TEST VW Tiguan 2.0 TSI 4Motion DSG: Pozri, čo dokážem!
Volkswagen Tiguan patrí k obľúbeným kompaktným SUV. Jeho aktuálna generácia má našliapnuté na to, aby oslovila mnoho záujemcov. Napríklad aj šírkou motorizácií vrátane benzínovej 2.0 TSI.
Vydané Text: Martin Šebesta
O tom, že je dostatočne priestranný, svedčí aj fakt, že na predné ergonomicky tvarované a masážne sedadlá sa vedľa seba bez problémov zmestili dvaja chlapi s priemernou výškou 190 cm a hmotnosťou jasne cez 100 kg. Priestorová hojnosť pokračuje aj na zadných 3-dielnych polohovateľných sedadlách a v batožinovom priestore, takže Tiguan ako rodinné auto na časté jazdy s plným obsadením odporúčame.
Chvíľu si budete zvykať na štartovanie tlačidlom na stredovej konzole. Pokiaľ si rozumiete s mobilmi, tabletmi a obrazovkami, skamarátite sa aj s Tiguanom. Tiguan si navyše ponechal ovládanie klimatizácie tlačidlami, čo výrazne uľahčuje orientáciu. Výkonné kompaktné SUV jazdí podľa vašich prianí. S ľahkou nohou a s dodržiavaním predpisov v ekologickom režime aj pod 8 l/100 km, no pri využití jeho dynamických schopností v športovom režime pôjde k dvojcifernej spotrebe.
Pruženie aj brzdy sú veľmi dobre vyvážené, pohon všetkých kolies s nastaviteľnými režimami vás spoľahlivo dovezie k horskej chate, prispieva k neutrálnym jazdným vlastnostiam a na vysokých pneumatikách si auto výtlky po zime ani nevšímalo. Široká bezpečnostná výbava si svoju prácu odvádzala svedomito, aj keď systém na udržiavanie v jazdnom pruhu bol trochu tvrdohlavý. Neoblomne držal auto v strede pruhu a ak sme chceli využívať celú jeho šírku, zásahmi do riadenia nás presviedčal, že to nie je dobrý nápad. Dynamické LED svetlomety potešili výkonom, po stlmení sa však mohli rýchlejšie vracať do plného výkonu.
Pokiaľ hľadáte rodinného spoločníka, ktorý zvládne jazdu s plnou záťažou a bude vás rozmaznávať priestorom, je Tiguan veľmi zaujímavou voľbou. Azda by sme sa zamysleli nad motorom. Ak nepotrebujete toľko výkonu, s pohonom všetkých kolies a s dvojspojkovou prevodovkou sú v ponuke aj úspornejšie benzínové verzie. Na druhej strane, plné zošliapnutie plynu a zatlačenie do sedadla ničím nenahradíte!
**TECHNICKÉ ÚDAJE**
**Motor :** preplň. benzínový R4, 1 984 cm3
**Výkon:** 132 kW (180 k) pri 3 940 – 6 000 ot./min.
**Krútiaci moment:** 320 Nm pri 1 500 – 3 940 ot./min.
**Pohon a podvozok:** 7-st. dvojspojková prevodovka, pohon všetkých kolies, vpredu McPherson, vzadu multilink. Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneu 215/65 R 17.
**Batožinový priestor:** 615/1 655 dm3
**Rozmery:** 4 486 × 1 839 × 1 673 mm, rázvor 2 677 mm
**pohotovostná/celková hmotnosť:** 1 645/2 160 kg, objem nádrže 64 l
**Najvyššia rýchlosť:** 208 km/h
**Zrýchlenie:** 0 – 100 km/h 7,7 s
**Spotreba:** 9,0/6,3/7,3 l/100 km
**Emisie CO2:** 168 g/km
**Cena/testované auto:** 35 460 €/39 570 €
Pokračujte na ďalší príspevok »
Elektrické úžitkové vozidlá
Je to tu, Geely oficiálne prichádza na Slovensko ako Farizon!
AutoWallis Group sa pre slovenský trh stáva importérom čínskych elektrických úžitkových vozidiel značky Farizon patriaci pod skupinu Geely.
Servis
Môžete si umyť motorový priestor svojpomocne? Na čo si dať pozor?
Keď otvoríte kapotu a vidíte tie nánosy špiny v motorovom priestore, prvá myšlienka je jednoducho to poriadne umyť. Je to však bezpečné?
Prinášame niekoľko tipov, ako umyť motorový priestor bezpečne.Servis elektromobilov
Majitelia elektromobilov sa sťažujú: Výrazný prepad zostatkovej hodnoty a zničené pneumatiky
K zlepšeniu situácie nepridáva ani to, že sa politici plánujú v nasledujúcich rokoch zamerať na emisie z bŕzd a pneumatík.
Pneumatiky elektrických áut sa opotrebovávajú rýchlejšie.V parlamente je návrh ako znížiť ceny benzínu a nafty. Ide o odpoveď na aktuálnu situáciu na trhu
Pohonné hmoty (PHM) na Slovensku tankujeme najdrahšie v porovnaní s okolitými krajinami. Týka sa to najmä benzínu, ktorého cena je aktuálne nad 1,7 €/l.
SaS navrhuje zníženie cien za benzín o takmer 20 centov za jeden liter. Čo na to predstavitelia vlády?Dostupný aj v nafte
Nový Citroën Berlingo stojí menej ako 20-tisíc: ceny, výbavy a podrobnosti o slovenskej ponuke
Nový Citroën Berlingo sa už dá objednávať aj na Slovensku, začína na cene menej ako 20-tisíc eur.
AKTUALITA
Nová Dacia Spring: ponuka a ceny na Slovensku
Nový dizajn a funkcie v pomere cena/výkon, ktorý na našom trhu nemá konkurenciu.
Cena modelu začína na 16 900 €KONCEPT
Nové auto od Škody vás zrejme šokuje. Gran Turismo nadväzuje na model 1100 OHC Spider z roku 1957!
Čisto elektrické jednomiestne vozidlo si budete môcť vyskúšať aj vy. Je navrhnuté pre pretekársky simulátor Gran Turismo 7 na konzolách PlayStation.
Nový model
Nové MG3: Malé auto s automatickou prevodovkou a zvlášť nízkou spotrebou
Už o niekoľko týždňov sa začne predávať MG3, ktoré ponúkne nízku spotrebu, automat a 7-ročnú záruku.
Nebezpečne vyzbrojený konkurent pre malé autá mieri k nám, koľko bude stáť?TEST FIAT 600e (RED): Elektrický Talian s dobrou myšlienkou. Je lepší ako 500e?
FIAT 600 predstavuje návrat ikony minulého storočia. Legendárny model zažil vzkriesenie po 55 rokoch, ktoré mu pod kapotu prinieslo elektromotor.
Vo výbave (RED) disponuje viacerými zaujímavými dizajnovými riešeniami. Zásadnú zmenou oproti pôvodnému modelu cítiť hlavne vo výraznom náraste rozmerov.Spravodajstvo
Slovenskí hasiči už jazdia na 41 nových esúvečkách Kia Sportage. Koľko stál každý kus?
Vozidlá Kia Sportage s pohonom 4×4 vo výbave Gold dostali špeciálne polepy a ďalšie príslušenstvo.