Test Jaguar F-Pace 3.0D AWD Portfolio: V službách nafty
V interiéri sa človek cíti ako v priestrannom chráme a opäť tomu pomohol nenápadný rozdiel v rázvore, napríklad v porovnaní s podobne prémiovým Porsche Macan.
Vydané Text: František Bizoň
Preč sú časy, keď bolo pre značku Jaguar nepredstaviteľné spojenie s naftovým motorom. Časy pokročili, Jaguar medzičasom k limuzínam pridal SUV F-Pace a pod jeho kapotu tiež silný dieselový trojliter 3.0d s dvojicou turbodúchadiel.
Model F-Pace sme v redakcii už testovali, to však s benzínovým motorom, no kým sa dostaneme k hodnoteniu práce **šesťvalca V6 s výkonom 221 kW** (300 koní), vyplatí sa stručne zopakovať, s akým autom máme tú česť. SUV od prémiovej značky od prvej chvíle pripomína šľachtica, ktorý nepotrebuje okázalo ukazovať, že patrí do majetnej vrstvy, kde je luxus štandardom. Jaguar F-Pace taký skrátka je. **S dĺžkou karosérie 4,73 metra** pôsobí majestátne, ale nie obrovsky.
Jaguar F-Pace 3.0D AWD Portfolio (test 2017) (foto: PANER)
Od BMX X4 je len o 6 cm dlhší, no je akoby z inej triedy. Takisto v interiéri sa človek cíti ako v priestrannom chráme a opäť tomu pomohol nenápadný rozdiel v rázvore, napríklad v porovnaní s podobne prémiovým Porsche Macan. F-Pace ho má 2 874 milimetrov, Macan o 67 mm menej.
Prvky, ako je čalúnenie vyhrievaných sedadiel perforovanou kožou Windsor, čalúnenie stropu Jet, pevná panoramatická strecha, digitálny prístrojový štít s uhlopriečkou 12,3“, stredový dotykový monitor infotainmentu, lakťové opierky vpredu i vzadu, bezkľúčové odomykanie i štartovanie a ďalšie, tvoria logický mix komfortu a luxusu. V aute, ktorého **základná cena sa začína na 66 454 eur** a z bohatej voliteľnej výbavy dostalo ďalšie delikatesy takmer za 20 000 eur, sa každý vodič musí cítiť spokojne a doslova nad vecou. Platí to aj v časti určenej na batožinu, ktorá má základný objem 650 litrov a je do nej naozaj ľahký prístup.
Jaguar F-Pace 3.0D AWD Portfolio (test 2017) (foto: PANER)
Jazdu v Jaguare F-Pace s pohonom všetkých kolies začneme otáčaním výsuvného kruhového voliča 8-stupňovej automatickej prevodovky ZF s hydrodynamickým meničom. Šesťvalcový motor s valcami do V má najvyšší výkon 300 koní pri 4 000 ot./min. a **gigantický krútiaci moment 700 Nm** ponúka už pri 2 000 ot./min. Reakcie motora i prevodovky sú veľmi rýchle. V interiéri je zvuk motora utlmený, ale zvonka je hlboké, mierne rezonujúce brumendo perfektným doplnkom tohto prémiového SUV.
Jaguar F-Pace 3.0D AWD Portfolio (test 2017) (foto: PANER)
Spomínaná sila hravo zrýchli Jaguar F-Pace podľa vodičových pokynov a v hraničných situáciách ho postráži pokrokový **stabilizačný systém All Surface Progress Control**. Sekvenčné radenie krídelkami pod vencom volantu reaguje pohotovo, ale na pravidelné používanie nás to nelákalo. Toto auto je aj bez neho nastavené na komfortnú jazdu bez nejakej roboty navyše. Sme predsa súčasťou jeho majestátu a dávame sa opájať všetkým, čo ponúka.
TECHNICKÉ ÚDAJE | JAGUAR F-PACE 3.0D AWD PORTFOLIO
**Motor** naftový V6, 2 993 cm3**Výkon** 221 kW (300 k) pri 4 000 ot./min.
**Krútiaci moment** 700 Nm pri 2 000 ot./min.
**Pohon a podvozok**: Osemstupňová automatická prevodovka, pohon všetkých kolies (cez medzinápravovú spojku od 90 % vzadu po 50 : 50), vpredu dvojité lichobežníkové ramená, zadná náprava viacprvková IntegralLink, brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením.
