Test Hyundai i30 kombi 1,6 CRDi Style: Rodinné šťastie

Má kubíky priestoru, množstvo praktických riešení, vynikajúci diesel, automatickú prevodovku a v neposlednom rade atraktívny zovňajšok. Možno práve preto prichádza Hyundai i30 kombi na začiatku dovolenkovej sezóny.
Test Hyundai i30 kombi 1,6 CRDi Style (2017, foto: Tomáš Kelement)

Pri pohľade na prvé fotky Hyundai i30 som bol sklamaný. Čakal som oveľa viac dizajnu, kriviek aj nápadov. Namiesto toho prišiel úder na istotu, ktorý poteší konzervatívnych motoristov, medzi ktorých ja nepatrím. Na druhej strane, naživo som už mal odlišný pocit. Všimol som si podobnosť s modelom Audi A3 Sportback. Maska chladiča a predné svetlomety nemôžu zaprieť inšpiráciu týmto modelom. Ale to nie je výčitka, skôr dôkaz toho, že Kórejci si robia zálusk na teritórium prémiových automobilov. V skutočnosti si myslím, že práve táto filozofia stojí za konzervatívnym prístupom. A pokiaľ nad päťdverovým hatchbackom som ešte rozmýšľal, cestu k rodinne orientovanej verzii kombi som si hľadať nemusel. Bez akéhokoľvek preháňania ju označím za najkrajšiu verziu.

Test Hyundai i30 kombi 1,6 CRDi Style (2017, foto: Tomáš Kelement)

Všimnite si klesajúcu líniu strechy či bočnú líniu okien, ktorá je pre zmenu inšpirovaná kombi verziami Mercedesu-Benz. Schválne píšem inšpirovaná a nie skopírovaná, lebo pri pohľade na sýtočervený Hyundai i30 kombi na parkovisku oceníte proporcie skryté aj nápadné linky bez toho, aby ste výrobcu z niečoho obviňovali. Konzervatívne elegantná karoséria funguje, o vzrušenie v ponuke sa po novom budú starať modely SUV a v tejto oblasti sa tiež máme na čo tešiť. Naopak, ak nepodliehate SUV mánii a radšej uprednostňujete nenútený postoj s orientáciou na vnútorné hodnoty, odneste si zo showroomu Hyundai prospekty i30 kombi.

Test Hyundai i30 kombi 1,6 CRDi Style (2017, foto: Tomáš Kelement)

Bez vzrušenia, no s o to väčším dôrazom na detaily sa prezentuje aj interiér. A začnime hneď kufrom. Dvojitý batožinový priestor je veľmi prakticky rozdelený na viacero vaničiek, do každej z nich uložíte to, čo potrebujete a navyše máte istotu, že batožina nebude plniť funkciu snímača zákruty. Navyše množstvo malých odkladacích priestorov skryje všetko. Dno batožinového priestoru môže plniť funkciu skladu plienok, prípade korčúľ. Závisí to od toho, v ktorej fáze života sa nachádzate. Set dovolenkových kufrov zhltol testovací Hyundai i30 kombi s takou samozrejmosťou, že sme pochybovali o zaradení do kategórie kompaktných automobilov. Celkovo ponúka až 1 650 litrov a to je v rámci kategórie rekord. O praktickej stránke kombi niet pochýb, rodinné poslanie plní nielen za operadlami druhého radu sedadiel, ale aj na nich. Priestoru ponúka viac ako dosť a pohodlne tam usadíte aj vyššieho dorastenca bez toho, aby ste počúvali jeho sarkastické poznámky. Medzigeneračne si i30 prilepšila o zopár milimetrov v interiéri a tie budete rozhodne cítiť aj vnímať. Neviem, či to správne opíšem, ale Hyundai i30 dospel.

