TEST BMW i8 – Vitajte v 21. storočí!
Hybridné vozidlá, či už s plug-in možnosťou nabíjania, alebo bez nej, vznikajú väčšinou preto, aby všetkým naokolo ukázali, že sú úsporné. BMW i8 je iné. Úplne iné.
Vydané Text: Martin Šebesta
Zladiť tri motory bola práca hodná Nobelovej ceny. Trojvalce sa do áut dostávajú čoraz častejšie a už nie sú takým postrachom. V BMW z neho vyžmýkali 170 kW (231 k). To by stačilo na slušnú dynamiku. Pridajte k tomu 96 kW (130 k) elektromotora vpredu. Zrazu tu máte hybrid, ktorý vám kedykoľvek vyčarí úsmev na tvári. K futuristickému vzhľadu patrí nastupovanie cez krídlové dvere. Čo i len so zvyškami ohybnosti ladne vkĺznete, neprestanete sa diviť. Nemci mysleli na to, že pokým nazbierate cca 140 000 eur na základnú výbavu, nemusíte mať už ani telo atléta, ani maximálne 180 cm. Aj so 190 cm sme sa pohodlne usadili a nemuseli sme posúvať sedadlo na doraz dozadu. Chýba iba viac odkladacích priestorov. Mini batožinový priestor dopĺňa miesto na zadných sedadlách. Ľudí tam neposielajte. Batožine sa tam páčiť bude.
Nabíjať či užívať? Ak je vaša obľúbená kaviareň v obchodnom centre s nabíjačkou, tak určite. Dostanete cca 20 km elektrického dojazdu a vďaka tomu pre vás neplatia obmedzenia na vjazd do centier miest. Batérie dobijete aj pri rýchlej jazde po diaľnici, policajtom sa to však vysvetľuje ťažšie. Inak stačí tankovať vysokooktánový benzín.
Ako to jazdí? Fantasticky! S ľahkým riadením, nízkym ťažiskom, vynikajúcou obratnosťou a ovládateľnosťou si v športovom režime s dynamitom za chrbtom užijete pocity pravého športového auta. Nízka karbónová karoséria potláča odpor vzduch. Tvary robia všetko na jeho ideálne prúdenie. Spotreba? Okolo 8 l/100 km. A ešte dostanete aj štátnu dotáciu 3 000 eur! Na športové auto, ktoré jazdí ako zo sna a ukazuje, že hybridy vonkoncom nie sú nudné a nevyžadujú si špeciálnu obsluhu. Takto si predstavujeme 21. storočie.
Technické údaje
Motor: prepĺň. benz. R3, 1 499 cm3 + elektromotor
Výkon: 170 kW (231 k) pri 5 800 ot./min. + 96 kW (131 k) pri 4 800 ot./min.
Krútiaci moment: 320 Nm pri 3 700 ot./min. + 250 Nm od 0 ot./min.
Výkon systému: 266 kW (362 k)
Pohon a podvozok: 6-st. aut. prevodovka, pohon všetkých kolies, vpredu dvojité trojuholníkové ramená, vzadu viacprvkové zavesenie, priečny stabilizátor vpredu aj vzadu. Brzdy vpredu aj vzadu kotúčové s vnútorným chladením. Pneu 195/50 R20 vpredu, 215/45 R20 vzadu.
Batožinový priestor: 154 dm3
Rozmery: 4 689 × 1 942 × 1 293 mm, rázvor 2 800 mm
Pohotovostná/celková hmotnosť 1 485/1 855 kg, kapacita Li-ion batérií 7,1 kWh, na 80 % nabitá za menej ako 2 hodiny.
Najvyššia rýchlosť: 250 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 4,4 s
Spotreba: 2,1 l/100 km, 11,9 kWh/100 km
Emisie CO2: 49 g/km
Cena/testované auto: 138 250 €/156 308 €
Pokračujte na ďalší príspevok »
Poradňa
Oplatí sa byť verný? Porovnali sme vernostné programy sietí čerpacích staníc
Siete čerpacích staníc si vedia uctiť zákazníka nielen peknými priestormi a doplnkovými službami, ale aj odmeňovaním za časté nakupovania. Majú však praktický zmysel? Zisťovali sme to za vás.
Slovnaft Move má jeden rok a stotisíce spokojných zákazníkov
Rok úspešného spojenia vernosti a výhod. Program Slovnaft Move oslavuje prvé narodeniny a jeho aplikáciu si stiahlo už vyše 600-tisíc zákazníkov.
V čom sú jeho výhody a prečo by ste si mali stiahnuť apku aj vy?Novinka
ORLEN spustil mobilnú aplikáciu s vernostným programom
Sieť čerpacích staníc ORLEN spustila mobilnú aplikáciu, ktorá zákazníkom ponúka výhody ako vernostný program a navigáciu do vybranej čerpacej stanice.
Vyberáme najlepšiu verziu
Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň
Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!
Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX!AKTUÁLNE: Jozef Kabaň končí v Európe. Jeho ďalšie kroky povedú do Číny!
Slovenský dizajnér Jozef Kabaň po rokoch mení pôsobisko. Tentokrát však neprechádza do žiadnej európskej automobilky.
Po dohode s koncernom SAIC sa stáva viceprezidentom Globálneho dizajnového centra. Stane sa tak súčasťou dizajnového tímu automobilky MG.Poslušný sluha / TEST SEAT Ateca 1.0 TSI + kalkulácia financovania
Stačí na každodenné povinnosti trojvalec pod kapotou, alebo ho treba širokým oblúkom v cenníku obchádzať?
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 5/2024Elektromobilita so ZSE Drive
Nabíjanie ako firemný benefit?
Existuje mnoho druhov motivácie zamestnancov. Jedným z nich môže byť aj komplexný program nabíjania elektromobilu tak doma, ako aj v práci.
Aktuálne
Štát preplatí autoškolu mladým dospelým. Zistite, či aj vám a stiahnite si žiadosť
Rezort práce, sociálnych vecí a rodiny na tento účel vyčlenil pol milióna eur.
Na preplatenie priamych aj súvisiacich nákladov majú nárok mladí dospelí v troch skupinách kritérií.AKTUALITA
Kupujete benzínové auto namiesto elektrického? Vo Francúzsku zaplatíte pokutu
V nasledujúcich rokoch môžeme očakávať prílev jazdených vozidiel z Francúzska, o ktoré tam nebude už viac záujem.
Francúzov čakajú veľké zmeny.AKTUALITA
Únia zníži emisie do roku 2040 o 90 percent! Čo to znamená pre dopravu?
Ako v praxi budú tieto zmeny vyzerať a nakoľko sú reálne?
Odhady nevyzerajú vôbec priaznivo