JAZDA: Porsche Panamera Sport Turismo - Think BIG!

Majo Bóna, 28.08.2017
Plus päťdesiat litrov objemu na batožinu, dynamika najrýchlejšieho auta sveta a imidž vodiča, ktorý vie, čo chce. Porsche Panamera Sport Turismo je v podstate splneným sľubom aj snom zároveň. Vyskúšali sme takmer všetky verzie.

Iba máloktorá automobilka počúva svojich fanúšikov a dokáže oceniť potlesk obecenstva. V roku 2012 predstavilo Porsche na parížskom autosalóne automobilovú štúdiu Panamera Sport Turismo. Pozitívna reakcia publika prekvapila aj samotných predstaviteľov automobilky. A nielen to, úspešná štúdia potvrdila model Panamera v portfóliu a prisľúbila aj variant pre tých, ktorí potrebujú trochu viac a zároveň trocha menej. V preklade, radi by mali priestrannejší interiér, no nechcú sa voziť na ťažkopádnom SUV. Estetika novej generácie je vskutku výnimočná. Tajomstvom je rovnováha medzi „povinnými“ líniami legendárnej deväťstojedenástky a estetikou liftbacku. Inými slovami, zadná časť je po novom sexi. Podobne aj Panamera Sport Turismo je v podstate rovnaká ako štúdia, takže ak sa vám bude páčiť aj naživo. Na druhej strane by som si želal, aby som v ponuke farieb našiel aj sivomodrú, ktorou bola nalakovaná štúdia.


Sport Turismo v porovnaní s klasickou Panamerou ponúka o päťdesiat litrov väčší batožinový priestor. Číselne vyjadrené je to presne 520 dm3, po sklopení sedadiel vám vznikne priestor s objemom 1 390 využiteľných dm3. Hybridná technológia, teda konkrétne batérie z tejto hodnoty, ukrojí takmer sto dm3, verzie E-Hybrid tak majú k dispozícii iba 425 dm3. Tieto parametre sú však nepodstatné, napokon dynamika, dizajn a dobrý pocit za volantom je to, čo vás osloví. Komfort sedenia sa nijako nebije s ich funkciou. V rýchlych zákrutách vás podržia a okrem toho ponúkajú vynikajúci dizajn. Obrovský 12,3-palcový dotykový displej na palubnej doske jasne rozdeľuje priestor pre jazdca a spolujazdca, zvýšená stredová konzola kombinuje dotykové ovládače s jasným kliknutím aj odporom na prstoch s pár klasickými hardvérovými tlačidlami.


V rámci prezentácie sme si vyskúšali takmer všetky verzie. Verzia Sport Turismo sa dodáva výlučne s pohonom všetkých štyroch kolies a štandardom je osemstupňová dvojspojková prevodovka PDK. Na športovú jazdu je k dispozícii prvých šesť stupňov, zvyšné dva sú sprevodované do rýchla. Za volantom Panamera Sport Turismo Turbo si uvedomíte nielen maximálny výkon 404 kW (550 k), ale aj dokonalé vyladenie podvozka. Napriek pohotovostnej hmotnosti prevyšujúcej dve tony si môžete v zákrutách dovoliť oveľa viac než si myslíte bez újmy na komforte. Filozofia Porsche je zameraná na dokonalosť podvozka už od základu, elektronické systémy sú bonusom, nie garantom jazdných vlastností. No budúci majitelia si užijú aj zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy v sprievode barytónu z výfuku. A presne, akustika je najväčším nepriateľom verzie 4 E-Hybrid, ktorú sme vyskúšali tiež. Zrýchľovanie auta so systémovým výkonom 340 kW (462 k) je vskutku impozantné, no ak miniete šťavu v batériách, musíte sa uspokojiť s maximálnymi 243 kW (330 k), ktoré musia hýbať s 2,2 tony pohotovostnej hmotnosti. Posledným prekvapením bola jazda s verziou 4S diesel. So svojím maximálnym výkonom 310 kW (422 k) zabezpečí osemvalcový diesel vskutku úctyhodné jazdné vlastnosti, ktoré najlepšie vystihuje ochota zrýchľovať prakticky z akejkoľvek rýchlosti a zároveň udržať priemernú spotrebu v civilnej rovine.

POKRAČOVANIE NÁJDETE V AKTUÁLNOM VYDANÍ ČASOPISU AUTO MOTOR A ŠPORT!


Prihlás sa k odberu noviniek a zaujímavých článkov