Ukážka z aktuálneho čísla: Test Kia Picanto 1,2 MPI GT Line

Redakcia, 01.10.2017
Posledná edícia najmenšieho modelu kórejskej automobilky pomaly dospieva, no zároveň sa stáva mladšou. Kia Picanto 1,2 GT Line poteší opticky, a tak trocha aj dynamicky.
KIA Picanto GT-Line, oficiálna fotografia výrobcu


Na vrchole ponuky Kie Picanto je športovo orientovaná verzia GT Line, ktorá sa pokúša vyťažiť zo záujmu o špičkový model s pohonom zadných kolies Stinger GT. Napokon aj Kia sa snaží poskytnúť svojim fanúšikom korenisté modely, napokon za sesterským Hyundaiom, ktorý onedlho ponúkne ostrý hot-hatch i30 N, nemôže zaostať. Hoci v tomto prípade nečakajte žiadne plamene z výfuku, ani maximálny výkon na úrovni dvesto koní.

Pod malou kapotou pracuje v prípade verzie GT Line atmosférický štvorvalcový motor s objemom 1,2 litra s maximálnym výkonom 62 kW (84 koní) pri 6 000 otáčkach za minútu. Z toho vyplýva povinnosť vytáčať motor v prípade, že chcete spárovať dizajn auta s dynamikou.

KIA Picanto GT-Line, oficiálna fotografia výrobcu


Pocitovo je malá Kia celkom čiperná a obratná, základná hmotnosť je hlboko pod hranicou jednej tony, kolesá v rohoch karosérie sa postarajú o ochotu zatočiť aj vo vyšších rýchlostiach do zákruty. No najviac oceníte parkovanie, nielen rozmery, ale aj polomer otáčania je veľmi dobrý.

KIA Picanto GT-Line, oficiálna fotografia výrobcu


Celý test KIA PICANTO GT-LINE nájdete v aktuálnom vydaní časopisu AUTO MOTOR A ŠPORT 10/2017, ktorý je už v predaji.