × 1 863 × 1 500 mm, rázvor 2 829 mm Pohotovostná/celková hmotnosť 1 428/2 085 kg, objem nádrže 62 l. Najvyššia rýchlosť: 218 km/h Zrýchlenie: 0 – 100 km/h 9,2 s Spotreba: 7,6/5,2/6,1 l/100 km Emisie: CO₂ 139 g/km Cena/testované auto: 27 890 €/33 340 € Konkurenti: Volkswagen Passat, Škoda Superb, Mazda 6 Hodnotenie: 4 hviezdy PLUSY: Veľkorysá priestorová ponuka, dynamika a podvozok, dizajn, výbava. MÍNUSY: Lacné detaily v interiéri, multimediálny systém.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »