Test Citroën SpaceTourer: O poschodie vyššie
Citroën Space Tourer prispel s úspešnému predsedníctvu Slovenska v Rade Európskej únie. Zaujímalo nás, čo mali k dispozícii delegáti, ktorí k nám prišli.
Vydané Text: Martin Šebesta
To platí aj pre Citroën Space Tourer. Pôvod v modeli Jumpy nezaprie, dostal však na palubu systémy, ktoré by ste čakali predovšetkým v moderných vanoch. Sedadlá sú v usporiadaní 2-3-3, aj zadné poskytujú vďaka pravidelným tvarom karosérie plnohodnotné sedenie. Tu to nie je o kompromisoch, ale o úžitku. Navyše sa dajú samostatne posúvať a vyberať.
Prekvapivými prvkami výbavy vozidlo prekypuje. Na otváranie piatych dverí kopnutím nohou pod zadný nárazník sme si už zvykli, Citroën ho však šikovne aplikoval na otváranie veľkých posuvných bočných dverí. Tie sa dajú otvoriť aj tlačidlom na stredovej konzole. Vodič si tak môže plniť svoj autobusársky sen. Ale aj sen pilota bojovej stíhačky. To vďaka sklíčku, na ktoré sa premietajú údaje o navigácii či o rýchlosti. Jeho výhodou oproti systémom premietajúcim informácie na čelné sklo je to, že ich bez problémov prečítate aj s polarizačnými slnečnými okuliarmi.
Citroën Space Tourer sa vyrovnal s výškou ťažiska aj s hmotnosťou. Liek priniesol 2-litrový naftový turbomotor. Výkon 130 kW (180 k) a krútiaci moment 400 Nm sú silné argumenty na rozhýbanie takmer čohokoľvek. K tomu sa pridalo nezávislé zavesenie McPherson vpredu a nezávislé zavesenie so šikmými ramenami vzadu a vzniklo prekvapivo agilne jazdiace vozidlo.
V zákrutách sa karoséria napriek svojej výške veľmi nenakláňala a prechádza nimi svižne. Autu nechýbala obratnosť ani v meste. Kolesá sa dali vytočiť pomaly do kolma a veľká skriňa sa otočí takmer na mieste. Najviac nás však prekvapila automatická prevodovka. Tie bývali vo francúzskych autách zdrojom viacerých vrások, ako francúzska kozmetika dokáže vyhladiť. Tentoraz išlo všetko ako po masle. Bez trhania, šklbania, váhania, hučania a rozmýšľania, ktorý prevod zaradiť. Radosť jazdiť!
Ak teda hľadáte spoločníka na pohodlné prevážanie väčšieho počtu významných ľudí na väčšie vzdialenosti, pozrite sa aj na Citroën. Oproti konkurencii je síce drahší, no dostanete výkonný a úsperný motor, veľa priestoru a pocit osobného auta.
TECHNICKÉ ÚDAJE | Citroën SpaceTourer
**Motor** preplň. naftový R4, 1 997 cm³
**Výkon** 130 kW (177 k) pri 3 750 ot./min.
**Krútiaci moment** 400 Nm pri 2 000 ot./min.
**Pohon a podvozok**: 6-st. man. prevodovka, pohon predných kolies, vpredu nezávislé zavesenie McPherson so stabilizátorom, vzadu nezávislé so šikmými ramenami. Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením.
**Pneumatiky** 225/55 R17.
**Batožinový priestor** 640/ 1 219 dm³
**Rozmery**: 4 956 × 1 920 × 1 890 mm, rázvor 3 275 mm, prevádzková/celková hmotnosť 1 950 /2 770 kg, objem nádrže 70 l.
**Najvyššia rýchlosť** 170 km/h
**Zrýchlenie** 0 – 100 km/h
**Spotreba** 6,1/5,4/5,7 l/100 km
**Emisie CO**₂ 151 g/km
**Cena/testované vozidlo** 39 090 €/46 214 €
**Konkurenti**: Renault Trafic, Ford Tourneo, VW Multivan
Pokračujte na ďalší príspevok »
Elektrické úžitkové vozidlá
Je to tu, Geely oficiálne prichádza na Slovensko ako Farizon!
AutoWallis Group sa pre slovenský trh stáva importérom čínskych elektrických úžitkových vozidiel značky Farizon patriaci pod skupinu Geely.
Servis
Môžete si umyť motorový priestor svojpomocne? Na čo si dať pozor?
Keď otvoríte kapotu a vidíte tie nánosy špiny v motorovom priestore, prvá myšlienka je jednoducho to poriadne umyť. Je to však bezpečné?
Prinášame niekoľko tipov, ako umyť motorový priestor bezpečne.Servis elektromobilov
Majitelia elektromobilov sa sťažujú: Výrazný prepad zostatkovej hodnoty a zničené pneumatiky
K zlepšeniu situácie nepridáva ani to, že sa politici plánujú v nasledujúcich rokoch zamerať na emisie z bŕzd a pneumatík.
Pneumatiky elektrických áut sa opotrebovávajú rýchlejšie.V parlamente je návrh ako znížiť ceny benzínu a nafty. Ide o odpoveď na aktuálnu situáciu na trhu
Pohonné hmoty (PHM) na Slovensku tankujeme najdrahšie v porovnaní s okolitými krajinami. Týka sa to najmä benzínu, ktorého cena je aktuálne nad 1,7 €/l.
SaS navrhuje zníženie cien za benzín o takmer 20 centov za jeden liter. Čo na to predstavitelia vlády?Dostupný aj v nafte
Nový Citroën Berlingo stojí menej ako 20-tisíc: ceny, výbavy a podrobnosti o slovenskej ponuke
Nový Citroën Berlingo sa už dá objednávať aj na Slovensku, začína na cene menej ako 20-tisíc eur.
AKTUALITA
Nová Dacia Spring: ponuka a ceny na Slovensku
Nový dizajn a funkcie v pomere cena/výkon, ktorý na našom trhu nemá konkurenciu.
Cena modelu začína na 16 900 €KONCEPT
Nové auto od Škody vás zrejme šokuje. Gran Turismo nadväzuje na model 1100 OHC Spider z roku 1957!
Čisto elektrické jednomiestne vozidlo si budete môcť vyskúšať aj vy. Je navrhnuté pre pretekársky simulátor Gran Turismo 7 na konzolách PlayStation.
Nový model
Nové MG3: Malé auto s automatickou prevodovkou a zvlášť nízkou spotrebou
Už o niekoľko týždňov sa začne predávať MG3, ktoré ponúkne nízku spotrebu, automat a 7-ročnú záruku.
Nebezpečne vyzbrojený konkurent pre malé autá mieri k nám, koľko bude stáť?TEST FIAT 600e (RED): Elektrický Talian s dobrou myšlienkou. Je lepší ako 500e?
FIAT 600 predstavuje návrat ikony minulého storočia. Legendárny model zažil vzkriesenie po 55 rokoch, ktoré mu pod kapotu prinieslo elektromotor.
Vo výbave (RED) disponuje viacerými zaujímavými dizajnovými riešeniami. Zásadnú zmenou oproti pôvodnému modelu cítiť hlavne vo výraznom náraste rozmerov.Spravodajstvo
Slovenskí hasiči už jazdia na 41 nových esúvečkách Kia Sportage. Koľko stál každý kus?
Vozidlá Kia Sportage s pohonom 4×4 vo výbave Gold dostali špeciálne polepy a ďalšie príslušenstvo.