Test Subaru Forester 2.0 XT: Korene radosti

Sadli sme si za volant momentálne najvzrušujúcejšieho modelu Subaru Forester 2.0 XT a zisťovali sme, či má šancu oživiť príjemné spomienky na svojich predchodcov.
Vydané  Text: 

Článok vyšiel v magazíne auto motor a šport 9/2017

Štyri valce, konštrukcia typu boxer, objem dva litre a, samozrejme, turbodúchadlo bolo takmer pre každé Subaru nevyhnutnosťou. Naftové verzie u Japoncov koncom deväťdesiatych rokov neexistovali a práve preto sa zvuk vytočeného benzínového boxer motora naplno vryl do uší všetkých motoristických fanúšikov. Preto všetci uvítali návrat benzínového turbo dvojlitra pod kapotu modelu Forester. Ten medzičasom tiež narástol, z kombi verzie s vyššou priechodnosťou na plnohodnotné SUV.



Maximálny výkon pod kapotou je rovných 177 kW (240 k) a maximálny krútiaci moment 350 Nm sa postarajú o návrat všetkých spomienok z čias, keď bola pokuta za rýchlosť výnimočnou udalosťou. Pochváliť môžeme aj spoluprácu s prevodovkou CVT, ktorá sa postará o okamžitú akceleráciu. Na reakciu plynu si budete musieť chvíľu zvykať a prepnúť mapu motora do režimu Inteligent, v ktorom je nábeh krútiaceho momentu predsa len najnižší. Ak sa chcete zabávať, prepnite do režimu Sport#, nájdite si kus šotolinovej cesty a ihneď oceníte podvozok Forestra, ktorý si s takouto cestou veľmi ľahko poradí. Komfort pruženia je prvotriedny, v tomto smere nemá podvozok Subaru konkurenciu. Jazdné vlastnosti sú na pevnom asfalte mimoriadne isté, na klzkom povrchu môžete rátať pri nájazde s nedotáčavosťou. Po chvíli však zareaguje pohon 4 x 4 a auto sa stabilizuje.



Mimochodom, na rozdiel od dieselových verzií používa najsilnejšia benzínová verzia klasický medzinápravový diferenciál so základným nastavením 60/40 v prospech prednej nápravy.

Jediná vec, ktorá nám úprimne chýbala, bol vypínateľný stabilizačný systém ESP. Vypnúť stabilizáciu umožňuje v rámci portfólia Subaru už iba v modeli WRX STi. Samostatnou kapitolou je priemerná spotreba. Tá v prípade verzie 2.0 XT presne kopíruje pohyby pravej nohy. Ak ste na plyne jemný, môžete rátať s deviatimi litrami benzínu, ak si jazdu užívate, môže to byť aj trinásť, rozumný stred, ktorý sme dosiahli počas testu, sa pohyboval na úrovni 10,5 litra na 100 kilometrov. Nie je to najnižšia hodnota, ale za tú radosť to stojí. Čo sa vnútorných pomerov a výbavy týka, tak Forester ponúka plnohodnotné rodinné využitie. Najsilnejšia verzia sa kombinuje s najvyššou výbavou vrátane koženého čalúnenia, navigácie, multifunkčného volantu a už spomínanej automatickej prevodovky. Navyše cena za tento model je stále mimoriadne prijateľná.



Technické údaje | Subaru Forester 2.0i XT CVT Sport Navi

Motor prepĺň. benzínový R4, 1 998 cm³
Výkon 177 kW (240 k) pri 5 600 ot./min.
Krútiaci moment 350 Nm pri 2 400 – 3 600 ot./min.
Pohon a podvozok: automatická prevodovka CVT, pohon všetkých kolies, vpredu viacprvkové zavesenie, vzadu dvojité lichobežníkové zevesenie.
Brzdy vpredu aj vzadu kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneumatiky 225/55 R18.
Batožinový priestor 505/1 573 dm3
Rozmery:4 595 × 1 795 × 1 735 mm, rázvor 2 640 mm , pohotovostná/celková hmotnosť1 688/2 110 kg, objem nádrže 60 l
Najvyššia rýchlosť 221 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h 7,5 s 
Spotreba 11,2/7,0/8,5 l/100 km
Emisie CO₂ 197 g/km
Cena/testované vozidlo 38 350 €/38 800 €
Konkurenti: Toyota RAV 4, Volkswagen Tiguan, Škoda Kodiaq









Pokračujte na ďalší príspevok »



Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.
  • SERVIS

    Inovatívny rad legálnych žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED W5W je dostupný už aj na Slovensku

  • ams OSRAM, svetový líder v oblasti optických riešení, rozšíril rodinu na Slovensku legálnych LED žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED o žiarovku W5W.

     Osvedčenie Ministerstva dopravy SR o vnútroštátnom typovom schválení komponentu je aktuálne udelené pre náhradné LED svetelné zdroje typu: H1-LED, H4-LED, H7-LED, H7-LED (24 V), a novo aj pre W5W-LED.