Test Seat Leon ST 1.2 TSI: Toto je auto pre chlapa! Bez irónie.
Nehrá sa na luxusné kombi, ale má zo všetkého trochu. Ak už nič iné, musíte oceniť jeho praktickosť a krásny dizajn.
Vydané Text: ERIK STRÍŽ
Seat Leon ST sme otestovali vo výbave Style s 1,2-litrovým benzínovým motorom. V porovnaní s predtým testovaným Leon ST Cupra 300 bol osekaný takmer na kosť, ale hoci je cenový rozdiel priepastný, aj v takmer úplnom základe vie byť Leon pohodlný, zábavný, praktický a reprezentatívny. Skrátka také ideálne auto pre chlapa a jeho rodinku.
Kľúčové vlastnosti:
• pomerne tvrdý, ale odolným dojmom pôsobiaci interiér;• naozaj veľký kufor;
• výrazne estetický vzhľad;
• benzínový motor 1,2 TSI s optimálnymi vlastnosťami;
• základná, ale dobrá úroveň konektivity a multimédií;
Dizajn vyladený takmer do dokonalosti
Seat Leon ST nevybáča z dizajnového manuálu automobilky, jeho vzhľad je výrazne estetický, dynamický, priam športový. Netrénované oko si jeho prednú časť môže pomýliť aj s takou Ibizou, ale aj Aronou či dokonca Atecou, hoci ide o úplne odlišné modely. V testovanom aute boli inštalované Full LED svetlomety, ich cena je 1275 eur. Táto investícia sa však bez najmenších pochybností oplatí: nielen kvôli dizajnu, ale pre ich funkčnosť. Vďaka technológii LED má Leon svoj typický svetelný podpis, ešte viac podčiarkuje dynamiku vozidla a budí dojem prémiovosti a technologickej vyspelosti. Pri zapnutej smerovke sa biele svetlo LED pásov prepína do oranžovej farby, výstražné svetlá teda nie sú oddelené, ako napríklad v Mercedese triedy B.Interiér a multimédiá
Interiér už na prvý pohľad pôsobí moderne, vyvážene a hodnotne. Seat je typický tvrdšími plastmi používanými na palubovke a v interiéri, odôvodnenie nachádzam v ich vyššej odolnosti. Leon však vhodne kombinuje tvrdé materiály s tými mäkkými a poddajnými, napríklad volant je jednoducho perfektný. Tlačidlá na stredovej konzole vraj boli otestované 5-tisíc násobným stlačením, poťahy sedadiel prešli testom simulácie 20-tisícov nasadnutí a vysadnutí. Sú to pozoruhodné čísla a môj subjektívny dojem z interiéru je pozitívny.Zadná časť a kufor
Pasažieri vzadu majú k dispozícii jednoduchšie sedenie na čalúnenej lavici. Stredové sedadlo sa dá sklopiť do lakťovej opierky alebo úplne spoločne s pravým sedadlom. Ak sa sklopí toto sedadlo iba do lakťovej opierky, cez priestor kufra vznikne priezor pre uloženie dlhých predmetov, napríklad lyží. Zadní pasažieri môžu byť teda traja, pričom všetci budú mať k dispozícii pomerne dobré a pohodlné sedenie. Stredné sedadlo je síce užšie a najmenej komfortné, s jeho aktívnym využívaním však nebude problém. Krajné sedadlá majú úchytky ISOFIX, stredné sedadlo nie.Jazda a motor
Pod kapotou pracuje 1,2-litrový benzínový motor typu TSI s maximálnym výkonom 81 kW (110 koní). Vodič radí cez manuálnu 6-stupňovú prevodovku, poháňaná je predná náprava. Tento motor je vybavený systém StartStop – ak by ste ho nechceli, museli by ste sa zmieriť síce s rovnakým motorom, ale výkonovo obmedzeným na 63 kW (86 koní). V nízkych otáčkach sa motor prejavuje miernymi vibráciami, tie však do interiéru prenikajú iba slabo. Chod 1,2-litrového TSI je veľmi kultivovaný a hladký, nie je potrebné ho vytáčať, aby ste sa rozbehli. Ale keď ho vytočíte, odvďačí sa vám naozaj dlhou dodávkou výkonu a pekným zvukom, ktorý pohladí na duši každého motoristu.Praktické a pekné auto za 17-tisíc
Seat Leon ST vo verzii s 1,2-litrovým benzínovým motorom TSI a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou je podľa môjho názoru také to ideálne auto na všestranné každodenné využitie. Veď sa len na neho pozrite! Leon je krásny, pôsobí priam luxusne, nedáva navonok tušiť o svojej vnútornej výbave. Veľký kufor s dobrou variabilitou som ocenil v priebehu týždňa hneď niekoľkokrát a ani raz ma Leon nesklamal. A pokiaľ ide o jazdné vlastnosti, dá sa s ním aj zabaviť a užiť si trocha z tej motoristickej vášne, i keď driftovať na parkovisku s ním určite nebudete. ### Technické údaje SEAT Leon ST 1.2 TSI **Motor**: 1.2 TSI 110 k (81 kW) Štart/Stop, 1197 ccm, benzín, 160 Nm**Pohon a podvozok**: pohon predných kolies, predná náprava nezávislá McPherson (oceľové pružiny, hydraulické tlmiče, DCC), zadná náprava polotuhá