Test Hyundai i30 kombi 1,6 CRDi Style (2017, foto: Tomáš Kelement)

A súčasťou dospievania je aj mierne uberanie z invenčných nápadov. Pri pohľade na palubnú dosku je jediným prvkom, ktorý vám „vypichne oči“ stojatý displej v strede palubovky. O jeho estetike by sme mohli polemizovať, o prehľadnosti, ovládateľnosti a praktickej stránke nie. Napokon presun displeja vyššie znamená, že pri využívaní navigácie nemusí vodič sklápať svoj zrak tak často ako inde. Jednotlivé režimy zobrazovania si prepínate tlačidlom, pre zvyšok pokynov využijete dotykový displej. Multimediálny systém s uhlopriečkou 20,3 centimetra poteší aj moderných vodičov odkázaných na informácie zo smartfónu. K dispozícii je Apple CarP lay a Android Auto. Grafika navigačného systému je veľmi príjemná a prehľadná. Naopak, prístrojový panel je klasický, konzervatívny a prehľadný a najmä už opozeraný z iných modelov. Ak ho porovnáme z predchodcom, tak ten mal plastickejšie prevedenie. Ak pri prístrojovej doske konzervativizmus prekáža, tak klasické ovládanie dvojzónovej klimatizácie považujeme za vynikajúci ťah, ktorý poteší všetkých klasikov.

Test Hyundai i30 kombi 1,6 CRDi Style (2017, foto: Tomáš Kelement)

Výsledkom symbiózy najsilnejšieho naftového motora s dvojspojkovou automatickou prevodovkou je dynamika na úrovni zrýchlenia z 0 na 100 km/h za 10,9 sekundy a maximálna rýchlosť presne na hranici 200 km/h. Výrobca k tomuto údaju sľubuje na papieri kombinovanú spotrebu na úrovni 4,1 litra, reálne spotreba je však o jeden a pol litra nafty vyššia. Mierne výčitky by sme smerovali aj k automatickej prevodovke, ktorá najmä pri takzvanom kick-downe trocha rozmýšľa a preradí aj o dva stupne nižšie v prípade, že to nie je nutné. Pri nočných jazdách nás potešil aj výkon nových LED diódových svetlometov, ktoré fungovali dobre aj v automatickom režime.

Test Hyundai i30 kombi 1,6 CRDi Style (2017, foto: Tomáš Kelement)

Jazdné vlastnosti sú veľmi dobré. Aj napriek tomu, že otcovia rodín zrejme nebudú naháňať stotiny na okruhu, horskú serpentínku si môžu užiť aj vďaka viacprvkovej náprave, ktorá zabezpečuje spoľahlivé držanie stopy, takže stabilizačný systém nemusí vôbec zasahovať. A namiesto držania stopy v zákrute poteší vodičov skôr komfortné pruženie, ktoré pomerne účinne zhltne nerovnosti na našich cestách.

Test Hyundai i30 kombi 1,6 CRDi Style (2017, foto: Tomáš Kelement)

Zhodnotenie

Na konci nášho hodnotenia nájdete konštatovanie, že bokom neostali ani asistenčné systémy, arzenál na palube Hyundai-u i30 nechýba ani jeden z asistenčných systémov vrátane predkolízneho s automatickým brzdením pred prekážkou s rozpoznávaním chodcov. Suma sumárum, ak si nepotrpíte na aktuálnu automobilovú módu a svoje auto radi využívate do posledného decimetra kubického, pozrite sa zblízka aj na Hyundai i30 kombi.

Technické údaje | Hyundai i30 kombi 1,6 CRDi Style

Motor preplň. naftový R4, 1 582 cm3

Výkon 100 kW (136 k) pri 4 000 ot./min. lepší

Krútiaci moment 300 Nm pri 1 750 Nm priemer

Pohon a podvozok: 7-st. dvojspojková automatická prevodovka, pohon predných kolies, vpredu zavesenie typu McPherson, vzadu nezávislé viacprvkové zavesenie . Brzdy kotúčové, vpredu aj vzadu, vpredu s vnútorným chladením.

Pneu 225/45 R17

Batožinový priestor 602/1 650 dm3 lepší

Rozmery: 4 585 × 1 795 × 1 475 mm, rázvor 2 650 mm

Pohotovostná/celková hmotnosť 1 415/1 940 kg, objem nádrže 50 l

Najvyššia rýchlosť 198 km/h priemer

Zrýchlenie 0 - 100 km/h 10,9 s priemer

Spotreba 4,7/4,1/4,3 l/100 km priemer

Emisie CO2 112 g/km priemer

Cena/testované auto 21 390 €/ 26 140 € horší

Konkurenti: VW Golf Variant, Ford Focus kombi, Honda Civic Tourer