Výber z aktuálneho čísla: Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid - Možnosť voľby

Majo Bóna, 22.10.2017
Či chceme, alebo nie s plug-in hybridmi sa budeme stretávať čoraz častejšie. Elektrický Ioniq nás veľmi príjemne prekvapil, teraz sme preverili verziu Ioniq Plug-in.
Ioniq plug in

Ak sa na to pozrieme optikou racionálneho zmýšľania, tak plug-in hybridy sú riešením pre budúcnosť. Napokon kombinácia lokálne bezemisnej a dostatočného dojazdu vďaka spaľovaciemu motoru je presne to, čo niektorých antiautomobilistov môže presvedčiť o tom, že tento druh je ten správny. A podobne ako v prípade elektromobilu aj v prípade plug-in hybridu sa Kórejčania vykašľali na prvú generáciu a ihneď ponúkajú druhú. Napokon kým väčšina konkurencie vrátane prémiovej ponúka iba 30-kilometrový elektrický dojazd, Ioniq Plug-in prekvapí rovnými 50 kilometrami v elektrickom režime.

Je to vďaka 8,9 kWh batériám. A v prípade, že batériu poctivo nabíjate, môžete si užívať výhody tohto modelu a jazdiť v priemere za 0,5 až 1,0 litra naturalu na 100 kilometrov. Vyžaduje si to však disciplínu a musíme podotknúť, že aj možnosť nabíjať. Ak nemáte možnosť nabíjať, priemerná spotreba bude stúpať a vzhľadom na ťažšiu súpravu batérií bude priemerná spotreba stúpať. Takže nabíjanie je elementárnou podmienkou ekonomickej prevádzky. Vodič má pritom možnosť voľby medzi čisto elektrickým a hybridným režimom pre prípad, že by si energiu v batérii šetril na vjazd do centra veľkomesta.

Našu skúsenosť s Hyundai Ioniq sme sprostredkovali v aktuálnom vydaní magazínu auto motor a šport 11/2017, ktorý je práve v predaji za nezmenenú cenu!

auto motor a šport 11/2017

auto motor a šport 11/2017