Test MINI Cooper S All4 Countryman JWC: Mimomestský švihák
Ráno rozvozíte celú rodinu do školy a práce a potom sa vydáte priamo na svoj súkromný okruh WRC.
Vydané Text: Martin Šebesta
Zatiaľ najväčšie zo všetkých Mini schádza z výrobných liniek už sedem rokov. K nám sa dostalo v atraktívnej kombinácii Cooper S s dvojlitrovým benzínovým motorom s výkonom 141 kW (192 koní), automatickou prevodovkou, pohonom všetkých štyroch kolies a výbavou John Cooper Works (JCW).
foto: PANER pre Auto Motor a Šport
Dobre známy interiér Mini skrášlili logá JCW a športový charakter podčiarkli sedadlá z tej istej dielne. Kokpit Mini buď máte radi alebo nie. Radosť jemne narúšala vidina automatickej prevodovky. Bude s týmto Mini dostatočná zábava? Na zoznámenie začíname v meste a v zelenom ekologickom režime. Auto je v ňom tichučké a ospalým pohybom reaguje na všetky povely, čo je do mesta ideálna stratégia. Ak však zošliapnete plynový pedál až na podlahu, bez problémov vám ukáže svoj potenciál.
Po opustení betónovej džungle končí aj režim Green a nastupuje Sport. Riadenie stuhlo, tlmiče stvrdli a do interiéru začal intenzívne prenikať zvuk motora. Akosi automaticky prestávame sledovať údaje o spotrebe a vnímame len kľukaté cestičky, rýchlo miznúce pod nedočkavými kolesami Countrymana. S týmto autom je naozaj radosť jazdiť a ak nechcete nič zadarmo, ale chcete sa o zážitok popasovať, tak ste na správnej adrese.
Otáčky lietajú zhora nadol, presne podľa toho, ako im to diktujeme. Automatická prevodovka bez problémov podraďuje o dva stupne a ak som veľmi nedočkavý a zošliapnem plynový pedál prudko až na podlahu, tak aj o tri. Motor zaručí ako býk a príjemne tuhé sedadlá tlačia dopredu. Z divokého cvalu ma preberie návrat do civilizácie, kde pre istotu prepínam späť do zeleného režimu a dávkovanie plynu odovzdávame skúsenému tempomatu.
Každý špás niečo stojí a pri Countrymane to môže, ale nemusí, platiť dvakrát. Záleží len na zvolenom štýle jazdy. V zelenom režime s ľahkou nohou sa vie presúvať po meste veselo pod šesť litrov, ak sa však príliš často necháte zviesť na opustené kľukaté cestičky, spotreba vyletí prudko nahor.
Osobne si však myslím, že to je dobrá správa, lebo záleží len na vás, či s Countrymanom v pokoji a úsporne rozvozíte ráno celú rodinu do školy a do práce alebo sa vydáte rovno na svoj súkromný okruh WRC.
TECHNICKÉ ÚDAJE | MINI Cooper S All4 Countryman
Motor preplň. benzínový R4, 1 998 cm³Výkon 141 kW (192 k) pri 5 000 – 6 000 ot./min.
Krútiaci moment 280 Nm pri 1 350 – 4 600 ot./min.
Pohon a podvozok: 8-st. aut. prevodovka, pohon všetkých kolies, vpredu McPherson, vzadu multilink.
Brzdy vpredu aj vzadu kotúčové s vnútorným chladením.
Pneumatiky 225/50 R18.
Batožinový priestor 450/1 390 dm³
Rozmery: 4 299 × 1 822 × 1 557 mm, rázvor 2 670 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 460 /2 050 kg, objem nádrže 51 l.
Najvyššia rýchlosť 225 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h 7,4 s
Spotreba 7,6/5,4/6,2 l/100 km
Emisie CO₂ 141 g/km
Cena/testované vozidlo 31 500 €/40 570 €
Konkurenti: Mercedes GLA, Audi Q3, Seat Ateca
Pokračujte na ďalší príspevok »
Elektrické úžitkové vozidlá
Je to tu, Geely oficiálne prichádza na Slovensko ako Farizon!
AutoWallis Group sa pre slovenský trh stáva importérom čínskych elektrických úžitkových vozidiel značky Farizon patriaci pod skupinu Geely.
Servis
Môžete si umyť motorový priestor svojpomocne? Na čo si dať pozor?
Keď otvoríte kapotu a vidíte tie nánosy špiny v motorovom priestore, prvá myšlienka je jednoducho to poriadne umyť. Je to však bezpečné?
Prinášame niekoľko tipov, ako umyť motorový priestor bezpečne.Servis elektromobilov
Majitelia elektromobilov sa sťažujú: Výrazný prepad zostatkovej hodnoty a zničené pneumatiky
K zlepšeniu situácie nepridáva ani to, že sa politici plánujú v nasledujúcich rokoch zamerať na emisie z bŕzd a pneumatík.
Pneumatiky elektrických áut sa opotrebovávajú rýchlejšie.V parlamente je návrh ako znížiť ceny benzínu a nafty. Ide o odpoveď na aktuálnu situáciu na trhu
Pohonné hmoty (PHM) na Slovensku tankujeme najdrahšie v porovnaní s okolitými krajinami. Týka sa to najmä benzínu, ktorého cena je aktuálne nad 1,7 €/l.
SaS navrhuje zníženie cien za benzín o takmer 20 centov za jeden liter. Čo na to predstavitelia vlády?Dostupný aj v nafte
Nový Citroën Berlingo stojí menej ako 20-tisíc: ceny, výbavy a podrobnosti o slovenskej ponuke
Nový Citroën Berlingo sa už dá objednávať aj na Slovensku, začína na cene menej ako 20-tisíc eur.
AKTUALITA
Nová Dacia Spring: ponuka a ceny na Slovensku
Nový dizajn a funkcie v pomere cena/výkon, ktorý na našom trhu nemá konkurenciu.
Cena modelu začína na 16 900 €KONCEPT
Nové auto od Škody vás zrejme šokuje. Gran Turismo nadväzuje na model 1100 OHC Spider z roku 1957!
Čisto elektrické jednomiestne vozidlo si budete môcť vyskúšať aj vy. Je navrhnuté pre pretekársky simulátor Gran Turismo 7 na konzolách PlayStation.
Nový model
Nové MG3: Malé auto s automatickou prevodovkou a zvlášť nízkou spotrebou
Už o niekoľko týždňov sa začne predávať MG3, ktoré ponúkne nízku spotrebu, automat a 7-ročnú záruku.
Nebezpečne vyzbrojený konkurent pre malé autá mieri k nám, koľko bude stáť?TEST FIAT 600e (RED): Elektrický Talian s dobrou myšlienkou. Je lepší ako 500e?
FIAT 600 predstavuje návrat ikony minulého storočia. Legendárny model zažil vzkriesenie po 55 rokoch, ktoré mu pod kapotu prinieslo elektromotor.
Vo výbave (RED) disponuje viacerými zaujímavými dizajnovými riešeniami. Zásadnú zmenou oproti pôvodnému modelu cítiť hlavne vo výraznom náraste rozmerov.Spravodajstvo
Slovenskí hasiči už jazdia na 41 nových esúvečkách Kia Sportage. Koľko stál každý kus?
Vozidlá Kia Sportage s pohonom 4×4 vo výbave Gold dostali špeciálne polepy a ďalšie príslušenstvo.