Test Alfa Romeo Stelvio: Už nie je o čom pochybovať, ale Taliani sa v detailoch nezapreli.
Toto nie je typické mäkké pohodlné SUV. Alfa Romeo si sebe vlastnou tvrdohlavosťou vybojovala vlastnú interpretáciu tejto kategórie.
Vydané Text: ERIK STRÍŽ
Alfa Romeo Stelvio sa postupne stáva etablovaným modelom talianskej automobilky a stále menšou kuriozitou. Názory naň sa rôznia od človeka k človeku, avšak platí, že kto si sadol za volant a odjazdil zopár kilometrov, nevychádza z údivu. Áno, je to návrat Alfa Romeo vo veľkom štýle. V celkom inom, doteraz nevidenom štýle.
Vyskúšali sme Alfa Romeo Stelvio s naftovým aj benzínovým motorom, pričom recenziu naftovej verzie v krásnej červenej úprave si budete môcť prečítať v januárovom vydaní magazínu Auto Motor a Šport (výjde v polovici decembra). Pre web sme vyčlenili plnohodnotný test benzínového variantu s 280 koňmi bublajúcimi pod kapotou.Dizajn a charakter: odlesk histórie a dejavu z Giulie
Už sa o tom písalo veľa, aj my sme v časopise Stelviu venovali nanajvýš dôkladne a jeho dizajnu sme priradili nadmieru veľa pozornosti. SUV od Alfa Romeo je stále považované za akúsi kuriozitu a niečo, čím Taliani odštartovali novú kapitolu histórie značky, ale stáva sa neoodeliteľnou súčasťou modelového portfólia a jej histórie. Nie je to však iba o pútavom dizajne, ale aj o prístupe k autám ako takom.Interiér ako z Nemecka, ale s nedotiahnutými detailmi
Alfa Romeo Stelvio preberá dizajn a materiálové vyhotovenie interiéru zo športového sedanu Giulia. Je to dobré, pretože je perfektným skĺbením talianskeho charakteru a nemeckej kvality. Keby na volante nebolo logo Alfa Romeo, mal by som pocit, že sedím v BMW. Práve s BMW nachádzam v interiéri Stelvia niekoľko podobností, predovšetkým stredový panel s multimediálnym ovládačom a pákou automatickej prevodovky. „Veď toto JE BMW“, musí každého napadnúť. Testovaný model mal interiér v hnedej koži, tejto konfigurácii nemôžem vyčítať absolútne nič.Motorizácia, pôžitok z jazdy a vŕzganie podvozka
Testovaná Alfa Romeo Stelvio mala čierny lak karosérie a pod kapotou s priečnou tyčou benzínový motor. Jeho technické parametre sú mimoriadne, uznajte: výkon do 206 kW (280 koní), 400 Nm krútiaceho momentu, pohon všetkých štyroch kolies Q4, 8-stupňová automatický prevodovka, zdvihový objem motora 1995 cm3, zrýchlenie už za 5,7 sekundy. Testovaný model disponoval funkcionalitou DNA, teda voľbou jazdných režimov pomocou otočného voliča na stredovej konzole. Režim D ponúka vysokú mieru športovosti, N je akýsi normálny režim a A reprezentuje apel na ekonomickú/ekologickú jazdu. V každom z týchto režimov sa Stelvio na ceste správa výborne a na podnety vodiča reaguje promptne. Režim A, pochopiteľne, z dynamiky uberá v prospech znižovania spotreby a emisií výfukových plynov, avšak aj v tomto jazdnom móde si jazdu užijete.Zhodnotenie
Alfa Romeo Stelvio nie je to pohodlné SUV, za ktoré ho niektorí majú. Je to pomerne tvrdé športové SUV, ktoré oslovuje výbornými jazdnými vlastnosťami, skvelými brzdami, pekným interiérom a sebavedomým dizajnom. Taliani nezapreli svoju povesť a nedotiahli detaily do dokonalosti, ale logá Alfa Romeo sú doslova všade, imidžu sa očividne venovalo veľa pozornosti a úsilia. Keby som chcel športovo ladené SUV, Stelvio by bolo rozhodne medzi kandidátmi na kúpu, ale neviem zaručiť, že by som si ho nakoniec aj vybral. Za najväčšiu slabinu Stelvia považujem slabší komfort spôsobený tvrdým charakterom podvozka, ktorý robí jazdu po našich mestách plnou vibrácií a otrasov. Pravdou však je, že fanúšikovia talianskych áut budú jasať tak či tak a budú si ho kupovať bez ohľadu na to, čo kto napíše. V tom tkvie sila značky Alfa Romeo.Technické údaje Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 First Edition
Motor: benzínový, preplňovaný, R4, 16V, 1995 cm3Výkon: 206 kW/280 koní pri 5250 ot./min.