**Pneumatiky** 255/50 R 20.
**Batožinový priestor** 650 dm3
**Rozmery**: 4 731 × 2 070 × 1 693 mm, rázvor 2 874 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 884/2 570 kg, objem nádrže 66 l.
**Najvyššia rýchlosť** 241 km/h
**Zrýchlenie** 0 – 100 km/h 6,2 s
**Spotreba** 6,9/5,6/6,0 l/100 km
**Emisie CO2** 159 g/km
**Cena/testované vozidlo** 66 454 € / 85 679 €
**Konkurenti**: Porsche Macan, BMW X4, Ford Edge
**KLADY**
Výborná automatická prevodovka
Komfortný podvozok
Imidžový exteriér
**NEGATÍVA**
Obmedzený výhľad dozadu
Plastové obloženie v interiéri
Pokračujte na ďalší príspevok »
Elektrické úžitkové vozidlá
Je to tu, Geely oficiálne prichádza na Slovensko ako Farizon!
AutoWallis Group sa pre slovenský trh stáva importérom čínskych elektrických úžitkových vozidiel značky Farizon patriaci pod skupinu Geely.
Servis
Môžete si umyť motorový priestor svojpomocne? Na čo si dať pozor?
Keď otvoríte kapotu a vidíte tie nánosy špiny v motorovom priestore, prvá myšlienka je jednoducho to poriadne umyť. Je to však bezpečné?
Prinášame niekoľko tipov, ako umyť motorový priestor bezpečne.Servis elektromobilov
Majitelia elektromobilov sa sťažujú: Výrazný prepad zostatkovej hodnoty a zničené pneumatiky
K zlepšeniu situácie nepridáva ani to, že sa politici plánujú v nasledujúcich rokoch zamerať na emisie z bŕzd a pneumatík.
Pneumatiky elektrických áut sa opotrebovávajú rýchlejšie.V parlamente je návrh ako znížiť ceny benzínu a nafty. Ide o odpoveď na aktuálnu situáciu na trhu
Pohonné hmoty (PHM) na Slovensku tankujeme najdrahšie v porovnaní s okolitými krajinami. Týka sa to najmä benzínu, ktorého cena je aktuálne nad 1,7 €/l.
SaS navrhuje zníženie cien za benzín o takmer 20 centov za jeden liter. Čo na to predstavitelia vlády?Dostupný aj v nafte
Nový Citroën Berlingo stojí menej ako 20-tisíc: ceny, výbavy a podrobnosti o slovenskej ponuke
Nový Citroën Berlingo sa už dá objednávať aj na Slovensku, začína na cene menej ako 20-tisíc eur.
AKTUALITA
Nová Dacia Spring: ponuka a ceny na Slovensku
Nový dizajn a funkcie v pomere cena/výkon, ktorý na našom trhu nemá konkurenciu.
Cena modelu začína na 16 900 €KONCEPT
Nové auto od Škody vás zrejme šokuje. Gran Turismo nadväzuje na model 1100 OHC Spider z roku 1957!
Čisto elektrické jednomiestne vozidlo si budete môcť vyskúšať aj vy. Je navrhnuté pre pretekársky simulátor Gran Turismo 7 na konzolách PlayStation.
Nový model
Nové MG3: Malé auto s automatickou prevodovkou a zvlášť nízkou spotrebou
Už o niekoľko týždňov sa začne predávať MG3, ktoré ponúkne nízku spotrebu, automat a 7-ročnú záruku.
Nebezpečne vyzbrojený konkurent pre malé autá mieri k nám, koľko bude stáť?TEST FIAT 600e (RED): Elektrický Talian s dobrou myšlienkou. Je lepší ako 500e?
FIAT 600 predstavuje návrat ikony minulého storočia. Legendárny model zažil vzkriesenie po 55 rokoch, ktoré mu pod kapotu prinieslo elektromotor.
Vo výbave (RED) disponuje viacerými zaujímavými dizajnovými riešeniami. Zásadnú zmenou oproti pôvodnému modelu cítiť hlavne vo výraznom náraste rozmerov.Spravodajstvo
Slovenskí hasiči už jazdia na 41 nových esúvečkách Kia Sportage. Koľko stál každý kus?
Vozidlá Kia Sportage s pohonom 4×4 vo výbave Gold dostali špeciálne polepy a ďalšie príslušenstvo.