TEST BMW M240i M Performance – Univerzita zábavy

Kompaktné auto, silný benzínový motor, pohon zadných kolies, mechanická ručná brzda, alkantara na volante. K dokonalosti zábavného vozidla chýba už len nekonečná palivová karta na vysokooktánový benzín.
Vydané  Text: 
Nemecké BMW v spolupráci s oddelením M Motorsport vytvorilo balík prvkov s označením M Performance. Nie je to úplne čistokrvné M, ale emócií poskytuje viac ako dosť. Pohľad na auto hovorí za všetko. Karbónové aerodynamické doplnky, 19-palcové kolesá, modré strmene, logo M všade, kam sa oko pozrie.


Interiér? Alkantara, koža, karbón. Volant s displejom, na ktorom sa premietajú údaje o preťažení. A čerešnička – mechanická ručná brzda! Tú stretávame v autách čoraz zriedkavejšie a práve ona v správnych rukách prispieva k zábave za volantom. BMW M240i M Performance, ako znie celé meno tejto hračky, nemôže sedieť v kúte. Štartovanie prepĺňaného radového 6-valca vydáva cez dve koncovky zvuk, ktorý odplaší túlavé mačky zo sídliska. Športová automatická prevodovka do polohy D a ide sa. Prvé prevalenie pneumatík znamená celkom razantný odpich. A to sme iba pustili brzdu!


Na poriadne stlačenie treba dobré prostredie. Napríklad kľukaté cesty v okolí Banskej Štiavnice. Potom sa už len poriadne držať volantu a užívať si zákruty. Auto reaguje na volant s chirurgickou presnosťou, na plyn s nadšením. Podvozok je aj v športovom režime tlmičov prekvapivo pohodlný a o nedokonalostiach ciest nemusia vedieť všetky platničky ani plomby. Na športové auto skoro zázrak! Prehnať to s plynom? Dá sa, ale elektronika zdvihne varovný prst a sleduje, aby ste neskončili mimo cesty.


So športovým autom sa dá jazdiť aj civilne, na diaľniciach pri pokojnej jazde je vnútri tiché a príjemné. Pre dvoch aj dostatočne priestranné. A keď budete potrebovať doma obhájiť jeho kúpu, máme dva silné argumenty. Dostatočne veľký batožinový priestor a dozadu dáte aj detskú sedačku so školákom. Ak má rád razantné zrýchlenie, máte doma silného spojenca. Hovorí sa, že jediný rozdiel medzi chlapcami a chlapmi je v cene ich hračiek. BMW M240i M Performance je pekelne drahá hračka, ale ak vám v žilách koluje benzín, bude vás tešiť veľmi dlho.

Technické údaje:


Motor: preplň. benzínový R6, 2 998 cm³
Výkon: 250 kW (340 k) pri 5 500 ot./min.
Krútiaci moment: 500 Nm pri 1 250 – 4 500 ot./min.
Pohon a podvozok: 8-st. aut. prevodovka, pohon zadných kolies, vpredu dvojité trojuholníkové ramená, vzadu multilink. Brzdy kotúčové, vpredu aj vzadu s vnútorným chladením. Pneumatiky vpredu 225/35 R19, vzadu 245/30 R19.
Batožinový priestor: 390 dm³
Rozmery: 4 454 × 1 774 × 1 408 mm, rázvor 2 690 mm, prevádzková/celková hmotnosť 1 470 /1 995 kg, objem nádrže 52 l.
Najvyššia rýchlosť: 250 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 4,6 s 
Spotreba: 9,4/5,8/7,1 l/100 km
Emisie CO₂: 163 g/km
Cena/testované vozidlo: 46 250 €/61 562 €




Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.




Pokračujte na ďalší príspevok »