Krútiaci moment: 400 Nm pri 2250 ot./min.
Spotreba (mesto/diaľnica/kombinovane): 8,9 / 5,9 / 7,0 l/100km
Priemerná spotreba počas testu: 13,2 l/100 km
Emisie CO2: 161 g/km
Rozmery: 4687×1903×1671 mm (dך×v)
Rázvor náprav: 2818 mm
Prevádzková hmotnosť: 1 836 kg
Objem palivovej nádrže: 64 l
Max. rýchlosť: 230 km/h
Zrýchlenie 0-100: 5,7 s
Objem kufra: 525 / 1600 l
Cena (základ/verzia od/test): 39900 / 53100 / 55630 €
Konkurenti: Porsche Macan S, Audi Q5, Mercedes GLC Coupé, BMW X4
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
AKTUALITA
Nová Dacia Spring: ponuka a ceny na Slovensku
Nový dizajn a funkcie v pomere cena/výkon, ktorý na našom trhu nemá konkurenciu.
Cena modelu začína na 16 900 €KONCEPT
Nové auto od Škody vás zrejme šokuje. Gran Turismo nadväzuje na model 1100 OHC Spider z roku 1957!
Čisto elektrické jednomiestne vozidlo si budete môcť vyskúšať aj vy. Je navrhnuté pre pretekársky simulátor Gran Turismo 7 na konzolách PlayStation.
Nový model
Nové MG3: Malé auto s automatickou prevodovkou a zvlášť nízkou spotrebou
Už o niekoľko týždňov sa začne predávať MG3, ktoré ponúkne nízku spotrebu, automat a 7-ročnú záruku.
Nebezpečne vyzbrojený konkurent pre malé autá mieri k nám, koľko bude stáť?TEST FIAT 600e (RED): Elektrický Talian s dobrou myšlienkou. Je lepší ako 500e?
FIAT 600 predstavuje návrat ikony minulého storočia. Legendárny model zažil vzkriesenie po 55 rokoch, ktoré mu pod kapotu prinieslo elektromotor.
Vo výbave (RED) disponuje viacerými zaujímavými dizajnovými riešeniami. Zásadnú zmenou oproti pôvodnému modelu cítiť hlavne vo výraznom náraste rozmerov.Spravodajstvo
Slovenskí hasiči už jazdia na 41 nových esúvečkách Kia Sportage. Koľko stál každý kus?
Vozidlá Kia Sportage s pohonom 4×4 vo výbave Gold dostali špeciálne polepy a ďalšie príslušenstvo.
Cyklistika v Rakúsku
Najkrajšia a najlepšia. Cykloturistika v Rakúsku zahŕňa nížiny, hory, pamiatky aj rozprávkovú prírodu
Rozmanitosť rakúskych cyklotrás je dychberúca. Či sa už chcete na bicykli iba kochať alebo prekonávať samých seba, táto krajina vám to umožní do sýtosti.
Tak vysadnite na bicykle a šliapnite do pedálov!Nový model
Nový NISSAN QASHQAI odhalený! Zmena je priam obrovská, kamery vidia aj pod podvozok
Nová verzia kompaktného SUV Qashqai sa podobá na elektromobil Ariya.
Novinkou je tiež celkom nový stupeň výbavy N-DesignTieto pneumatiky budú už čoskoro nelegálne. Máte ich aj vy?
Používate na aute pneumatiky s označením M+S? Mali by ste si dať pozor. Od októbra tohto roka nemusia byť legálne.
Dôvodom je zavedenie nového označovania. To prišlo ako odpoveď na mnohých výrobcov, ktorí symbolom M+S označovali aj pneumatiky, neprispôsobené na jazdu na snehu.Spravodajstvo
Rezort obrany vyzýva ľudí, aby nelietali dronmi nad vojenskými objektmi a infraštruktúrou
Ohrozenie letovej prevádzky môže vyústiť do trestnoprávneho stíhania a pokuty 500 €, informuje rezort obrany.
Volvo na Slovensku
Európska komisia schválila dotáciu pre Volvo, na Slovensko prinesie 3300 pracovných miest
Automobilka bude na Slovensku vyrábať až 250-tisíc vozidiel ročne.
Celkové náklady na projekt výroby elektromobilov predstavujú 1,2 miliardy eur.