**Rozmery (dĺžka/šírka/výška)**:4549/1816/1454 mm
**Rázvor**: 2636 mm
**Pohotovostná/maximálna hmotnosť**: 1233/1800 kg
**Brzdy**: Predné ventilované kotúčové a zadné kotúčové brzdy
**Batožinový priestor**: 587 litrov
**Objem nádrže**: 50 litrov
**Spotreba (mesto/mimo mesto/kombinovane)**: 6,1/4,2/4,9 l/100 km
**Max. rýchlosť**: 197 km/h
**Akcelerácia 0-100 km/h**: 9,9 s
**Emisie CO2**:114 g/km
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
Nový model
Mercedes-AMG už testuje nové športové auto, ktorým chce nalákať kupcov Porsche Taycan
Budúca novinka nemeckej značky bude založená na platforme AMG.EA. Prototyp práve prešiel zimnými cestnými testami.
Bude mať „najnižšiu možnú polohu sedenia pre vodiča a cestujúcich“.Vieme prví
Audi práve odhalilo prelomové SUV Q6 e-tron s bankovým nabíjaním a platformou PPE. Zverejňujeme podrobnosti aj ceny
Nové AUDI Q6 e-tron ukazuje úplne nový dizajnový jazyk značky a je jej historicky prvým vozidlom na novej platforme PPE.
Vorsprung durch Technik platí aj v roku 2024: Q6 e-tron má ponúknuť celkom nový digitálny zážitok.PREDSTAVENIE
Predstavujeme nové MG4 XPower: SILA PREKVAPENIA!
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h pod 4 sekundy? Zadržte dych, bude to riadna jazda plná adrenalínu a prekvapení.
Jedným z nich bude nepochybne fakt, že sedíte v elektrickom MG4, aj keď s provokatívnym prívlastkom: XPower.Elektromobilita so ZSE Drive
SHOP & CHARGE! Preťažená nabíjacia sieť v nákupných centrách? Pomôže load balancing!
Nabíjanie auta popri nakupovaní je veľmi praktické. Vybavíte dve veci jednou ranou. Ako je to s budúcnosťou nabíjania v nákupných centrách?
Malý lacný elektromobil
VW bude konkurovať Dacii a Citroënu. Jeho najlacnejšie nové auto bude stáť pár eur mesačne
Malé lacné elektromobily predsa len majú zmysel. Automobilky Dacia, Renault, Citroën a Škoda už predstavili nové lacné modely, VW ich však môže pomyslene položiť na lopatky.
Dáva si však na čas, otvorene hovorí o príchode až o tri roky.Servis
Prečo pneuservis nerešpektuje červené a žlté značky od výrobcu pneumatík? Má zmysel sa sťažovať?
Farebné značky od výrobcu pneumatiky sú dôležité, hoci sa zdá, že pri prezúvaní kolies sa na ne až tak nedbá.
Farebné značky od výrobcu pneumatiky sú dôležité, hoci sa zdá, že pri prezúvaní kolies sa na ne až tak nedbá. Pneuservisy na to majú svoje dôvody, ktoré nemožno bagatelizovať.auto motor a šport č. 4/2024
Štatút reklamnej a propagačnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport č. 4/2024
PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé
auto motor a šport č. 4/2024
Štatút reklamnej a propagačnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport č. 4/2024
PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé
Spravodajstvo
Európsky parlament schválil návrh normy EURO 7: Zavádza enviropas auta, brzdy aj povinné zvýšenie životnosti batérie!
Nová emisná norma napokon nebude tak prísna, ako sa pôvodne navrhovalo.
Euro 7 prinesie dôležité novinky, ako reguláciu emisní brzdových častíc, environmentálny pas vozidla či garancie životnosti batérií.Spustenie predaja
Máme slovenské ceny nových Volkswagenov: Passat Variant, nový Tiguan a vylepšený T-Cross
Kto sa rozhodne rýchlo, ten dostane nové modely s výraznejšou zľavu a vo výbave Limited s obohateným sériovým vybavením.
Passat Variant začína na cene už od 33 990 €, Tiguan od 29 990 €. Malé SUV T-Cross je po modernizácii ešte krajšie a dá sa kúpiť už od 19 390 €.