TEST Ford Edge 2.0 TDCi – Na kraj sveta
Ford poctil Európu tým, že do nej začal dovážať aj svoje stredne veľké SUV s názvom Edge. Zisťovali sme jeho potenciál a schopnosti. Konkurencia v segmente je obrovská a niečím sa predsa odlíšiť treba!
Vydané Text: Martin Šebesta
Ford Edge vie, na rozdiel od mnohých áut, ktoré poznajú skôr hamburgery a kolu než rezeň a pivo, maskovať svoje celkové rozmery. Na prvý pohľad vidíte, že Fiesta to nebude, no niečo, čo konkuruje obrom typu Kia Sorento či VW Touareg, by ste hneď netipovali. Prémiové modely ako BMW X5, Audi Q7 či Mercedes GLE nespomíname zámerne. Proti nim sa Edge vyhradzuje cenou, ktorá sa v prípade testovaného vozidla začínala od 48 990 eur. Pri parkovaní pomáhajú kamery, takže sa zmestíte aj do naozaj stiesnených priestorov. Dokonca autu neprekáža ani manévrovanie v úzkych uličkách. A nepotrebuje na to zúfalé posúvanie sa dopredu a dozadu s plne vytočenými kolesami.
Maskovanie rozmerov prestáva tam, kde už chcete, aby centimetre a dm3 bodovali. V interiéri ponúka miesta na rozdávanie. Na dĺžku, najmä však na šírku a aj na výšku. Ak potrebujete voziť štvorčlennú rodinu, ktorej príroda a ostatné činitele nadelili veľa centimetrov vo všetkých smeroch, budete Edge milovať. Vzadu ponúka na šírku toľko miesta, že pomaly nebudete vedieť, čo s ním. Ešte aj batožinový priestor poberie batožinu aj pre plne obsadené vozidlo. Využiteľnosti trochu podkopáva nohy stúpanie po sklopení operadiel zadných sedadiel (dá sa to aj tlačidlom v batožinovom priestore), je to však lepšie, akoby mal prekážať skok.
Interiéru vládne jednoduchosť vo všetkých významoch tohto slova. Európske aj kórejské automobilky by sa tlačidlá na palubnej doske snažili vyleštiť, prípadne nejako zoskupiť. Edge na takého záležitosti nemyslel. Tým však nechceme povedať, že by sme sa stretli s nejakými nepríjemnosťami, prípadne, že by sme dlho hľadali spôsob, ako presvedčiť auto, aby spravilo to, čo sme potrebovali. A keď by sa nám nechcelo hľadať tlačidlá, stačilo by povedať. Hlasové ovládanie vo Fordoch považujeme v našom teritóriu za momentálnu špičku. Najmä preto, lebo rozumie po česky, čo je našincom oveľa bližšie než náročnejšie učenie sa presných povelov v cudzích rečiach. Konektivitu s mobilnými zariadeniami zvláda Ford ukážkovo. Napríklad aj preto, že v stredovej lakťovej opierke vpredu ponúka dve USB zástrčky s osvetlenými okrajmi. Drobnosť, ale poteší. Rovnako tak aj možnosť nabíjania spotrebičov ako počítač na zadných sedadlách. Pri cestách na dovolenku to oceníte viac, ako si myslíte.
Keď už spomíname cestovanie, tak je to oblasť, v ktorej Edge vyniká. Ak by naozaj platilo, že Zem je plochá (nejakú chvíľu nám to za cenu obetí z radov vedcov tvrdila cirkev a aj dnes sa nájde zopár exotov, ktorí sa k tejto teórii hlásia), tak Ford Edge zaradíme medzi vozidlá, s ktorými by sme sa vydali na kraj sveta obrazne aj doslovne (Edge je po anglicky hrana, okraj). Spotreba niečo nad 7 l/100 km sa dá pri naftovom motore s dvoma turbami zvládnuť, k čomu prispieva aj hladko radiaca automatická prevodovka. Ak teda hľadáte pohodlné a priestranné SUV, ktoré nebije do očí, pozrite sa do ponuky Forda.
TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor: preplň. naftový R4, 1 997 cm³
Výkon: 154 kW (210 k) pri 3 750 ot./min.
Krútiaci moment: 450 Nm pri 2 000 – 2 250 ot./min.
