TEST Volvo V90 T6 AWD Cross Country Pro – High tech luxus
Máloktorá automobilka kombinuje luxus, bezpečnosť a veľkú vnútorný priestor tak ako Volvo v modeli V90. Spojenie so silným benzínovým motorom prináša nové zážitky, na ktoré sa ľahko zvyká.
Vydané Text: Martin Šebesta
Sadnite si do Volva a ak aj poznáte prémiové interiéry značiek ako Mercedes, Audi, BMW či Lexus, pocítite, že toto je niečo iné. Serióznosť, odolnosť a pohodlie na vás nenútene vplývajú z každého kúska.
A high tech? Ten mohli vo Švédsku trochu krotiť. Vieme, dnešná mládež aj ľudia v produktívnom veku majú mobily, tablety a ktovie čo ešte ovládané cez dotykové obrazovky a civia do nich dňom a nocou, no autá sú ešte stále miestom, kde vítame fyzické ovládače. Uznávame, veľká dotyková plocha v strede palubnej dosky má vysoké rozlíšenie a ľahko sa z nej odčítavajú údaje.
No na nastavovanie teploty a rozvodu vzduchu, prípadne na rýchly prístup k navigácii či k zábave stále viac preferujeme tlačidlá. Považujeme ich za bezpečnejšie a ergonomickejšie. Istým smerom môže byť hlasové ovládanie, no to by sa autá museli naučiť po slovensky, alebo importéri organizovať majiteľom jazykové kurzy.
Z technologických vychytávok sa nám páčilo originálne štartovanie pootočením ovládača aj zmena jazdných režimov kolieskom, ktoré pripomína šperkársku prácu. Volvo sa rozhodlo, že bude využívať už iba 4 valce a 2 litre. Všetko ostatné doženie prepĺňaním. Preto aj T6 v označení modelu už neznamenalo 6-valec, ale nadupané 4 valce.
K tomu pomohla ešte aj fabrická úprava Polestar. Čo to znamená? Stlačte plyn a bavte sa. Volvo jazdí aj na prašných cestách veľmi presvedčivo a pohodlne. Len spotreba atakovala hodnoty, ktoré by sme od ekologicky zmýšľajúcej automobilky veľmi nečakali. Ak hľadáte originálne a mimoriadne pohodlné univerzálne auto, Volvo odporúčame. Určite s ním nezapadnete do davu.
TECHNICKÉ ÚDAJE
Volvo V90 T6 AWD Cross Country Pro Motor: preplň. benzínový R4, 1 969 cm³Výkon: 245 kW (334 k) pri 5 700 ot./min.
Krútiaci moment: 440 Nm pri 2 200 – 5 400 ot./min.
Pohon a podvozok: 8-st. aut. prevodovka, pohon všetkých kolies, vpredu dvojité trojuholníkové ramená, vzadu multilink. Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneumatiky 235/50 R19. Batožinový priestor: 560/1 526 dm³
Rozmery: 4 939 × 1 879 × 1 543 mm, rázvor 2 941 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 834 /2 440 kg, objem nádrže 60 l.
Najvyššia rýchlosť: 240 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 6,3 s Spotreba: 9,4/5,8/7,1 l/100 km
Emisie CO₂: 176 g/km
Cena/testované vozidlo 65 800 €/86 790 €
Konkurenti: Mercedes All Terrain, Audi A6 allroad
Pokračujte na ďalší príspevok »
Porovnali sme nový a odchádzajúci Tucson
Test Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 7DCT 4×4: Oplatí sa kúpiť, aj keď medzičasom prišiel úplne nový Tucson?
Nový Tucson je už ohlásený a čoskoro príde do slovenského predaja. Medzitým majú zákazníci možnosť vykúpiť skladové vozidlá s tisícovými zľavami.
TEST: Peugeot 5008 dostal ku koncu životnosti skvelý hybridný pohon
Spotrebou benzínu sa blíži k naftovým motorizáciám.
Testovali sme Peugeot 5008 1.2 Hybrid 136 k e-DCS6 vo výbave GT s cenovkou od 37 490 €. V ponuke nahrádza rodinné MPV vďaka integrovanému tretiemu radu sedadiel.SERVIS / PORADŇA
Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur
Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.
Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.Na diaľnici D1 zažijeme čosi nevídané, cestu zdvihnú počas plnej premávky a vybudujú 18 mostov
Diaľnicu D1 pri Bratislave čakajú výrazné dopravné obmedzenia. Je to dôsledok stavebných prác, ktoré ju majú prepojiť s diaľnicou D4.
Súčasťou prác bola aj demolácia mostu pri Čiernej vode. K zdvihnutiu D1 má dôjsť počas plnej premávky.AUTO ROKA SLOVENSKO
Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy
Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.
V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou. Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.Od výroby šijacích strojov k špičkovým autám: Opel oslavuje 125 rokov, patrí medzi najstaršie automobilky sveta
Automobilka začala vyrábať autá v roku 1899, firmu však založil ešte v roku 1862 Adam Opel.
Opel oslavuje 125 rokov aj limitovanou edíciou populárnych modelov.Autopriemysel / Čínske automobilky
Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte
Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.
Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú.Prvá jazda
Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?
Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.
Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.DACIA DUSTER
Prelomové lacné SUV už kúpite na Slovensku za menej ako 18-tisíc. Vyberáme z cenníka TOP verziu
Nová Dacia Duster prekonala významný generačný skok vpred, najmä technologicky.
Predáva sa s klasickým benzínovým motorom, ako hybrid, s pohonom LPG a tiež vo verzii 4x4. Ešte pred zopár rokmi bola základná cena Dacie Duster 9 990 €, dnes je to 17 490 €.Dopravná poradňa
Zázračná tabuľka ZÁSOBOVANIE umožní ísť a parkovať aj tam, kde iní nesmú. Ako ju získať?
Vytvoriť a vyložiť si nápis „ZÁSOBOVANIE“ na čelné okno auta môže každý. Aké výhody to prináša?
Neznalosť zákona neospravedlňuje, ale kto sa v ňom orientovať vie, ten je považovaný za špekulanta. Ako to teda je?