TEST: Škoda Superb 2,0 TSI 4 x 4 Sportline - Elegantný vagabund

Majo Bóna, 14.11.2017
Ak potrebujete od auta špecifickú súprav vlastností ako napríklad: musí byť priestranné, musí byť rýchle a v prípade potreby musí vyniknúť v dave, Škoda Superb 2,0 TSI 4 x 4 je náš tajný tip...

Tretia generácia Škody Superb reprezentuje happyend príbehu modelu, ktorý dlho nemal vlastnú identitu a napriek tomu si vydobyl nesmiernu obľúbenosť u zákazníkov. Superb je konečne autonómny model, o čom svedčí aj fakt, že má o päť centimetrov väčší rázvor osí kolies. Benefitom je, samozrejme, množstvo priestoru na nohy na zadných sedadlách. To bola devíza Superbu prakticky od jeho vzniku. Pod taktovkou Jozefa Kabaňa však Superb konvertoval na mimoriadne elegantný liftback. A ten dokáže dráždiť aj majiteľov iných značiek. Najmä ak ho skombinujete so žiarivou zelenou metalízou Dragon Skin, ktorá bola paradoxne rezervovaná pre fleetových klientov. Ideálny kontrast dodáva čierna farba doplnkov.

Škoda Superb 2,0 TSI 4 x 4 Sportline - Elegantný vagabund

Maska chladiča, spätné zrkadlá, spojler na zadnom veku kufra, zatmavené predné svetlomety, čierno-strieborné 19-palcové disky kolies patria do zoznamu „temných“ úprav, ktoré zvýšili atraktivitu modelu natoľko, že bez problémov schytáte dvihnutý palec aj od majiteľa BMW. Na celkovom efekte mal podiel aj znížený športový podvozok, v tomto prípade o 15 milimetra. Naoko je to málo, na dosiahnutie efektu to stačí.

Škoda Superb 2,0 TSI 4 x 4 Sportline - Elegantný vagabund

V interiéri vás čaká nemecký poriadok a české vychytávky. Vyhotovenie SportLine ponúka okrem iného aj navigačný systém Columbus, Sound System CANTON, kožou obšitý trojramenný športový volant a kožou obšitú hlavicu radiacej páky, športové sedadlá s exkluzívnym čalúnením, pedále v hliníkovom vyhotovení a ozdobné lišty v karbónovom dekore s odznakom Sportline, ktorý okrem lišty na palubovke nájdete aj na prednom blatníku. Pravdupovediac je to jediný detail, ktorý na mňa pôsobí lacno. Okrem tejto maličkosti sa nedá dizajnu a ergonómii Superbu prakticky nič vyčítať. Perfektné sedadlá ponúkajú priesečník komfortu a akurátneho držania tela v zákrute, nechýba ani elektrické ovládanie. Rozsah nastavenia volantu umožní ideálnu pozíciu za volantom, na nedostatok priestoru sa nebude sťažovať zrejme nikto. Rozdiel medzi Passatom a Superbom objavíte najneskôr v kufri. Nájdete tam množstvo praktických úchytov a výklopných hákov, ktoré vám pomôžu nájsť tú správnu pozíciu pre akýkoľvek náklad. V tomto smere myslia v „škodovke“ na všetko.

Škoda Superb 2,0 TSI 4 x 4 Sportline - Elegantný vagabund

Pointou nášho testu však je najsilnejší motor, ktorý sa k verzii Sportline hodí asi najlepšie. Nie je to už šesťvalec, ako to bývalo v minulosti, na druhej strane je silnejší a aj adekvátne rýchlejší. Z 0 na 100 km/h šprintuje za 5,8 sekundy, a verte nám, cítiť to a vďaka mierne zvýšenému zvuku výfuku aj trochu počuť. Vďaka pohonu 4 x 4 môžete v zákrutách aj pridávať plyn. Nie je to o vybočenej zadnej časti, ale o istote. A to je presne postoj, ktorý Sportline potrebuje. Nie je to žiaden ostrý športiak, no táto dynamika bola kedysi vyhradená prvej lige, dnes si ju môžete dopriať v rodinnom liftbacku. V reálnom svete totiž pri normálnej jazde motor stíchne a ponúkne aj civilnú spotrebu, hoci určite nie naftovú, napokon počas testu sme sa zastavili presne na desiatich litroch paliva na 100 kilometrov.

Škoda Superb 2,0 TSI 4 x 4 Sportline - Elegantný vagabund

Škoda Superb bola synonymom nenápadného luxusu, kombinácia verzie Sport Line so žiarivou zelenou metalízou vám pritiahne pohľady ostatných motoristov. V tejto farbe asi najlepšie vynikne dizajn, a najsilnejší benzínový motor je ideálnym partnerom najmä pri dlhých cestách. Ak preferujete ekonomiku prevádzky, odporúčame vám verziu 2.0 TSI s maximálnym výkonom 225 koní a pohonom predných kolies. A za zmienku stojí aj to, že superlatívy si v tomto prípade musíte poctivo kúpiť, výsledná cena presiahla 45-tisíc eur.

Technické údaje

Škoda Superb 2,0 TSI 6°AP 4 x 4

Motor prepĺň. benzínový R4, 1 984 cm3

Výkon 206 kW (280 k) pri 5 600 - 6 500 ot./min.

Krútiaci moment 350 Nm pri 1 700 – 5 600 ot./min.

Pohon a podvozok: Aktív. pohon všetkých kolies, 6-st. automatická dvojspojková prevodovka, vpredu zavesenie typu McPherson, vzadu viacprvkové zavesenie kolies, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzadu. Brzdy kotúčové vpredu aj vzadu, vpredu s vnútorným chladením. Pneu 235/40 R 29 vpredu aj vzadu.

Batožinový priestor 660/1 950 dm3

Rozmery: 4 856 × 1 864 × 1 477 mm, rázvor 2 841 mm Pohotovostná/celková hmotnosť 1 625/2 230 kg, objem nádrže 66 l.

Najvyššia rýchlosť 250 km/h

Zrýchlenie 0 - 100 km/h 5,8 s

Spotreba 8,9/6,1/7,1 l/100 km

Emisie CO2 160 g/km priemer

Cena/testované auto 40 390 €/45 507

Konkurenti: Volkswagen Passat, Opel Insignia, Mazda 6