TEST: Mazda CX-5 2,2 Skyactiv-D175 AWD – Nové časy

Napriek tomu, že časy sa zmenili, priority Mazdy ostávajú. Presvedčili sme sa o tom za volantom Mazdy CX-5 s najsilnejším naftovým motorom a manuálnou prevodovkou.
Vydané  Text: 

Aktuálna povinná trojkombinácia úspechu v automobilovom priemysle je SUV-nafta-štvorkolka a to napriek Dieslegate a šialenstvu okolo neho. Toto nepísané pravidlo však naša testovacia Mazda ignorovala. Stačilo však prejsť skutočne iba zopár metrov, aby sme zistili prečo. Po dlhom čase sme znova objavili čaro z preraďovania.
Marketingový claim Mazdy o spojení jazdca a koňa neklame ani v prípade tohto rodinného SUV. S istou dávkou preháňania možno povedať, že CX-5 je v podstate MX-5 pre otcov rodín. Pre úplný efekt tohto výroku nám chýbalo strešné okno, to je však v ponuke za príplatok 800 eur a verzie s manuálnou prevodovkou sa netýka. Tak či onak, nielen prevodovka, ale aj podvozok nám robili radosť. Takýto uhádnutý pomer medzi komfortným a športovým nastavením neponúka žiaden z priamych konkurentov. Pomáha mu k tomu aj aktívne rozdeľovanie krútiaceho momentu na nápravách G-Vectoring Control, aj zníženie ťažiska o 10 milimetrov v porovnaní s predchodcom. Skutočne, Mazda CX-5 vás bude zvádzať k športovej jazde, kedykoľvek si sadnete za volant, v tomto prípade by som manuálnu prevodovku favorizoval pred automatickou. Pokiaľ však patríte medzi vyznávačov spomínanej kombinácie, tak máte k dispozícii aj spomínaný šesťstupňový automat. Vynikajúce jazdné vlastnosti prezrádzajú aj to, že Japonci nikdy nemierili s týmto modelom do terénu, napokon SUV tam nepatria. V prípade Mazdy prináša pohon všetkých štyroch kolies iba trakčný bonus, ktorý využijete pri športovej jazde alebo na zasneženej vozovke, najmä pri rozjazde do kopca. A to stačí.
Dynamický charakter podporoval aj motor 2,2 Skyactiv-D. Maximálny výkon predstavuje 129 kW (175 k) a maximálny krútiaci moment rovných 420 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za deväť sekúnd dosiahla CX-5 najmä vďaka spomínanej manuálnej prevodovke. Mimochodom, je to najrýchlejšie akcelerujúca Mazda CX-5 zo všetkých verzií, ktoré sú k dispozícii. Naopak, rodinné poslanie si uvedomíte po sadnutí na zadné sedadlá. Najmä vďaka možnosti uložiť si nohy pod zadné operadlá sedadiel, prekoná priestorová ponuka na zadných sedadlách vaše očakávania, táto verzia je skutočne rodinná a v ponuke zrejme nahrádza aj kedysi obľúbený model CX-7. A to napriek tomu, že rázvor osí kolies ostal rovnaký.
Vodič a spolujazdec majú k dispozícii tablet v strede palubnej dosky s dotykovým displejom, ktorý je však funkčný iba v prípade, že auto stojí. Za jazdy ho musíte ovládať otočným ovládačom, čo je dostatočne intuitívne aj praktické, napokon ovládače nemenia za jazdy polohu. Aj v prípade klimatizácie sa Mazda vyhla vábeniu dotykového ovládania, aj naďalej tu nájdete jasne rozmiestnené ovládače, podobne aj ovládače vyhrievania sedadiel a volantu sú jasne poruke a aj adekvátne podsvietené. Naoko vyzerá interiér konzervatívne, vďaka použitým materiálom však zároveň mimoriadne kvalitne až prémiovo. Potrebnú dávku avantgardy pridáva aj head-up displej, zvukový prejav autorádia stráži audiosústava BOSE. Suma sumárum veľmi komfortný voz s množstvom odkladacích priestorov vrátane odkladacej skrinky pred spolujazdcom, ktorá zhltne aj desaťpalcový tablet. A rodinný charakter dokazujú aj dva USB výstupy v lakťovej opierke, kde sa nachádzajú aj ovládače vyhrievania zadných sedadiel.
K pozitívnemu hodnoteniu treba prirátať aj cenu, za maximálne vybavený model si predajca vypýta iba 36 505 eur, čo je veľmi príjemná cena vzhľadom na to, že okrem strešného okna nechýba žiaden prvok. Inými slovami, máte k dispozícii kožené čalúnenie, vynikajúco fungujúci adaptívny tempomat aj systém núdzového brzdenia, ktorý funguje spoľahlivo. **Technické údaje** Mazda CX-5 2,2 Skyactiv-D175 AWD Motor preplň. naftový R4, 2 191 cm3 Výkon: 129 kW (175 k) pri 4 500 ot./min. Krútiaci moment 340 Nm pri 2 000 ot./min. Pohon a podvozok: 6-st. manuálna prevodovka, aktívny pohon všetkých kolies, vpredu zavesenie typu McPherson, vzadu nezávislé viacprvkové zavesenie. Brzdy kotúčové, vpredu aj vzadu, vpredu s vnútorným chladením. Pneu 225/55 R19. Batožinový priestor: 506/1 620 dm3 Rozmery: 4 541 x 1 838 x 1 689 mm, rázvor 2 690 mm pohotovostná/celková hmotnosť 1 702/2 250 kg, objem nádrže 58 l Najvyššia rýchlosť: 206 km/h Zrýchlenie: 0 – 100 km/h 9,0 s Spotreba: 6,3/4,9/5,4 l/100 km Emisie CO2: 142 g/km Cena/testované auto: 35 200 €/ 36 505 € Konkurenti: SEAT Ateca, BMW X1, Volkswagen Tiguan **Hodnotenie:** 4,0*








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.