Test Citroën SpaceTourer: O poschodie vyššie

Citroën Space Tourer prispel s úspešnému predsedníctvu Slovenska v Rade Európskej únie. Zaujímalo nás, čo mali k dispozícii delegáti, ktorí k nám prišli.
Vydané  Text: 
Prepravovať viacerých hostí je úloha, ktorá si vyžaduje priestranné vozidlo. Vtedy nastupujú vany, prípadne vozidlá odvodené od úžitkových verzií.

To platí aj pre Citroën Space Tourer. Pôvod v modeli Jumpy nezaprie, dostal však na palubu systémy, ktoré by ste čakali predovšetkým v moderných vanoch. Sedadlá sú v usporiadaní 2-3-3, aj zadné poskytujú vďaka pravidelným tvarom karosérie plnohodnotné sedenie. Tu to nie je o kompromisoch, ale o úžitku. Navyše sa dajú samostatne posúvať a vyberať.

Prekvapivými prvkami výbavy vozidlo prekypuje. Na otváranie piatych dverí kopnutím nohou pod zadný nárazník sme si už zvykli, Citroën ho však šikovne aplikoval na otváranie veľkých posuvných bočných dverí. Tie sa dajú otvoriť aj tlačidlom na stredovej konzole. Vodič si tak môže plniť svoj autobusársky sen. Ale aj sen pilota bojovej stíhačky. To vďaka sklíčku, na ktoré sa premietajú údaje o navigácii či o rýchlosti. Jeho výhodou oproti systémom premietajúcim informácie na čelné sklo je to, že ich bez problémov prečítate aj s polarizačnými slnečnými okuliarmi.

Citroën SpaceTourer (2017) (oficiálna fotografia)


Citroën Space Tourer sa vyrovnal s výškou ťažiska aj s hmotnosťou. Liek priniesol 2-litrový naftový turbomotor. Výkon 130 kW (180 k) a krútiaci moment 400 Nm sú silné argumenty na rozhýbanie takmer čohokoľvek. K tomu sa pridalo nezávislé zavesenie McPherson vpredu a nezávislé zavesenie so šikmými ramenami vzadu a vzniklo prekvapivo agilne jazdiace vozidlo.

V zákrutách sa karoséria napriek svojej výške veľmi nenakláňala a prechádza nimi svižne. Autu nechýbala obratnosť ani v meste. Kolesá sa dali vytočiť pomaly do kolma a veľká skriňa sa otočí takmer na mieste. Najviac nás však prekvapila automatická prevodovka. Tie bývali vo francúzskych autách zdrojom viacerých vrások, ako francúzska kozmetika dokáže vyhladiť. Tentoraz išlo všetko ako po masle. Bez trhania, šklbania, váhania, hučania a rozmýšľania, ktorý prevod zaradiť. Radosť jazdiť!

Ak teda hľadáte spoločníka na pohodlné prevážanie väčšieho počtu významných ľudí na väčšie vzdialenosti, pozrite sa aj na Citroën. Oproti konkurencii je síce drahší, no dostanete výkonný a úsperný motor, veľa priestoru a pocit osobného auta.

Citroën SpaceTourer (2017) (oficiálna fotografia)




TECHNICKÉ ÚDAJE | Citroën SpaceTourer


**Motor** preplň. naftový R4, 1 997 cm³
**Výkon** 130 kW (177 k) pri 3 750 ot./min.
**Krútiaci moment** 400 Nm pri 2 000 ot./min.
**Pohon a podvozok**: 6-st. man. prevodovka, pohon predných kolies, vpredu nezávislé zavesenie McPherson so stabilizátorom, vzadu nezávislé so šikmými ramenami. Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením.
**Pneumatiky** 225/55 R17.
**Batožinový priestor** 640/ 1 219 dm³
**Rozmery**: 4 956 × 1 920 × 1 890 mm, rázvor 3 275 mm, prevádzková/celková hmotnosť 1 950 /2 770 kg, objem nádrže 70 l.
**Najvyššia rýchlosť** 170 km/h
**Zrýchlenie** 0 – 100 km/h
**Spotreba** 6,1/5,4/5,7 l/100 km
**Emisie CO**₂ 151 g/km
**Cena/testované vozidlo** 39 090 €/46 214 €
**Konkurenti**: Renault Trafic, Ford Tourneo, VW Multivan





Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.




Pokračujte na ďalší príspevok »