Test Opel Zafira 1.6 Turbo: Všade samý priestor

Zadní pasažieri si užívajú priestor na nohy porovnateľný azda iba s predĺženými limuzínami.
Vydané  Text: 

Opel Zafira patrí medzi stálych zástupcov zmenšujúceho sa segmentu vanov. Svojimi schopnosťami dokazuje, že má čo povedať aj pri rastúcom tlaku SUV.



Familiárna prezývka Opla Zafira je žirafa. Nielen preto, že to podobne znie, ale aj preto, že Zafira je s dĺžkou viac ako 4,5 m relatívne dlhá. Zadní pasažieri si užívajú priestor na nohy porovnateľný azda iba s predĺženými limuzínami.

Zafira boduje variabilitou zadných sedadiel. Dajú sa posúvať, stredné aj zložiť a vytvorí veľkú lakťovú opierku. Krajné sedadlá si posuniete k sebe a po sklopení operadiel vznikne dlhá rovná plocha. V 5-miestnom usporiadaní sa bez problémov zbalíte na veľkú dovolenku.

Test Opel Zafira (2017): Všade samý priestor (foto: PANER)


Vyrazte so Zafirou na cestu potme a zistíte, že svetlá sú v Opli dlhodobo ťažiskovou oblasťou. Adaptívne LED svetlomety sa prispôsobujú aktuálnym podmienkam – svetelným, poveternostným aj dopravným. Diaľkové svetlá svietia takmer stále a neoslňujú protiidúce autá.

Keď po celonočnej ceste vystúpite, zistíte, že nemáte zničený chrbát a nepotrebujete nutne masáž. Okrem svetiel a adaptívneho tempomatu či ďalších asistenčných systémov (udržiavanie v jazdnom pruhu vám pípaním nedovolí zaspať), sa pod to podpíšu aj ergonomické sedadlá. Nevyzerajú na to, no vedia veľmi dobre podporiť telo a nepresedia sa.

Test Opel Zafira (2017): Všade samý priestor (foto: PANER)


Zafiru poháňala prepĺňaná benzínová 1.6 s výkonom 147 kW (200 k), čo je medzi konkurentmi nedosiahnuteľná hodnota. Dynamicky bez problémov rozhýbala aj plne naložené vozidlo a úzke prudké zákruty Štiavnických vrchov si doslova užívala. Spolu s presným riadením, adaptívnymi tlmičmi a so špecialitou v podobe Wattovho priamovodu na zadnej náprave je Zafira napriek vysokému ťažisku obratné auto. V zákrutách sa veľmi nenakláňa a dovoľuje aj športovejšiu jazdu. Za tú si však vypýta viac ako 9 l/100 km, ľahkou nohou sa dostanete pod 8 l/100 km.
Nepotešili nás brzdy, ktoré treba na účinný výkon silnejšie stláčať. Začiatkom chodu pedála akoby sa ani nič nedialo, nastupujú až po silnejšom stlačení. Potom však brzdia spoľahlivo. Len si na to treba zvyknúť, lebo to nie je zvyčajný jav.

Test Opel Zafira (2017): Všade samý priestor (foto: PANER)


Ak máte radi priestranné autá, prípadne vozíte ľudí, ktorí si potrpia na priestor vzadu, môže byť Zafira zaujímavou voľbou.


Technické údaje | Opel Zafira 1.6 Turbo

**Motor** preplň. benzínový R4, 1 598 cm3
**Výkon** 147 kW (200 k) pri 5 500 ot./min.
**Krútiaci moment** 280 Nm pri 1 650 – 5 000 ot./min.
**Pohon a podvozok**: 6-st. manuálna prevodovka, pohon predných kolies, vpredu McPherson, vzadu torzná priečka a Wattov priamovod. Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením.
**Pneu** 235/45 R 18.
**Batožinový priestor** 650/1 860 dm3
**Rozmery**: 4 666 × 1 884 × 1 660 mm, rázvor 2 760 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 615/2 360 kg, objem nádrže 58 l.
**Najvyššia rýchlosť** 220 km/h
**Zrýchlenie** 0 – 100 km/h 8,8 s 
**Spotreba** 8,4/5,9/6,8 l/100 km
**Emisie CO2** 160 g/km
**Cena**: 20 190 €
**Konkurenti**: VW Touran, Kia Carens, Citroën Grand C4 Picasso


**KLADY**
Jazdné vlastnosti, vnútorný priestor, ergonomické sedadlá, variabilita.

**NEGATÍVA**
Vyššia spotreba, brzdy si vyžadujú silné stláčanie, hrubé stĺpiky vpredu.




Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.




Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.