Test Renault Mégane sedan: Marketing
Je to sedan. Ale aj napriek tomu dostal označenie Renault Mégane GrandCoupé. Vyskúšali sme verziu Energy dCi 110.
Vydané Text: Redakcia
Ku skratke GrandCoupé patrí zákonite aj luxus a Francúzi vám ho dodajú aj v ostatných modeloch vo forme veľkého 8,7-palcového dotykového displeja R-Link2. Ten je totiž filozoficky prebratý práve z Tesly. Cez jeho dotykový displej ovládate väčšinu funkcií, klasickými tlačidlami a otočnými ovládačmi ovplyvníte už len niektoré funkcie ako napríklad vyhrievanie sedadiel, povinné vypnutie štart-stop systému alebo výstražné smerovky či centrálne zamykanie. Klasickým štýlom si nastavíte aj teplotu klimatizácie, vnútorný okruh a vyhrievanie skiel a automatický režim.
Všetko ostatné vám nastaví váš štrnásťročný syn na dotykovom displeji. A nie je toho málo, k dispozícii nie je len voľba náladového podsvietenia, ale aj štýl prístrojovej dosky. Každé nastavenie zanechá daktylnú stopu na displeji, ktorú nevyčistíte ani vo photoshope. Ak máte fóbiu z dotykového ovládania, stačí si vybrať nižší stupeň výbavy. Ten buď nemá dotykový displej, alebo je menší. Navyše ušetríte.
Na druhej strane nádych kvality môžeme potvrdiť. Okrem toho nezabudli v Renaulte na praktickú stránku, všetky drobnosti majú svoje miesto, vrátane veľkého odkladacieho priestoru na smartfón. GrandCoupé získalo oproti hatchbacku aj 31 milimetrov rázvoru navyše, čo má pozitívny dopad na priestor vzadu. Ten uspokojí aj dospelých, nielen na kratšie vzdialenosti. Batožinový priestor si pripísal plus 116 dm3 objemu a mínus v podobe ťažšieho prístupu. Ale s tým majitelia sedanov rátajú.
V zásade možno povedať, že GrandCoupé vyznáva starú školu, čiže komfortné nastavenie s veľmi príjemným vyladením, ktoré rešpektuje nároky na rýchlejšiu jazdu, no zbytočne vás k nej neinšpiruje. Ak ste jazdecky orientovaný, musíte siahnuť po hatchbacku alebo kombíku s označením GT, ktorý má riadenú zadnú nápravu a športový podvozok.
Namiesto športových jazdných vlastností vyzdvihujeme mimoriadne úsporný motor 1.6 dCi s maximálnym výkonom 96 kW (130 k), ktorý sa opäť skrýva za označením Energy dCi 130. Ponúkne želanú kombináciu dynamiky vo forme zrýchlenia z 0 na 100 km/h za 10,5 sekundy, pričom normálny jazdný štýl odmení priemernou spotrebou na úrovni piatich litrov nafty.
Cena auta je prijateľná, hoci v priamom porovnaní s konkurenciou nezískate nejakú výraznú úsporu, takže predajným argumentom bude najmä dizajn a možno aj označenie GrandCoupé. Takže možno sa mýlim, ale to je jedno. Mégane GrandCoupé sa bude páčiť mnohým.
Technické údaje | Renault Mégane GrandCoupé Energy dCi 130
Motor prepĺň. naftový R4, 1 598 cm3Výkon 96 kW (130 k) pri 4 000 ot./min.
Krútiaci moment 320 Nm pri 1 750 ot./min.
Pohon a podvozok: pohon predných kolies, 6 st. manuálna prevodovka, vpredu vzpery pseudo McPherson, vzadu vlečená zadná náprava. Brzdy kotúčové vpredu a vzadu, vpredu s vnútorným chladením.
Pneu 205/50 R17.
Batožinový priestor 550/987 dm3
Rozmery: 4 632 × 1 814 × 1 443 mm, rázvor 2 711 mm Pohotovostná/celková hmotnosť 1 476/1 933 kg, objem nádrže 49 l.
Najvyššia rýchlosť 201 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h 10,5 s
Spotreba 4,6/3,6/4,0 l/100 km
Emisie CO2 103 g/km
Cena/testované auto 19 790 €/22 160€
Konkurenti: Volkswagen Jetta, Hyundai i40, Mazda 3
Pokračujte na ďalší príspevok »
Vyberáme najlepšiu verziu
Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň
Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!
Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX!AKTUÁLNE: Jozef Kabaň končí v Európe. Jeho ďalšie kroky povedú do Číny!
Slovenský dizajnér Jozef Kabaň po rokoch mení pôsobisko. Tentokrát však neprechádza do žiadnej európskej automobilky.
Po dohode s koncernom SAIC sa stáva viceprezidentom Globálneho dizajnového centra. Stane sa tak súčasťou dizajnového tímu automobilky MG.Poslušný sluha / TEST SEAT Ateca 1.0 TSI + kalkulácia financovania
Stačí na každodenné povinnosti trojvalec pod kapotou, alebo ho treba širokým oblúkom v cenníku obchádzať?
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 5/2024Elektromobilita so ZSE Drive
Nabíjanie ako firemný benefit?
Existuje mnoho druhov motivácie zamestnancov. Jedným z nich môže byť aj komplexný program nabíjania elektromobilu tak doma, ako aj v práci.
Aktuálne
Štát preplatí autoškolu mladým dospelým. Zistite, či aj vám a stiahnite si žiadosť
Rezort práce, sociálnych vecí a rodiny na tento účel vyčlenil pol milióna eur.
Na preplatenie priamych aj súvisiacich nákladov majú nárok mladí dospelí v troch skupinách kritérií.AKTUALITA
Kupujete benzínové auto namiesto elektrického? Vo Francúzsku zaplatíte pokutu
V nasledujúcich rokoch môžeme očakávať prílev jazdených vozidiel z Francúzska, o ktoré tam nebude už viac záujem.
Francúzov čakajú veľké zmeny.AKTUALITA
Únia zníži emisie do roku 2040 o 90 percent! Čo to znamená pre dopravu?
Ako v praxi budú tieto zmeny vyzerať a nakoľko sú reálne?
Odhady nevyzerajú vôbec priaznivoRadikálny krok! Susedná krajina prijala kontroverzné riešenie s cieľom zníženia emisií a zlepšenia bezpečnosti
Rakúsko už o pár týždňov zavedie nové pravidlá na tamojších cestách. Tie sa dotknú aj maximálnej povovlenej rýchlosti.
Novela zákona znižuje byrokratické zaťaženie a samosprávam dáva viac volnosti. Tamojšie mestá na zmeny reagovali pozitívne.Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok
Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.
Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov. Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.Elektrické úžitkové vozidlá
Je to tu, Geely oficiálne prichádza na Slovensko ako Farizon!
AutoWallis Group sa pre slovenský trh stáva importérom čínskych elektrických úžitkových vozidiel značky Farizon patriaci pod skupinu Geely.