Pohon a podvozok: 6-st. aut. prevodovka, pohon všetkých kolies, vpredu McPherson, vzadu multilink. Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneumatiky 235/55 R19.
Batožinový priestor: 602/1 842 dm³
Rozmery: 4 808 × 1 928 × 1 692 mm, rázvor 2 848 mm, prevádzková/celková hmotnosť 1 949 /2 555 kg, objem nádrže 68 l.
Najvyššia rýchlosť: 211 km/h Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 9,4 s
Spotreba: 6,4/5,4/5,8 l/100 km Emisie CO₂: 149 g/km
Cena/testované vozidlo: 48 990 €/59 385 €
Konkurenti: Kia Sorento, VW Touareg, Mazda CX-5
Pokračujte na ďalší príspevok »
Servis
Môžete si umyť motorový priestor svojpomocne? Na čo si dať pozor?
Keď otvoríte kapotu a vidíte tie nánosy špiny v motorovom priestore, prvá myšlienka je jednoducho to poriadne umyť. Je to však bezpečné?
Prinášame niekoľko tipov, ako umyť motorový priestor bezpečne.Servis elektromobilov
Majitelia elektromobilov sa sťažujú: Výrazný prepad zostatkovej hodnoty a zničené pneumatiky
K zlepšeniu situácie nepridáva ani to, že sa politici plánujú v nasledujúcich rokoch zamerať na emisie z bŕzd a pneumatík.
Pneumatiky elektrických áut sa opotrebovávajú rýchlejšie.V parlamente je návrh ako znížiť ceny benzínu a nafty. Ide o odpoveď na aktuálnu situáciu na trhu
Pohonné hmoty (PHM) na Slovensku tankujeme najdrahšie v porovnaní s okolitými krajinami. Týka sa to najmä benzínu, ktorého cena je aktuálne nad 1,7 €/l.
SaS navrhuje zníženie cien za benzín o takmer 20 centov za jeden liter. Čo na to predstavitelia vlády?Dostupný aj v nafte
Nový Citroën Berlingo stojí menej ako 20-tisíc: ceny, výbavy a podrobnosti o slovenskej ponuke
Nový Citroën Berlingo sa už dá objednávať aj na Slovensku, začína na cene menej ako 20-tisíc eur.
AKTUALITA
Nová Dacia Spring: ponuka a ceny na Slovensku
Nový dizajn a funkcie v pomere cena/výkon, ktorý na našom trhu nemá konkurenciu.
Cena modelu začína na 16 900 €KONCEPT
Nové auto od Škody vás zrejme šokuje. Gran Turismo nadväzuje na model 1100 OHC Spider z roku 1957!
Čisto elektrické jednomiestne vozidlo si budete môcť vyskúšať aj vy. Je navrhnuté pre pretekársky simulátor Gran Turismo 7 na konzolách PlayStation.
Nový model
Nové MG3: Malé auto s automatickou prevodovkou a zvlášť nízkou spotrebou
Už o niekoľko týždňov sa začne predávať MG3, ktoré ponúkne nízku spotrebu, automat a 7-ročnú záruku.
Nebezpečne vyzbrojený konkurent pre malé autá mieri k nám, koľko bude stáť?TEST FIAT 600e (RED): Elektrický Talian s dobrou myšlienkou. Je lepší ako 500e?
FIAT 600 predstavuje návrat ikony minulého storočia. Legendárny model zažil vzkriesenie po 55 rokoch, ktoré mu pod kapotu prinieslo elektromotor.
Vo výbave (RED) disponuje viacerými zaujímavými dizajnovými riešeniami. Zásadnú zmenou oproti pôvodnému modelu cítiť hlavne vo výraznom náraste rozmerov.Spravodajstvo
Slovenskí hasiči už jazdia na 41 nových esúvečkách Kia Sportage. Koľko stál každý kus?
Vozidlá Kia Sportage s pohonom 4×4 vo výbave Gold dostali špeciálne polepy a ďalšie príslušenstvo.
Cyklistika v Rakúsku
Najkrajšia a najlepšia. Cykloturistika v Rakúsku zahŕňa nížiny, hory, pamiatky aj rozprávkovú prírodu
Rozmanitosť rakúskych cyklotrás je dychberúca. Či sa už chcete na bicykli iba kochať alebo prekonávať samých seba, táto krajina vám to umožní do sýtosti.
Tak vysadnite na bicykle a šliapnite do pedálov!