Test Renault Koleos 2.0 dCi 175 4×4 (2017): Predovšetkým pohodlne
Renaulty boli dlhodobo známe svojím pohodlím a ponechali si ho aj v triede SUV. Vynovený Koleos s dvojlitrovým naftovým motorom je toho najlepším dôkazom.
Vydané Text: Martin Šebesta
Vašu pozornosť, avšak v negatívnom zmysle, si bude vyžadovať aj ovládanie infotainmentu. Mnohé funkcie sa ovládajú prostredníctvom veľkého dotykového displeja, čo nepovažujeme za najšťastnejšie riešenie. Na rozmiestnenie tlačidiel si viete zvyknúť, no kým sa naučíte všetky kroky na obrazovke, trvá to dlhšie. Nehovoriac o tom, že tlačidlá na displeji sa na cestách s nerovným povrchom horšie triafajú a nemajú priamu reakciu. Ovládanie za jazdy tak odvádza pozornosť a pohľad od cesty viac, ako by sme očakávali. Najmä zo začiatku, kým si zvyknete, kde hľadať jednotlivé funkcie. Musíme však uznať, že displej má vysoké rozlíšenie, čo pomáha najmä pri navigácii.
Celkové stvárnenie interiéru napovedá, že Renault to s displejmi myslí vážne. Displejom je totiž aj hlavný ukazovateľ v strede prístrojovej dosky. Podľa vlastných predstáv si na ňom môžete nastaviť, či sa chcete pozerať na digitálny rýchlomer a okolo neho stupnicu otáčkomera na to, ako ekologicky jazdíte, alebo na stupnicu rýchlomera. Na klasické dve stupnice rýchlomer a otáčkomer zabudnite. Také sa v Renaulte už nenosí. Taktiež sa nenosí ani stále zobrazenie vonkajšej teploty. Tú vidíte iba na domácej obrazovke na stredovom displeji. Nuž, pokrok nemusí byť spojený vždy iba s príjemnými momentami.
Pozor na otáčky
Koleos má aj svoje silné stránky. Nimi sú veľmi pohodlné sedadlá s dostatkom priestoru vo všetkých smeroch. Nás potešila aj možnosť nabíjať vzadu dve zariadenia cez USB, čo je v čase mobilov a tabletov takmer nevyhnutné. Zadné sedadlá majú aj možnosť nastavenia sklonu operadiel, čo zvyšuje komfort cestovania. Nepotešia len silnejšie rázy od nerovností, ktoré zadní cestujúci vnímajú intenzívnejšie než predná dvojica. O celkovom komforte jazdy svedčí aj to, že na dlhších jazdách posádka často a pokojne zaspávala. Zo spánku ju nebudili ani asistenčné systémy. Varovanie pred opustením jazdného pruhu vydáva cez reproduktory decentný zvuk, ktorý smeruje iba k vodičovi.Variabilita priemerne veľkého batožinového priestoru je na priemernej úrovni, čo znamená, že zadné operadlá sklopíte páčkou z batožinového priestoru, no nevytvoria rovinu. Skoku sa nemusíte obávať, skôr šikmej plochy. Pod dnom čaká na drobnosti viacero schránok.
Dvojlitrový naftový motor sa reálnou spotrebou na úrovni 6,7 l/100 km ukazoval ako príjemný spoločník. Do interiéru jeho zvuk veľmi neprenikal, potiahol primerane k výkonu a hmotnosti, no pri jazde sme museli dávať pozor na jeho pracovné otáčky. Pod 1 500 ot./min. s ním nebola reč a v celom rozsahu otáčok akoby až priveľmi cítil, že sa musí vyrovnať s 1,8 t hmotnosti. Renault myslel aj na to, že motoru nízke otáčky veľmi nevoňajú, a tak ako jeden z mála výrobcov reálne odporúča aj momenty, keď má vodič podradiť. Za to ho musíme chváliť. Dynamiky sme si z motora veľa neužili, na druhej strane oceňujeme jeho nízku spotrebu. A to sme Koleosa prehnali aj po diaľnici, kde sa prejavil väčší vnútorný hluk, mestom a po okresných cestách. Čiže po všetkých druhoch vozoviek, na ktorých sa bude počas svojho aktívneho života pohybovať.
