Test Seat Arona 1.0 TSI: Zhmotnenie aktuálnych trendov
Seat Arona zhmotňuje aktuálne trendy v autopriemysle a zákazníckom dopyte: estetický crossover s úsporným motorom a veľkým kufrom je vskutku presvedčivý.
Vydané Text: ERIK STRÍŽ
Keď Seat prišiel s crossoverom Arona, vyvolal na internete prekvapivo pozitívne reakcie. Zvyčajne sa anonymní komentujúci neboja zverejniť kritiku k dizajnu a typu noviniek, tentokrát však španielska automobilka s nemeckou technikou oslovila aj ich.
Vonkajší dizajn a charakter
Kúpiť si novú Aronu znamená akceptovať každodenné pohľady okoloidúcich. Tento automobil svojím vyladeným dizajnom a praktickým vyhotovením karosérie púta pozitívnu pozornosť. Mohlo by sa zdať, že prísne kopíruje dizajn a charakter modelu Ateca, avšak akonáhle sa tieto dva automobily postavia vedľa seba, rozdiel v ich veľkosti priam bije do očí. Arona je viditeľne menšia, kompaktnejšia, práve toto bude dôvod ku kúpe. Je totiž šikovnejšia a obratnejšia, pritom si udržiava vysoký podvozok (až 190 mm!), skutočne veľký batožinový priestor (400 litrov), skvelú výšku posedu.Rozpačitý interiér
Arona veľmi presvedčivo klame o svojich vlastnostiach. Vyzerá skoro ako terénne auto, má však výlučne pohon predných kolies, hoci by platforma MQB A0 umožňovala aj 4×4. Výrobca pritom šetril kde sa dalo, v základe dostanete Aronu vzadu s bubnovými brzdami!Motorizácia: Liter úplne stačí
Nami otestovaná Arona disponovala manuálnou prevodovkou a iba litrovým trojvalcovým motorom. Mohlo by sa zdať, že na taký crossover to nie je ideálna kombinácia, ale po týždňovej skúsenosti a vyše 500 kilometroch tento predsudok spoľahlivo vyvracia. Týmto nájazdom sme, mimochodom, spotrebovali jednu nádrž benzínu.Zhodnotenie
Arona, Stonic, Kona alebo Peugeot 2008? Seat má svoje nespochybniteľné klady, v porovnaní s konkurentmi je však akousi srdcovkou. Predovšetkým krásny dizajn, pekný interiér, veľký kufor a vyšší podvozok, to všetko hrá v rozhodovaní o novom aute významnú úlohu.Technické údaje Seat Arona XCELLENCE 1.0 TSI CR 6-G 85kW
Motor benzínový preplňovaný R3, 999 cm3Výkon 85 kW (115 k) pri 5000-5500 ot./min.
Krútiaci moment 200 Nm pri 5000 -5500 ot./min.
Pohon a podvozok: 6-st. manuálna prevodovka, pohon predných kolies, vpredu McPherson, vzadu torzná priečka.
Brzdy kotúčové. Pneu. 205/55 R 17.
Batožinový priestor 400 dm3
Rozmery: 4138×1780×1552 mm, rázvor 2 566 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 187/1 710 kg, objem nádrže 40 l.
Najvyššia rýchlosť 182 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 9,8 s
Spotreba 9 / 4,4 / 5 l /100 km
Emisie CO2 114 g/km
Cena od/testované auto: 18 660 €/20 692 €
Konkurenti: Peugeot 2008, Hyundai Kona, Kia Stonic
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
Nový model
Mercedes-AMG už testuje nové športové auto, ktorým chce nalákať kupcov Porsche Taycan
Budúca novinka nemeckej značky bude založená na platforme AMG.EA. Prototyp práve prešiel zimnými cestnými testami.
Bude mať „najnižšiu možnú polohu sedenia pre vodiča a cestujúcich“.Vieme prví
Audi práve odhalilo prelomové SUV Q6 e-tron s bankovým nabíjaním a platformou PPE. Zverejňujeme podrobnosti aj ceny
Nové AUDI Q6 e-tron ukazuje úplne nový dizajnový jazyk značky a je jej historicky prvým vozidlom na novej platforme PPE.
Vorsprung durch Technik platí aj v roku 2024: Q6 e-tron má ponúknuť celkom nový digitálny zážitok.PREDSTAVENIE
Predstavujeme nové MG4 XPower: SILA PREKVAPENIA!
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h pod 4 sekundy? Zadržte dych, bude to riadna jazda plná adrenalínu a prekvapení.
Jedným z nich bude nepochybne fakt, že sedíte v elektrickom MG4, aj keď s provokatívnym prívlastkom: XPower.Elektromobilita so ZSE Drive
SHOP & CHARGE! Preťažená nabíjacia sieť v nákupných centrách? Pomôže load balancing!
Nabíjanie auta popri nakupovaní je veľmi praktické. Vybavíte dve veci jednou ranou. Ako je to s budúcnosťou nabíjania v nákupných centrách?
Malý lacný elektromobil
VW bude konkurovať Dacii a Citroënu. Jeho najlacnejšie nové auto bude stáť pár eur mesačne
Malé lacné elektromobily predsa len majú zmysel. Automobilky Dacia, Renault, Citroën a Škoda už predstavili nové lacné modely, VW ich však môže pomyslene položiť na lopatky.
Dáva si však na čas, otvorene hovorí o príchode až o tri roky.Servis
Prečo pneuservis nerešpektuje červené a žlté značky od výrobcu pneumatík? Má zmysel sa sťažovať?
Farebné značky od výrobcu pneumatiky sú dôležité, hoci sa zdá, že pri prezúvaní kolies sa na ne až tak nedbá.
Farebné značky od výrobcu pneumatiky sú dôležité, hoci sa zdá, že pri prezúvaní kolies sa na ne až tak nedbá. Pneuservisy na to majú svoje dôvody, ktoré nemožno bagatelizovať.auto motor a šport č. 4/2024
Štatút reklamnej a propagačnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport č. 4/2024
PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé
auto motor a šport č. 4/2024
Štatút reklamnej a propagačnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport č. 4/2024
PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé
Spravodajstvo
Európsky parlament schválil návrh normy EURO 7: Zavádza enviropas auta, brzdy aj povinné zvýšenie životnosti batérie!
Nová emisná norma napokon nebude tak prísna, ako sa pôvodne navrhovalo.
Euro 7 prinesie dôležité novinky, ako reguláciu emisní brzdových častíc, environmentálny pas vozidla či garancie životnosti batérií.Spustenie predaja
Máme slovenské ceny nových Volkswagenov: Passat Variant, nový Tiguan a vylepšený T-Cross
Kto sa rozhodne rýchlo, ten dostane nové modely s výraznejšou zľavu a vo výbave Limited s obohateným sériovým vybavením.
Passat Variant začína na cene už od 33 990 €, Tiguan od 29 990 €. Malé SUV T-Cross je po modernizácii ešte krajšie a dá sa kúpiť už od 19 390 €.