Test Citroën SpaceTourer: O poschodie vyššie
Citroën Space Tourer prispel s úspešnému predsedníctvu Slovenska v Rade Európskej únie. Zaujímalo nás, čo mali k dispozícii delegáti, ktorí k nám prišli.
Vydané Text: Martin Šebesta
To platí aj pre Citroën Space Tourer. Pôvod v modeli Jumpy nezaprie, dostal však na palubu systémy, ktoré by ste čakali predovšetkým v moderných vanoch. Sedadlá sú v usporiadaní 2-3-3, aj zadné poskytujú vďaka pravidelným tvarom karosérie plnohodnotné sedenie. Tu to nie je o kompromisoch, ale o úžitku. Navyše sa dajú samostatne posúvať a vyberať.
Prekvapivými prvkami výbavy vozidlo prekypuje. Na otváranie piatych dverí kopnutím nohou pod zadný nárazník sme si už zvykli, Citroën ho však šikovne aplikoval na otváranie veľkých posuvných bočných dverí. Tie sa dajú otvoriť aj tlačidlom na stredovej konzole. Vodič si tak môže plniť svoj autobusársky sen. Ale aj sen pilota bojovej stíhačky. To vďaka sklíčku, na ktoré sa premietajú údaje o navigácii či o rýchlosti. Jeho výhodou oproti systémom premietajúcim informácie na čelné sklo je to, že ich bez problémov prečítate aj s polarizačnými slnečnými okuliarmi.
Citroën Space Tourer sa vyrovnal s výškou ťažiska aj s hmotnosťou. Liek priniesol 2-litrový naftový turbomotor. Výkon 130 kW (180 k) a krútiaci moment 400 Nm sú silné argumenty na rozhýbanie takmer čohokoľvek. K tomu sa pridalo nezávislé zavesenie McPherson vpredu a nezávislé zavesenie so šikmými ramenami vzadu a vzniklo prekvapivo agilne jazdiace vozidlo.
V zákrutách sa karoséria napriek svojej výške veľmi nenakláňala a prechádza nimi svižne. Autu nechýbala obratnosť ani v meste. Kolesá sa dali vytočiť pomaly do kolma a veľká skriňa sa otočí takmer na mieste. Najviac nás však prekvapila automatická prevodovka. Tie bývali vo francúzskych autách zdrojom viacerých vrások, ako francúzska kozmetika dokáže vyhladiť. Tentoraz išlo všetko ako po masle. Bez trhania, šklbania, váhania, hučania a rozmýšľania, ktorý prevod zaradiť. Radosť jazdiť!
Ak teda hľadáte spoločníka na pohodlné prevážanie väčšieho počtu významných ľudí na väčšie vzdialenosti, pozrite sa aj na Citroën. Oproti konkurencii je síce drahší, no dostanete výkonný a úsperný motor, veľa priestoru a pocit osobného auta.
TECHNICKÉ ÚDAJE | Citroën SpaceTourer
**Motor** preplň. naftový R4, 1 997 cm³
**Výkon** 130 kW (177 k) pri 3 750 ot./min.
**Krútiaci moment** 400 Nm pri 2 000 ot./min.
**Pohon a podvozok**: 6-st. man. prevodovka, pohon predných kolies, vpredu nezávislé zavesenie McPherson so stabilizátorom, vzadu nezávislé so šikmými ramenami. Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením.
**Pneumatiky** 225/55 R17.
**Batožinový priestor** 640/ 1 219 dm³
**Rozmery**: 4 956 × 1 920 × 1 890 mm, rázvor 3 275 mm, prevádzková/celková hmotnosť 1 950 /2 770 kg, objem nádrže 70 l.
**Najvyššia rýchlosť** 170 km/h
**Zrýchlenie** 0 – 100 km/h
**Spotreba** 6,1/5,4/5,7 l/100 km
**Emisie CO**₂ 151 g/km
**Cena/testované vozidlo** 39 090 €/46 214 €
**Konkurenti**: Renault Trafic, Ford Tourneo, VW Multivan
Pokračujte na ďalší príspevok »
AKTUALITA
Nová Dacia Spring: ponuka a ceny na Slovensku
Nový dizajn a funkcie v pomere cena/výkon, ktorý na našom trhu nemá konkurenciu.
Cena modelu začína na 16 900 €KONCEPT
Nové auto od Škody vás zrejme šokuje. Gran Turismo nadväzuje na model 1100 OHC Spider z roku 1957!
Čisto elektrické jednomiestne vozidlo si budete môcť vyskúšať aj vy. Je navrhnuté pre pretekársky simulátor Gran Turismo 7 na konzolách PlayStation.
Nový model
Nové MG3: Malé auto s automatickou prevodovkou a zvlášť nízkou spotrebou
Už o niekoľko týždňov sa začne predávať MG3, ktoré ponúkne nízku spotrebu, automat a 7-ročnú záruku.
Nebezpečne vyzbrojený konkurent pre malé autá mieri k nám, koľko bude stáť?TEST FIAT 600e (RED): Elektrický Talian s dobrou myšlienkou. Je lepší ako 500e?
FIAT 600 predstavuje návrat ikony minulého storočia. Legendárny model zažil vzkriesenie po 55 rokoch, ktoré mu pod kapotu prinieslo elektromotor.
Vo výbave (RED) disponuje viacerými zaujímavými dizajnovými riešeniami. Zásadnú zmenou oproti pôvodnému modelu cítiť hlavne vo výraznom náraste rozmerov.Spravodajstvo
Slovenskí hasiči už jazdia na 41 nových esúvečkách Kia Sportage. Koľko stál každý kus?
Vozidlá Kia Sportage s pohonom 4×4 vo výbave Gold dostali špeciálne polepy a ďalšie príslušenstvo.
Cyklistika v Rakúsku
Najkrajšia a najlepšia. Cykloturistika v Rakúsku zahŕňa nížiny, hory, pamiatky aj rozprávkovú prírodu
Rozmanitosť rakúskych cyklotrás je dychberúca. Či sa už chcete na bicykli iba kochať alebo prekonávať samých seba, táto krajina vám to umožní do sýtosti.
Tak vysadnite na bicykle a šliapnite do pedálov!Nový model
Nový NISSAN QASHQAI odhalený! Zmena je priam obrovská, kamery vidia aj pod podvozok
Nová verzia kompaktného SUV Qashqai sa podobá na elektromobil Ariya.
Novinkou je tiež celkom nový stupeň výbavy N-DesignTieto pneumatiky budú už čoskoro nelegálne. Máte ich aj vy?
Používate na aute pneumatiky s označením M+S? Mali by ste si dať pozor. Od októbra tohto roka nemusia byť legálne.
Dôvodom je zavedenie nového označovania. To prišlo ako odpoveď na mnohých výrobcov, ktorí symbolom M+S označovali aj pneumatiky, neprispôsobené na jazdu na snehu.Spravodajstvo
Rezort obrany vyzýva ľudí, aby nelietali dronmi nad vojenskými objektmi a infraštruktúrou
Ohrozenie letovej prevádzky môže vyústiť do trestnoprávneho stíhania a pokuty 500 €, informuje rezort obrany.
Volvo na Slovensku
Európska komisia schválila dotáciu pre Volvo, na Slovensko prinesie 3300 pracovných miest
Automobilka bude na Slovensku vyrábať až 250-tisíc vozidiel ročne.
Celkové náklady na projekt výroby elektromobilov predstavujú 1,2 miliardy eur.