Test Subaru Outback: Rodinný priateľ

Subaru Outback 2.5i-S CVT si obľúbite podobne ako švajčiarsky nožík. Neviete síce vyzdvihnúť ani jednu vlastnosť, no poslúži prakticky v každej situácii.
Vydané  Text: 

Model Outback je zrejme najstarším reprezentantom kategórie drsných kombíkov s pohonom všetkých štyroch kolies. A zrejme preto je nielen stále v ponuke, ale ja zároveň najpredávanejším modelom svojej kategórie.

Článok je prevzatý z magazínu auto motor a šport 9/2017

Zákazníci ho obľubujú a nemienia Outback vymeniť za väčšie, no v žiadnom prípade praktickejšie SUV. A to je dobré, lebo tento crossover je vo svojom poslaní úprimný a povedzme si aj trocha jednoduchý. A presne v tom spočíva jeho čaro. Výrobca to nijako nekomplikuje a ponúka jeden naftový, jeden benzínový motor a dve prevodovky. Teda prakticky iba jednu, lebo manuál je možné kombinovať výlučne s motorom 2.0 D v jeho najnižšej verzii. Práve preto je Subaru Outback príjemným osviežením na našom trhu.



Bez komplikácií môžete pristupovať aj k jazde. Zaradíte Drive a vyrazíte. Bezstupňová prevodovka CVT sa postará o stabilné otáčky a stabilnú spotrebu. Po týždni sme zaknihovali priemernú spotrebu na úrovni 8,3 litra na 100 kilometrov, čo je príjemná hodnota pre 2,5-litrový atmosférický štvorvalec s maximálnym výkonom 129 kW (175 k), čo je o dvadsaťpäť koní viac, ako má naftový agregát. Na druhej strane krútiaci moment s hodnotou 235 newtonmetrov je presne o stopätnásť menej, ako má naftový agregát. Výsledkom tejto disproporcie je zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10,2 sekundy, čo je spomedzi všetkých verzií najpomalšie. Naopak, diaľničný súboj v Nemecku vyhrá benzínová verzia s maximálnou rýchlosťou 210 km/h.

Na druhej strane pointou Outbacku nie je rýchlosť, tú má na starosti WRX STi, ale schopnosť zhltnúť akúkoľvek nerovnosť na ceste. Najneskôr na štrkovej ceste si Outback obľúbite. Takže pokojne ignorujte marketingovú masáž so surfovými doskami či s horolezeckým výstrojom a inými nástrojmi voľného času, na absolútnu spokojnosť s jazdnými vlastnosťami Outbacku stačia aj niektoré úseky slovenských ciest. Ak predsa len túžite po športových jazdných vlastnostiach, prepnite si motor do režimu „S“ a prevodovku do režimu M, v ktorom má bezstupňová prevodovka nasimulovaných sedem stupňov a môžete si trocha užiť. Ale opakujem, to nie je pointa Outbacku.



Interiér Subaru nikdy nekomplikovalo a ani Outback túto filozofiu neopúšťa. Kombinuje absolútne klasickú prístrojovú dosku s rovnako prehľadnou palubnou doskou a so stredovou konzolou. Sedempalcový dotykový displej reaguje vynikajúco, ovládanie klimatizácie je klasické, takže ho ovládate bez problémov aj na spomínaných slovenských cestách.

Oveľa viac potešia priestorové pomery. Outback je mimoriadne priestranný a to nielen vpredu, ale aj vzadu, kam sa bez problémov posadia aj dospelí jedinci a za ich chrbtom je batožinový priestor s objemom 559 dm3. Koncepciu atraktívnej jednoduchosti dopĺňa aj elektronická ručná brzda, prepínač režimu terénnej jazdy x-mode a tlačidlo kontroly zjazdu z kopca.



A v teréne vás Outback prekvapí a podrží rovnako ako niektoré off-roady. Nastavenie pohonu 4 × 4 síce v základnom nastavení reprezentuje 60 : 40, pričom ho dokáže zmeniť na 50 : 50. V teréne sa maximálny krútiaci moment prenáša na nápravu, respektíve koleso s najväčším gripom. Ak tomu neveríte, preverte internet s mnohými dokazujúcimi videami, že Outback zvláda aj prekríženie náprav.

Opäť je to oblasť, ktorú mnohí majitelia nepreskúmajú, naopak, asistenčné systémy ako adaptívny tempomat a systém Eye Sight rozhodne využijú. V kolóne sa použitím adaptívneho tempomatu posúvate bez problémov, systém zbytočne intenzívne nebrzdí a rovnako sa rozbieha bez hektiky. Eye Sight spoľahlivo upozorní vodiča nielen na prekážky, ale aj v prípade, že sa stojaca kolóna pred ním pohla a on nereaguje. Konečné hodnotenie je veľmi dobré, napokon Outback vás dostane tam, kde vás iné crossovery a priznajme si, že aj niektoré SUV, jednoducho nedostanú. Pričom si zachováva teritórium civilných áut.




Technické údaje | Subaru Outback 2,5i-S CVT Business Navi

Motor atmosférický benzínový B4, 2 498 cm3
Výkon 129 kW (175 k) pri 5 800 ot./min.
Krútiaci moment 235 Nm pri 4 000 ot./min.
Pohon a podvozok: bezstupňová automatická prevodovka CVT, pohon všetkých kolies, vpredu rameno tvaru L a tlmičová vzpera, vzadu viacprvkové zavesenie kolies.
Brzdy vpredu a vzadu kotúčové, vpredu s vnútorným chladením.
Pneu 225/60 R18 vpredu aj vzadu.
Batožinový priestor 559/1 848 dm3
Rozmery: 4 815 × 1 840 × 1 605 mm, rázvor 2 745 mm Pohotovostná/celková hmotnosť 1 582/2 100 kg, objem nádrže 60 l.
Najvyššia rýchlosť 210 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h 10,2 s 
Spotreba 8,7/6,0/7,0 l/100 km
Emisie CO2 161 g/km
Cena/testované auto: 36 990 €/38 990 €
Konkurenti: Volkswagen Passat Alltrack, Škoda Octavia Scout










Pokračujte na ďalší príspevok »



Vyberáme najlepšiu verziu

Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň

  • Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!

     Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX! 
  • Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.