TEST Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D 4WD - Mešťan

Majo Bóna, 10.09.2017
Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D je v rámci triedy SUV nenápadným, no o to vytrvalejším protagonistom, ktorý osloví výbavou, cenou, a tak trocha aj jazdnými vlastnosťami.

V súboji s Kugami, Tiguanmi, Sportageami a Tucsonmi je Outlander je menej viditeľný. Najmä pre slabšiu podporu marketingu, ktorá je vzhľadom na pozíciu automobilky pochopiteľná. Na druhej strane predajné čísla tohto modelu dokazujú to, že zákazníci naň nezabudli, skôr naopak, vždy pamätajú na to, aby svoj nový starší model vymenili za nový. Jednoducho Outlander má svoj priestor na mestských komunikáciách zabezpečený napriek tomu, že modelové označenie znamená – vidiečan.


Toto pomenovanie sa vám pripomenie pri pohľade na palubnú dosku, ktorá nedokáže súperiť s najnovšími dotykovými displejmi, hoci displej autorádia dotykový je, aplikácie a konektivita si cestu za volant aspoň zatiaľ nenašla. Našťastie, lebo to radí Outlander medzi klasické autá, ktoré nevyžadujú štúdium pred naštartovaním. Modelový rok 2017 pridal aj niekoľko noviniek ako napríklad elektrickú ručnú brzdu, vyhrievaný veniec volantu, elektrické ovládanie veka batožinového priestoru a modernú anténu na streche. Zvyšok je absolútne klasický, teda taký, aký ste poznali doteraz. Inými slovami, po usadnutí za volant iba opticky skontrolujete prvky, naštartujete, zaradíte Drive a vyrazíte. Či je to dobré, alebo nie, je na vás. Hodnotenie interiéru musí urobiť zákazník sám, svojím charakterom však zrejme osloví klientelu v stredných rokoch, ktorú poteší aj sedemmiestny interiér. Hoci na zadné sedadlá sa zmestia skutočne iba deti aj to len tie menšie. A pri plnom obsadení sa za chrbtom nachádza priestor s kapacitou 128 litrov.


Mitsubishi Outlander nemá k dispozícii jazdné režimy, iba prepínateľný systém pohonu všetkých štyroch kolies S-AWC (Super All Wheel Control). Vodič tak volí medzi režimami Eco, Normal, Snow a Lock, ktorý uzamkne medzinápravový diferenciál na pomer 50 : 50. A ten je na nespevnenom povrchu najzaujímavejší, napokon stabilizačný systém môžete deaktivovať a užiť si jazdu s Outlanderom na snehu či šotolinovej ceste. Tam sa dá využiť aj potenciál motora 2,2 DI-D, ktorý poskytuje maximálny výkon 110 kW (150 koní) a maximálny krútiaci moment 380 Nm. V kombinácii so šesťstupňovou automatickou prevodovkou si v priemere vypýtal 7,5 litra na 100 kilometrov, čo je zhruba o jeden liter viac, ako si pýta konkurencia s modernejšími motormi. Na druhej strane pri pohľade do cenníka zistíte, že pomer cena/výkon/výbava je v prípade Mitsubishi Outlandera skutočne veľmi zaujímavá.


Technické údaje:


Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D 4WD Instyle
Motor: prepĺň. naftový R4, 2 268 cm3
Výkon: 110 kW (150 k) pri 3 500 ot./min.
Krútiaci moment: 380 Nm pri 1 750 ot./min.

Pohon a podvozok: Aktív. pohon všetkých kolies, 6-st. automatická prevodovka, vpredu vzpery pseudo McPherson, vzadu vlečná zadná náprava. Brzdy kotúčové vpredu, vzadu bubnové, vpredu s vnútorným chladením. Pneu 195/55 R 20 vpredu aj vzadu.
Batožinový priestor: 128/477/1 608 dm3

Rozmery: 4 695 × 1 810 × 1 710 mm, rázvor 2 670 mm
Pohotovostná/celková hmotnosť: 1 685/2 260 kg, objem nádrže 60 l.
Najvyššia rýchlosť: 190 km/h
Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 11,6 s
Spotreba: 6,9/5,2/5,8 l/100 km
Emisie CO2: 154 g/km
Cena/testované auto: 37 500 €/38 100 €
Konkurenti: Subaru Forester, Nissan X-Trail, Hyundai Tucson