TEST Volvo V90 T6 AWD Cross Country Pro – High tech luxus

Máloktorá automobilka kombinuje luxus, bezpečnosť a veľkú vnútorný priestor tak ako Volvo v modeli V90. Spojenie so silným benzínovým motorom prináša nové zážitky, na ktoré sa ľahko zvyká.
Vydané  Text: 

Volvo Cross Country. Kedysi slovné spojenie, ktoré prinieslo do automobilového sveta zvýšené podvozky a plastové ochrany priestrannej karosérie v spojení s pohonom všetkých kolies či s päťvalcovými motormi. Čo z toho platí dnes? Až na tie motory všetko.


Sadnite si do Volva a ak aj poznáte prémiové interiéry značiek ako Mercedes, Audi, BMW či Lexus, pocítite, že toto je niečo iné. Serióznosť, odolnosť a pohodlie na vás nenútene vplývajú z každého kúska.


A high tech? Ten mohli vo Švédsku trochu krotiť. Vieme, dnešná mládež aj ľudia v produktívnom veku majú mobily, tablety a ktovie čo ešte ovládané cez dotykové obrazovky a civia do nich dňom a nocou, no autá sú ešte stále miestom, kde vítame fyzické ovládače. Uznávame, veľká dotyková plocha v strede palubnej dosky má vysoké rozlíšenie a ľahko sa z nej odčítavajú údaje.


No na nastavovanie teploty a rozvodu vzduchu, prípadne na rýchly prístup k navigácii či k zábave stále viac preferujeme tlačidlá. Považujeme ich za bezpečnejšie a ergonomickejšie. Istým smerom môže byť hlasové ovládanie, no to by sa autá museli naučiť po slovensky, alebo importéri organizovať majiteľom jazykové kurzy.


Z technologických vychytávok sa nám páčilo originálne štartovanie pootočením ovládača aj zmena jazdných režimov kolieskom, ktoré pripomína šperkársku prácu. Volvo sa rozhodlo, že bude využívať už iba 4 valce a 2 litre. Všetko ostatné doženie prepĺňaním. Preto aj T6 v označení modelu už neznamenalo 6-valec, ale nadupané 4 valce.


K tomu pomohla ešte aj fabrická úprava Polestar. Čo to znamená? Stlačte plyn a bavte sa. Volvo jazdí aj na prašných cestách veľmi presvedčivo a pohodlne. Len spotreba atakovala hodnoty, ktoré by sme od ekologicky zmýšľajúcej automobilky veľmi nečakali. Ak hľadáte originálne a mimoriadne pohodlné univerzálne auto, Volvo odporúčame. Určite s ním nezapadnete do davu.


TECHNICKÉ ÚDAJE

Volvo V90 T6 AWD Cross Country Pro Motor: preplň. benzínový R4, 1 969 cm³
Výkon: 245 kW (334 k) pri 5 700 ot./min.
Krútiaci moment: 440 Nm pri 2 200 – 5 400 ot./min.
Pohon a podvozok: 8-st. aut. prevodovka, pohon všetkých kolies, vpredu dvojité trojuholníkové ramená, vzadu multilink. Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneumatiky 235/50 R19. Batožinový priestor: 560/1 526 dm³
Rozmery: 4 939 × 1 879 × 1 543 mm, rázvor 2 941 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 834 /2 440 kg, objem nádrže 60 l.
Najvyššia rýchlosť: 240 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 6,3 s Spotreba: 9,4/5,8/7,1 l/100 km
Emisie CO₂: 176 g/km
Cena/testované vozidlo 65 800 €/86 790 €
Konkurenti: Mercedes All Terrain, Audi A6 allroad




Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.




Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.