K tomu pridajte sebavedomý pohon všetkých kolies, ktorý dodal aliančný súrodenec Nissan a máte auto, ktoré síce nebude trhať asfalt, možno dlhšie potrvá, kým si porozumiete s jeho dotykovým ovládaním, no ak vám ide predovšetkým o pohodlie a primerane nízku spotrebu, môžete s ním vyhrať.
Technické údaje | Renault Koleos 2.0 dCi 175 4×4
Motor preplň. naftový R4, 1 995 cm³Výkon 128 kW (175 k) pri 3 750 ot./min.
Krútiaci moment 380 Nm pri 2 000 ot./min.
Pohon a podvozok: 6-st. man. prevodovka, pohon všetkých kolies, vpredu McPherson, vzadu multilink.
Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneumatiky 225/60 R18.
Batožinový priestor 498/1 706 dm³
Rozmery:4 673 × 2 063 × 1 678 mm, rázvor 2 705 mm, prevádzková/celková hmotnosť 1 735/2 250 kg, objem nádrže 60 l
Najvyššia rýchlosť 202 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h 10,7 s
Spotreba 6,0/4,9/5,3 l/100 km
Emisie CO₂ 140 g/km
Cena/testované vozidlo 32 490 €/33 060 €
Konkurenti: Mazda CX-5, Kia Sportage, Ford Kuga
Pokračujte na ďalší príspevok »
Porovnali sme nový a odchádzajúci Tucson
Test Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 7DCT 4×4: Oplatí sa kúpiť, aj keď medzičasom prišiel úplne nový Tucson?
Nový Tucson je už ohlásený a čoskoro príde do slovenského predaja. Medzitým majú zákazníci možnosť vykúpiť skladové vozidlá s tisícovými zľavami.
TEST: Peugeot 5008 dostal ku koncu životnosti skvelý hybridný pohon
Spotrebou benzínu sa blíži k naftovým motorizáciám.
Testovali sme Peugeot 5008 1.2 Hybrid 136 k e-DCS6 vo výbave GT s cenovkou od 37 490 €. V ponuke nahrádza rodinné MPV vďaka integrovanému tretiemu radu sedadiel.SERVIS / PORADŇA
Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur
Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.
Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.Na diaľnici D1 zažijeme čosi nevídané, cestu zdvihnú počas plnej premávky a vybudujú 18 mostov
Diaľnicu D1 pri Bratislave čakajú výrazné dopravné obmedzenia. Je to dôsledok stavebných prác, ktoré ju majú prepojiť s diaľnicou D4.
Súčasťou prác bola aj demolácia mostu pri Čiernej vode. K zdvihnutiu D1 má dôjsť počas plnej premávky.AUTO ROKA SLOVENSKO
Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy
Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.
V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou. Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.Od výroby šijacích strojov k špičkovým autám: Opel oslavuje 125 rokov, patrí medzi najstaršie automobilky sveta
Automobilka začala vyrábať autá v roku 1899, firmu však založil ešte v roku 1862 Adam Opel.
Opel oslavuje 125 rokov aj limitovanou edíciou populárnych modelov.Autopriemysel / Čínske automobilky
Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte
Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.
Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú.Prvá jazda
Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?
Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.
Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.DACIA DUSTER
Prelomové lacné SUV už kúpite na Slovensku za menej ako 18-tisíc. Vyberáme z cenníka TOP verziu
Nová Dacia Duster prekonala významný generačný skok vpred, najmä technologicky.
Predáva sa s klasickým benzínovým motorom, ako hybrid, s pohonom LPG a tiež vo verzii 4x4. Ešte pred zopár rokmi bola základná cena Dacie Duster 9 990 €, dnes je to 17 490 €.Dopravná poradňa
Zázračná tabuľka ZÁSOBOVANIE umožní ísť a parkovať aj tam, kde iní nesmú. Ako ju získať?
Vytvoriť a vyložiť si nápis „ZÁSOBOVANIE“ na čelné okno auta môže každý. Aké výhody to prináša?
Neznalosť zákona neospravedlňuje, ale kto sa v ňom orientovať vie, ten je považovaný za špekulanta. Ako to teda je?